روحانی: شمال کشور به مرکز چوب و MDF تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ دایی جان، رئیس جمهور گفت: بسیار مهم است که منطقه شمال ما دارد به مرکز چوب و MDF تبدیل می گردد که هم برای نیازمندی های داخلی و هم برای صادرات است.

روحانی: شمال کشور به مرکز چوب و MDF تبدیل می گردد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ دایی جان، حسن روحانی رئیس جمهور در آئین افتتاح طرح های وزارت صمت گفت: بسیار خرسندم که در این ایام بسیار مبارک و روز مهم عرفه و شب عید قربان این طرح ها را افتتاح می کنیم.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که منطقه شمال ما دارد به مرکز چوب و MDF تبدیل می گردد که هم برای نیازمندی های داخلی و هم برای صادرات است به علاوه اینکه شمال کشور به مراکز مهم صادرات دریایی تبدیل شده است که البته این ظرفیت قبلاً هم بود، اما در این ایام تکمیل شده است.

رئیس جمهور در پاسخ به اعتراض یکی از کارآفرینان در خصوص طرح های چوبی و وعده هایی که سال 96 به وی داده شده بود، اما عملی نشده است، گفت: من فکر می کردم این موضوعات حل شده است من حتما این موضوع را دنبال می کنم. هر دو نکته را هم چوب با پوست و هم مزرعه فراوری چوب را که مطرح کردید هر دو را دنبال می کنم.

وی پس از گزارش استاندار استان مازندران توضیح داد: خوشحالیم از اینکه مازندران دارد از پیک کرونا عبور می نماید و آمار و ارقام هم همین را به ما نشان می دهد. تقریباً در همه استان ها به جز دو استان، یک فرایند صحیحی برای کنترل این بیماری را شاهد هستیم. البته در این دو استان باید کوشش بیشتری کنیم و در بقیه استان ها الحمدالله با اینکه مشکل دارند به سمت ملایمت و عبور از پیک می رویم.

رئیس جمهور پس از استماع سخنان شریعتی استاندار خوزستان و تاکید وی بر عبور استان خوزستان از پیک کرونایی توضیح داد: ان شالله همه استان ها در همین تابستان از پیک عبور نمایند. امیدواریم در انتهای مرداد شرایط بهتری داشته باشیم و آثار آن را داریم امروز می بینیم.

روحانی با اشاره به اینکه طرح های افتتاحی امروز موجب اشتغال هزاران نفر خواهد شد، گفت: ملت عزیز و عظیموار ما در برابر هر دو پدیده یعنی تحریم و ویروس کرونا به خوبی مقاومت می نمایند. در استان های خوزستان، مازندران و فارس الان شرایط نسبت به هفته های قبل مساعد تر است و مردم بیش از گذشته دارند پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند.

روحانی با تاکید بر اینکه کار اصلی دست خود مردم ما است، بیان داشت: هرچه مردم ما اصول بهداشتی را بیشتر مراعات نمایند موفقیت ما سریعتر و بیشتر خواهد بود و زحمت کادر پزشکی ما کمتر خواهد شد، اما انصافاً کادر درمانی ما در طول این مدت که وارد ماه ششم شدیم به طور مداوم در حال ایثار و فداکاری هستند.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز این افتتاح ها به ما نشان داد که صنعت در کشور ما چقدر اهمیت دارد و بخش عظیمی از نیازها، صادرات غیرنفتی، توسعه کشور و فراوری کشور بارش بر روی صنعت است. در طول دولت یازدهم و دوازدهم وزارت صنعت معدن و تجارت کار عظیمی را انجام داد. در همین فولاد در شروع دولت در سال 92 فراوری این زنجیره ها تقریباً نصف شرایط امروز بود، اما این زنجیره به دو برابر رسیده است که در شرایط تحریم توانست کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد را دو برابر کنیم.

وی با اشاره به دو جلسه هفتگی ستاد ملی کرونا در روز های شنبه و افتتاح طرح های عظیم در کشور در روز های پنجشنبه هر هفته گفت: من اصرار دارم که در شروع هفته ستاد ملی کرونا برگزار گردد یعنی آنچه مربوط به جان مردم است و اصرار دارم در پنجشنبه ها طرح های عظیم را افتتاح کنیم که مربوط به زندگی و نان مردم و حرکت و فراوری و کسب و کار و اشتغال مردم است.

روحانی تاکید نمود: می خواهیم شنبه و پنجشنبه هر هفته خاری بر چشم دشمنان اسلامی و ایران باشد و به آن ها می گوید ما در برابر این ویروسی که همه عالم را درگیر نموده با همه توان و ایثار پزشکان، پرستاران و کادر درمانی مقاومت می کنیم و انشاءالله پیروز می شویم و در زمینه زندگی مردم گرچه سختی های فراوان ایجاد کردید، اما نمی توانید ما را به زانو درآورد.

وی با تاکید بر اینکه درآمد زراعت چوب در شمال از برنج بیشتر است، گفت: امروز 5608 میلیارد تومان طرح در سه استان افتتاح شد، این نشانگر این است که در راستا درست حرکت هستیم. مازندران، گیلان و گلستان مناطقی آماده برای کشاورزی، صنعتی و چوب است. درآمد زراعت چوب در شمال از برنج بیشتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روحانی: شمال کشور به مرکز چوب و MDF تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: شمال کشور به مرکز چوب و MDF تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید