آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از چهارمیلیون وسیصدهزار گذشت

به گزارش وبلاگ دایی جان، شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان از مرز 4 میلیون و 300هزار تن عبور کرده و آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان و جان باختگان را به خود اختصاص داده است.

آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از چهارمیلیون وسیصدهزار گذشت

به گزارش وبلاگ دایی جان، در 24 ساعت گذشته روسیه با 10,899، آمریکا با 7,142، انگلیس با 3,403، برزیل با 3,100 هند با 3,213 و عربستان سعودی با 1,911 پرمبتلاترین کشورها به ویروس کرونا بوده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

درتازه ترین تحولات آمریکا نشست خبری ترامپ بار دیگر به دلیل رفتار و حرف های او به حاشیه رفت و وبلاگ دایی جان و شخص رئیس جمهور از اصل مدیریت کرونا در آمریکا غافل ماندند. دونالد ترامپ روز گذشته در نشست خبری برای کرونا با یک خبرنگار آسیایی درگیر شد. به گزارش وب سایت شبکه خبری سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا با پرخاش به خبرنگار اسیایی که پرسیده بود چرا آمار مرگ و میر شما از همه کشورها بالاتر است پرخاش کرد و نشست را ترک کرد. از دیگر حواشی این نشست جداسازی تریبون ترامپ از سایر اعضای کارگروه مبارزه با کرونا بود که گفته می شود سه تن از اعضای این کارگروه به کرونا مبتلا شده اند.دونالد ترامپ در این نشست خبری به انجام 2 میلیون و 900 هزار آزمایش کرونا در آمریکا اشاره کرد و گفت: توانایی انجام آزمایش در اینجا بیشترین توسعه را در سطح جهان داشته است. این در حالی است که تا به امروز سه مقام ارشد پزشکی آمریکا به دلیل نگرانی از احتمال ابتلا به کرونا، خود را در قرنطینه قرار داده اند و روز گذشته هم خبرهایی مبنی بر قرنطینه مایک پنس معاون اول ترامپ، منتشر شد.

به گزارش فیگارو واکنش دیرهنگام ترامپ برای مقابله با شیوع کرونا، انتقادهای گسترده ای را علیه او برانگیخته و سبب شده از تابلوی ساعت مرگ که در آن آمار مرگ ومیر آمریکایی ها در اثر ویروس کرونا بروز رسانی می شود، به عنوان مظهر بی کفایتی دولت او یاد شود. یوجین جارکی مستندساز آمریکایی، این نام را به تابلویی در میدان تایمز نیوریورک داده است.

به گزارش تارنمای هیل، از طرفی فائوچی در جلسه استماع کمیته بهداشت سنای آمریکا که سه شنبه به طور مجازی برگزار شد، گفت: با توجه به اوضاع فعلی، خصوصا در شهر نیویورک که با یک چالش بسیار جدی در نظام بهداشتی روبرو است، بسیاری از ما احساس می کنیم که شمار جان باختگان احتمالا بسیار بالاتر از آمارهای رسمی است و بیماران زیادی هستند که به بیمارستان مراجعه نکرده و در خانه جان خود را از دست دادند و تعداد آنها در آمار رسمی ذکر نشده است.

شمار مبتلایان این کشور تا این لحظه از مرز 1,392,976 عبور کرده است و با فوت442 تن دیگر تعداد جان باختگان در کل به عدد 82,237 رسیده است.

انگلیس

هم زمان با نوسانات آمار شیوع کرونا (کووید-19) در انگلیس وزیر دارایی این کشور برای جبران خسارت های اقتصادی برآمده از این بحران، بسته حمایت اقتصادی ویژه دولت را چهار ماه دیگر تمدید کرد. ریشی سوناک با ایراد سخنانی در مجلس عوام اعلام کرد که دولت تا ماه اکتبر (مهر/آبان) به پرداخت حقوق افراد شاغلی که به دلیل کرونا خانه نشین شده اند ادامه می دهد. وی افزود که دولت از دو ماه دیگر، هزینه اجرای این طرح را با شرکت های تجاری تقسیم خواهد کرد تا افراد شاغل به تدریج به محل کار خود بازگردند.

وزیر دارایی انگلیس همچنین این فرضیه را که تمدید طرح یادشده سنت بدی را در جامعه پایه گذاری می کند، رد کرد و افزود که شرایط کشور باعث شده تا کسب وکارها ناگزیر تعطیل شده و افراد در خانه بمانند. سوناک ابراز امیدواری کرد که آمار کرونا تا ماه اکتبر آینده کاهش یافته و به این ترتیب بسته اقتصادی ویژه دولت هم تا آن زمان متوقف خواهد شد.

لازم به ذکر است که627 بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته جان باخته اند تا شمار کلی جانباختگان به 32,692 نفر رسیده است.همچنین در این مدت 3,403 مورد جدید ابتلای به کرونا به ثبت رسیده و شمار مبتلایان انگلیسی را به 226,463 نفر رسانده است.

انگلیس یکی از آسیب پذیرترین کشورهای جهان از بحران شیوع ویروس کرونا بوده، بحرانی که تا به امروز جان بیش از 285 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.

روسیه

در تازه ترین اخبار روسیه دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به بیماری کووید 19 مبتلا شده است.به گزارش اسپوتنیک، پسکوف با ابتلای تأیید خود به این بیماری گفت که تحت درمان قرار گرفته است. روسیه همچنین ادعای برخی رسانه ها مبنی بر دستکاری آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را رد کرد. تاتیانا گلیکوا، معاون نخست وزیر روسیه، امروز سه شنبه ادعاها درباره دستکاری آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در این کشور را رد کرد. به گزارش تایمزهاب، این مقام دولت روسیه گفت: بار دیگر تاکید می کنم اطلاعاتی را که روز گذشته در دیدار با رئیس جمهور به آن ها اشاره کردم صحیح بودند. اطلاعاتی مبنی بر اینکه قربانیان کرونا در روسیه 7.6 مرتبه کمتر از آمار جهانی است. روز دوشنبه روزنامه فایننشال تایمز مدعی شده بود که آمار قربانیان ویروس کرونا در روسیه 70 درصد بیشتر از آمارهای اعلام شده توسط دولت این کشور است.

به گزارش خبرگزاری تاس، اطلاعاتی که امروز، سه شنبه از سوی ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه منتشر شد، گویای این است که این کشور با پشت سر گذاشتن اسپانیا، و از لحاظ تعداد موارد رسمی تأیید شده ابتلا به عفونت ویروس کرونا، در رتبه دوم جهانی قرار گرفت.بر اساس جدیدترین آمار، تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 در روسیه به 232 هزار و 243 نفر رسیده است. در اسپانیا تعداد مبتلایان 227 هزار و 436 نفر است.

ایالات متحده آمریکا با ابتلای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از مردم این کشور به ویروس کرونا، همچنان جایگاه نخست در جهان را به خود اختصاص داده است.

این ستاد یادآور شده است، طی 24 ساعت گذشته در روسیه 10 هزار و 899 مورد آلودگی جدید به ویروس کرونا کشف شده است. طبق معمول بیشترین تعداد بیماران جدید مبتلا در مسکو (با 5 هزار و 392 نفر) و در منطقه مسکو (1063 مورد) بوده است. درمجموع ، تا به امروز در روسیه 232 هزار و 243 مورد بیماری کووید-19 در 85 منطقه فدرال این کشور مشاهده شده است.طبق این اطلاعات، در روز گذشته 107 بیمار مبتلا به ویروس کرونا هم در سراسر روسیه جان باختند تا مجموع مرگ و میر ناشی از این بیماری به دو هزار و 116 نفر افزایش یابد. در بین متوفیان ، 55 نفر در مسکو ، 10 نفر در منطقه مسکو و هفت نفر دیگر - در منطقه بریانسکی جان باخته اند.

روز گذشته اعلام شده بود که تعداد موارد آلودگی به ویروس کرونا در روسیه، به 221 هزار و 344 رسید که بدین ترتیب روسیه از نظر تعداد آلودگی پس از آمریکا و اسپانیا در رتبه سوم جهان قرار گرفت.در عین حال ، روسیه از لحاظ تعداد تست های مربوط به شناسایی ویروس کرونا در رتبه دوم جهان قرار گرفته است که امکان شناسایی زودهنگام آلودگی را فراهم کرده است.

هند

به گزارش ایندیا تی وی نیوز، نارندا مودی نخست وزیر هند در نطق تلویزیونی گفت: دانشمندان می گویند کروناویروس برای مدتی طولانی جزئی از زندگی ما خواهد بود.وی همچنین بر فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت اجازه نمی دهد که این ویروس بر کشور خسارت وارد کند. او همچنین خبر از تهیه یک بسته اقتصادی داد و گفت امروز داروهای هندی حس امیدبخشی جدید را ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که با وجود ثبت بالاترین تعداد ابتلا به کرونا در یک روز، نارندرا مودی نخست وزیر هند روز گذشته اعلام کرد که این کشور به دنبال کاهش محدودیت های قرنطینه دو ماهه است.

شمار مبتلایان این کشور تا این لحظه از مرز73,981 عبور کرده است و با فوت114 تن دیگر تعداد جان باختگان در کل به عدد2,408 رسیده است.

عربستان

به گزارش روزنامه عکاظ، محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت عربستان امروز سه شنبه به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور اشاره کرد.وی افزود: طی 24 ساعت گذشته 1911 نفر دیگر در عربستان کرونا گرفتند که با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به 42925 نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت عربستان بیان نمود: طی ساعات گذشته 9 مورد فوتی ناشی از کرونا داشته ایم که مجموع فوتی های ناشی از کرونا در عربستان به 246 مورد رسید.محمد العبد العالی از بهبودی 2520 نفر دیگر هم خبر داد تا شمار بهبود یافتگان در این کشور به 15257 نفر برسد.

وی مبتلایان جدید را از مکه مکرمه، ریاض، جده، مدینه منوره، الهفوف، دمام، الخبر، المجمعه، الجبیل، تبوک، ظهران، قرعه، حزم الجلامید، قطیف، بیش، طائف، حائل، الخرج، نجران، خمیس مشیط، وادی الدواسر، صفوی، حوطه بنی تمیم، الدلم، الدرعیه، محایل عسیر، حفر الباطن، القنفذه، بقیق، بریده، عقله الصقور، سبت العلایه، رابغ، المظیلف، نمره، سکاکا، القریات، شقرا و حریملاء دانست.

ایران

در ایران نیز کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز 23 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1481 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 110767 نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 48 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.

جهانپور در ادامه با اعلام این که مجموع جان باختگان این بیماری به 6733 نفر رسید، افزود: خوشبختانه تا کنون 88357 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که 2713 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تا کنون 615 هزار و 477 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است. جهانپور با اشاره به این که شرایط استان خوزستان کماکان نگران کننده است، افزود: در طول 24 ساعت گذشته در 14 استان، موارد فوتی نداشته ایم و در 5 استان نیز فقط یک مورد فوتی ثبت شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از چهارمیلیون وسیصدهزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از چهارمیلیون وسیصدهزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید