افزایش 57 درصدی حقوق کارمندان دولت شامل کدام دسته شد؟

به گزارش وبلاگ دایی جان، سخنگوی هیات رئیسه مجلس اعلام نموده که هیات تطبیق قوانین و مصوبات با افزایش حقوق مشمولان قانون کار شاغل در دستگاه های اجرایی متناسب با قانون کار موافقت نموده است. اما هنوز معین نیست که دولت از چه زمانی قانون کار سال 1401 را برای کارکنان قرارداد کارگری خود به اجرا در می آورد.

افزایش 57 درصدی حقوق کارمندان دولت شامل کدام دسته شد؟

به گزارش وبلاگ دایی جان، به زبان ساده تر، آن دسته از کارمندان دولت که با قرارداد کارگری در دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند، به جای افزایش ده درصدی مصوب برای کلیه کارکنان دولت، مطابق مصوبه شورای عالی کار حداقل حقوق به مقدار 57 درصد افزایش پیدا می نماید.

البته این بدان معنا نیست که حقوق کلیه کارکنان دولتی دارای قرارداد کارگری به مقدار 57 درصد افزایش می یابد. در واقع حداقل دستمزد به این مقدار رشد می نماید و سایر سطوح دستمزدی نیز باید منتظر افزایش 38 درصدی باشند.

پیش تر هیات دولت ضریب افزایش حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی که مشمول قانون کار هستند را 10 درصد اعلام نموده بود. اما با ایراد هیات آنالیز و تطبیق مصوبات دولت در مجلس روبرو شد. در نهایت هم در 18 خرداد هیات دولت مصوبه افزایش حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون کار، مطابق با قانون کار را صادر کرد.

در چنین شرایطی نباید حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون کار کمتر از پنج میلیون و 579 هزار و 750 تومان در نظر گرفته گردد.

منبع: فرارو

به "افزایش 57 درصدی حقوق کارمندان دولت شامل کدام دسته شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 57 درصدی حقوق کارمندان دولت شامل کدام دسته شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید