ابزارهای پایش دریایی ایران ساخت می شود

به گزارش وبلاگ دایی جان به نقل از معاونت علمی و فناوری،یکی از اقداماتی که می تواند به خودکفایی کشور در صنعت دریایی کمک کند استفاده از ظرفیت های داخلی برای طراحی و تولید محصولات کاربردی در این حوزه است.

ابزارهای پایش دریایی ایران ساخت می شود

بر همین اساس ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کرده است تا نیازهای این صنعت را با توان و ظرفیت داخلی تامین کند.

تحقق اهداف کلان تعریف شده در اقتصاد دریا نیازمند شناخت دقیق و استفاده از ابزار و فناوری های نو است. فناوری هایی که نقشی اثرگذار در توسعه صنعت دریایی دارد. با توجه به توانایی های دانشی موجود در کشور، در حال حاضر بیشتر ابزار پایش و نیازمندی های این حوزه شامل اندازه گیری های جامع محیط های آبی و مدل سازی های عددی، در بازار داخلی به تولید می رسد.

این کار با استفاده از ظرفیت علمی و فناوری داخلی، جذب اساتید و دانشمندان ایرانی خارج از کشور و اتصال آن ها به شبکه علمی داخلی توسعه می یابد.

از دیگر کارهایی که در این حوزه می توان انجام داد و ستاد در پی آن است، هم افزایی با دیگر نهادها و همکاری با آنها است. این کار به متمرکز شدن اطلاعات و داده ها هم منجر می شود.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصمیم دارد در آینده نزدیک با تاسیس یک شورای نو بتواند علاوه بر استفاده از تجربیات مدیران باتجربه در بخش دریا، به هم افزایی بیشتر در تصمیم گیری های کلان دریایی دست پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ابزارهای پایش دریایی ایران ساخت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزارهای پایش دریایی ایران ساخت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید