بشار اسد علت بحران مالی سوریه را فاش کرد

به گزارش وبلاگ دایی جان، رئیس جمهوری سوریه در اظهاراتی علت بحران مالی کنونی سوریه و ارتباط آن با بانک های لبنانی را شرح داد.

بشار اسد علت بحران مالی سوریه را فاش کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دایی جان به نقل از پایگاه خبری النشره، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در جریان ملاقات از یک نمایشگاه با همسر خود اسماء اسد درباره ارتباط لبنان با بحران اقتصادی سوریه گفت که اکنون مشکل اضافی که این کشور از آن رنج می برد و حل نشده باقی مانده، سپرده های سوری ها در بانک های لبنان است که پس از بحران اقتصادی لبنان بلوکه شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ دایی جان بخوانید. (کلیک کنید )

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ دایی جان بخوانید. (کلیک کنید)

بشار اسد توضیح داد که تحریم ها از سال ها قبل شروع شدند و این به بدان معنا نیست که تحریم ها خوب هستند و آمریکایی ها بی گناهند؛ اما علت بحران اقتصادی کنونی قانون سزار (جدیدترین تحریم های آمریکا علیه سوریه از ژوئن گذشته) نیست.

وی اعلام کرد که این بحران پیش از اعمال قانون سزار و چند سال پس از محاصره شروع شد؛ یعنی زمانی که سپرده های سوری ها در بانک های لبنانی بلوکه شد.

وی گفت که بعضی می گویند این سپرده ها 20 میلیارد دلار است و بعضی می گویند 42 میلیارد دلار، ما نمی دانیم رقم واقعی آن چه قدر است؛ اما چنین ارقامی برای اقتصاد کشوری همچون سوریه بسیار خطرناک است.

رئیس جمهوری سوریه اضافه نمود، اینکه همیشه بخواهیم نظام و دولت را مقصر بدانیم کار راحتی بوده و اینکه همه اشتباه می نمایند موضوع دیگری است؛ اما بحران اقتصادی کنونی ارتباطی به تحریم ها ندارد.

ماه گذشته دولت سوریه در نتیجه کمبود شدید سوخت، قیمت نان را به دنبال کاهش ذخیره آرد افزایش داد که موجب نارضایتی مردم شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بشار اسد علت بحران مالی سوریه را فاش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار اسد علت بحران مالی سوریه را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید