بیماران بستری 4 برابر افزایش یافت

به گزارش وبلاگ دایی جان، به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان آمارهای رسمی نشان می دهند نیمی از شهرهای ایران در شرایط قرمز یا نارنجی قرار دارند و این یکی از سهمگین ترین امواج کرونا است.

بیماران بستری 4 برابر افزایش یافت

دکتر پرویز قزلباش در مصاحبهی اختصاصی با وبلاگ دایی جان زنجان گفت: همزمان براساس آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی طی24 ساعت گذشته 23نفر به آمار مبتلایان کرونای این استان اضافه نموده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه زنجان گفت: از اول هفته 96 شهرستان به شهرهای قرمز و زرد اضافه شده اند که چند مرکز استان از جمله تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان را شامل می گردد.

به گفته دکتر قزلباش بیماری در 14 ماه گذشته فراز و فرودهای قابل توجهی داشته و در چند ماه گذشته با همراهی تمام سازمانها و نهادها و مردم چه در بخش بستری و چه در بخش سرپایی کنترل خوبی داشتیم که متاسفانه در هفته های پایانی سال باز بودن بازار، عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی، دید و بازدید و سفرهای نوروزی شدت این بیماری را افزایش داد و در مقابل موج جدیدی قرار گرفتیم .

وی گفت: فرایند صعودی شدید که یک هفته اخیر رخ داد موج جدید ویروس جهش یافته است که طی هفت الی هشت روز گذشته بیماران بستری را تا چهار برابر افزایش داده است و در یک روز بیماران سرپایی در شهر زنجان از 800 نفر به 2000 نفر رسیده و در شهرهای دیگر نیز با نسبت های مختلف این اتفاق درحال پیشروی است.

وی به وضیت بیماران اشاره نمود و اضافه کرد: شاهد هستیم سنین ابتلا کاهش چشمگیری داشته و حال افراد مبتلا به سرعت بیشتری به سمت بدتر شدن است که همه اینها علائم خوبی نیست و افراد باید در جهت رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی که کی شرایط پایدار بیماری خواهیم رسید گفت: با وجود محدودیتهای که بعد از درگیری اعمال شد حداقل 14 روز دیگر باید منتظر نتیجه باشیم، بنابراین دوهفته شرایط بحرانی است تا اقدامات اجرا شده تاثیر داشته باشد. پس ایجاد محدودیت ها و تقسیم بندی بر اساس رنگ، زمانی نتیجه خواهد داد که اقدامات به درستی انجام گردد و همه مشاغل به جز شغل های ضروری تعطیل شوند.

وی با اشاره به این نکته که جزیره ای عمل کردن هیچ وقت نتیجه بخش نخواهد بود اضافه کرد: چرا که در یک مجموعه قرار گرفته ایم که تبادلات اقتصادی و فرهنگی داریم و در صورتی که در قسمتی از منطقه بیماری کرونا به اوج خود برسد مطمئنا بقیه را نیز درگیر خواهد نمود و هرچقدر اقدامات خوب انجام گردد در نهایت تاثیر بد خود را خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بهترین اقدام را در حال حاضر را رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و بیان کرد : مردم تا جایی که ممکن است از منزل خارج نشوند، از دورهمی های خانوادگی بپرهیزند، از افراد سفر نموده دوری نمایند و از حضور در مراسمات مختلف بپرهیزند و در صورت رعایت این موارد میتوانیم در مهار بیماری تا حدی پیروز باشیم.

به گفته وی طی جلسات متعدد سعی داریم محدودیت های قانونی ونظارت ها با قاطعیت بیشتر صورت گیرد و با متخلفین برخورد گردد و از مردم خواهش می کنیم شرایط را درک نموده تا اقدامات ما تاثیر خود را داشته باشد.

قزلباش با اشاره به شرایط بیمارستانها اضافه کرد:به شدت با کمبود تخت روبرو ایم ولی سعی می کنیم افراد نیازمند به بستری از خدمات بیمارستانی بهره مند شوند و افراد مبتلا با شرایط خاص مسئله ای برایشان ایجاد نگردد.

تا اواخر فروردین به3هزار و 500 نفراز زنجانی ها واکسن کوبایی-ایرانی تزریق میگردد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام این خبر که تست واکسن کوبایی-ایرانی در سه مرحله با پیروزیت اجرا شده است بیان کرد: براساس پروتکل های کشوری این واکسن در بین سالمندان، کادر درمان، فوریت های پزشکی، بیماران مبتلا به بیماری های خاص و جانبازان بالا 50درصد در حال اجرا است و در هفت نقطه از کشور این واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت و سهم زنجان نیز 3هزار و 500 واکسن خواهد بود که در بین داوطلبان تزریق خواهد شد

به گفته وی علی رغم اینکه این واکسن در 3 مرحله در کوبا تزریق شده است اما نتایج پیروزیت آمیزی داشته که در ایران تزریق آن با وسواس بیشتری انجام خواهد شد تا به مردم این اطمینان را دهیم که این واکسن کم عارصه است تا مقبولیت خود را در بین مردم بدست آورد.

مصاحبه از فائزه تقیلو

منبع: جام جم آنلاین

به "بیماران بستری 4 برابر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران بستری 4 برابر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید