قانون قطع ارتباط از کار در انتاریو اجرایی شد

به گزارش وبلاگ دایی جان، برای برقراری تعادل بین کار و زندگی، قانون جدیدی در انتاریو اجرایی می گردد که به کارمندان این اجازه را می دهد که بعد از ساعت کاری، ایمیل های کاری، پیغام ها و تماس ها را نادیده بگیرند.

قانون قطع ارتباط از کار در انتاریو اجرایی شد

به گزارش وبلاگ دایی جان به نقل از سی تی وی، از دوم ژوئن، کارفرمایان انتاریو با 25 کارمند یا بیشتر، موظف شده اند که یک روال قانونمند و مکتوب را برای در دسترس نبودن خارج از ساعات کاری کارکانشان لحاظ نمایند.

قانون به اصطلاح حق قطع ارتباط بخشی از قانون کار محافظه کاران انتاریو بود که اواخر سال 2021 تصویب شد. این اولین قانون در نوع خود در کانادا محسوب می گردد.

در قانون 2021 آمده است: قطع ارتباط از کار به معنای قطع هر نوع ارتباط با محیط کار است؛ از جمله ایمیل ها، تماس های تلفنی، تماس های ویدئویی یا ارسال و آنالیز پیغام های دیگر؛ بدین صورت کارکنان از کار کردن در ساعات غیرکاری خلاص خواهند بود.

وزیر کار انتاریو، قبلاً به CTV News گفته بود که این قانون در راستای پاسخ به روال مبهم بین کار و زندگی شخصی ناشی از همه گیری کووید-19 ایجاد شده است.

قوانین نو در انتاریو برای همه کارمندان از جمله مدیران و مدیران اجرایی اعمال می گردد. روال شرکت باید به وضوح انتظارات موجود، در خصوص در دسترس بودن خارج از ساعات کاری را معین کند.

بر این اساس، تمامی کارفرمایان انتاریو که در تاریخ اول ژانویه 2022، 25 کارمند یا بیشتر داشته اند، باید از تاریخ 2 ژوئن یک روال قانونی در این زمینه در نظر بگیرند. بعلاوه کارفرمایانی که تا تاریخ اول ژانویه 2023، 25 کارمند یا بیشتر دارند، باید تا ماه مارس همان سال این روال را اجرایی نمایند.

انتاریو تنها استانی است که حق قطع ارتباط را دارد. کبک و دولت فدرال نیز این ایده را آنالیز نموده اند، اما هنوز قانونی ارائه نداده اند. چنین قوانینی برای اولین بار در فرانسه معرفی شدند و از آن موقع فقط در تعداد کمی از کشورها از جمله ایتالیا و اسلواکی به تصویب رسیده اند.

منبع: خبرکانادا

به "قانون قطع ارتباط از کار در انتاریو اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون قطع ارتباط از کار در انتاریو اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید