شروع پیش فروش بلیط اتوبوس سفرهای نوروزی از 10 اسفند ماه
به گزارش وبلاگ دایی جان، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به پیش بینی و برنامه ریزی اجرا شده، از شروع پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی جاده ای از 10 اسفند ماه جاری اطلاع داد.
حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در حاشیه دومین جلسه تصمیم گیری درباره سفرهای نوروزی، از برنامه ریزی ها برای پیش فروش 50 درصد حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی از 10 اسفندماه اطلاع داد. وی در این رابطه اظهار کرد:
این اقدام سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به علت این است که اگر تصمیم هایی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته گردد، تعهد و نارضایتی ایجاد نگردد.
شهرکی ثانوی با اشاره به هفت میلیون جابه جایی زمینی در نوروز 1398 و پیش از دوران کرونا، از پیش بینی 10 درصد بالاتر از ظرفیت برای نوروز سال جاری اطلاع داد و گفت:
با وجود همه برنامهٰ ریزی های صورت گرفته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث سفرهای نوروزی، تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است و پیش بینی لازم برای تغییرات احتمالی برنامه ها برای رقم زدن سفری ایمن و مطلوب برای مسافران لحاظ شده است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه همه کوشش این سازمان فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام سفری ایمن و مطلوب برای مردم در تعطیلات نوروز است، اذعان داشت:
در زمان حاضر 14 هزار دستگاه اتوبوس، 24,000 مینی بوس و 30,000 سواری پلاک عمومی به وسیله تشکل های صنفی، کانون ها و شرکت های حمل و نقل به نوعی در جهت خدمت قرار دارند.
حمیدرضا شهرکی ثانوی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی و نشست ها با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تامین امکانات مصرفی رانندگان، مسائل و مسائل آن ها و تعمیر ناوگان حمل و نقل، از خدمت رسانی 98,000 راننده در 2,400 شرکت حمل و نقل عمومی اطلاع داد. وی با اشاره به درنظرگیری برش های استانی در شیوه نامه نوروزی سال جاری، تاکید نمود:
این شیوه نامه ها برای رعایت حقوق مردم و جابه جایی بین شهرهای استان به سفرهای درون استانی نگاه ویژه ای شده است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روان سازی و سرعت بخشی در ارائه خدمات متناسب با شان مردم دانست و بر کوشش ها و نظارت ها برای تامین امنیت سفر مردم تاکید نمود. وی خاطرشان کرد:
فرایند رسیدگی و پاسخگویی به شکایت در اتوبوس ها نصب می گردد و مسافران می توانند به وسیله سامانه متمرکز راهداری و پلیس به وسیله شماره تلفن هایی که اعلام می گردد، تماس بگیرند یا پیامک ارسال نمایند.
منبع: توریسم آنلاین