تشخیص 100 درصدی آنتی بادی کرونا با دستگاهی به مقدار یک قرص

به گزارش وبلاگ دایی جان، مهندسان پزشکی دانشگاه دوک پیروز به ساخت دستگاهی به کوچکی یک قرص شده اند که می تواند با اطمینان 100 درصدی، آنتی بادی کرونا را تشخیص دهد.

تشخیص 100 درصدی آنتی بادی کرونا با دستگاهی به مقدار یک قرص

به گزارش خبرنگار به نقل از مدیکال اکسپرس، مهندسان زیست پزشکی در دانشگاه دوک دستگاهی به مقدار قرص را ساخته اند که می تواند به طور همزمان چندین آنتی بادی کووید19 و نشانگر های زیستی را با اطمینان تشخیص دهد.

نتایج اولیه نشان می دهد که این آزمایش می تواند بین آنتی بادی های فراوری شده در پاسخ به سارس-کوو 2 و چهار ویروس کرونای دیگر با دقت 100 درصدی تشخیص دهد.

محققان اکنون در حال آنالیز این موضوع هستند که آیا می توان از دستگاه آسان و وابسته به انرژی در محل مراقبت برای پیش بینی شدت عفونت کووید19 یا مصونیت فرد در برابر انواع ویروس استفاده کرد یا خیر.

محققان می گویند که اخیرا همان پلت فرم D4 assay می تواند عفونت های ابولا را یک روز زودتر از آزمایش واکنش زنجیره ای پلی مراز استاندارد طلا (PCR) تشخیص دهد؛ نتایج نشان می دهد این فناوری چقدر می تواند انعطاف پذیر بوده تا با سایر بیماری های فعلی یا آینده سازگار باشد.

استاد برجسته آلن ال کاگانوف مهندسی پزشکی در دانشگاه دوک گفت: توسعه D4 شش سال طول کشید، اما وقتی WHO شیوع همه گیری را خاطرنشان کرد، ما آغاز به کار کردیم تا بتوانیم نحوه استفاده از این آزمایش را به اسم یک ابزار بهداشت عمومی آنالیز کنیم. آزمایش ما به گونه ای طراحی شده است که هم قابل انطباق باشد و هم از نظر مراقبت، یک تشخیص عیب یاب قابل حمل، سریع و ارزان بسیار مفید باشد.

این فناوری به یک پوشش برس پلیمری تبدیل شده که به اسم نوعی پوشش نچسب برای جلوگیری از اتصال هر چیزی به جز نشانگر های زیستی مورد نظر در هنگام انجام آزمایش، استفاده می گردد. اثر بخشی بالای این سپر نچسب باعث می گردد که روش D4 حتی به مقدار کم اهداف خود حساس باشد. این روش به محققان این امکان را می دهد تا تله های مولکولی مختلفی را در منطقه ها مختلف اسلاید چاپ نمایند تا همزمان چندین نشانگر زیستی را بگیرند.

تکرار فعلی سکو بعلاوه دارای تونل های کوچک و طرح دار است که از فیزیک مایعات برای رسم نمونه ها به وسیله کانال ها بدون احتیاج به برق استفاده می نماید. فقط با یک قطره خون و یک قطره روان نماینده بیومولکولی، آزمایش طی چند دقیقه به صورت اتوماتیک انجام می گردد و می توان آن را با ردیابی به مقدار یک iPad بسیار ضخیم خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تشخیص 100 درصدی آنتی بادی کرونا با دستگاهی به مقدار یک قرص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص 100 درصدی آنتی بادی کرونا با دستگاهی به مقدار یک قرص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید