بسیاری از مفاسد به علت تعارض منافع شکل می گیرد

به گزارش وبلاگ دایی جان، وی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در نشست خبری خبرگزاری صدا و سیما، صحبت کرد که گزیده هایی از آن را در ادامه می خوانید.

بسیاری از مفاسد به علت تعارض منافع شکل می گیرد

- برنامه دولت ما این است که ساز و کارهایی که در جهان به خوبی تجربه شده و جلوی فساد را گرفته است به کار گیریم.

- بسیاری از مفاسد به علت تعارض منافع شکل می گیرد، به عنوان نمونه؛ یکی از مشکلاتی که اکنون در سیستم پولی کشور داریم چیست؟ در مباحث مربوط به بانک هاست؛ چه کسی باید جلوی مفاسد در بانک ها را بگیرد، چه کسی باید مانع از ایجاد فساد در بانک ها گردد؟

- تعارض منافع در این جا نباید ایجاد گردد اما متأسفانه وقتی آنالیز می کنیم ملاحظه می گردد که مدیران عامل بعضی بانک ها در ادامه مسئولیتشان؛ در بانک مرکزی سمت گرفتند و بعد دوباره به بانک ها بازگشتند، این درب های گردان در نظام بانکی حتماً لطمه می زند.

- اگر کسی در بانک مرکزی که وظیفه اش اعمال نظارت بر بانک هاست در ذهنش این باشد که خودش چند وقت دیگر می خواهد به یکی از بانک ها برود و مسئولیت بگیرد، حتماً ساز و کارها و سیاست های درست را شاید پیگیری نکند که این اهمیت دارد.

- اکنون در بازار ما چه می گذرد؟ مجوزهای کسب و کار خرید و فروش می گردد، مگر صدور این مجوزها نباید روی حساب و کتاب باشد؟

- به عنوان نمونه؛ مجوزهای سردفتری، مجتمع های رفاهی و دفاتر پیشخوان دولت از جمله مجوزهایی است که با امضاهای طلایی خرید و فروش می گردد.

- اگر همگان بدانند که رئیس جمهور حتی با حلقه اطراف خود تعارف ندارد، بقیه هم حساب کار خود را می نمایند و باید به طور جدی بدانند که رئیس جمهور در دفاع از حقوق مردم با هیچ کس تعارف ندارد.

- هر کس در صندلی رئیس جمهور قرار می گیرد نه فقط خودش که در مواجهه با همگان؛ پرهیز از تعارف در دفاع از حقوق مردم حتی در قبال نزدیکترین افرادش در سپهر سیاسی به فرهنگ تبدیل کند.

منبع: فارس

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام وبلاگ دایی جان دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "بسیاری از مفاسد به علت تعارض منافع شکل می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از مفاسد به علت تعارض منافع شکل می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید