تزریق دو دوز واکسن برای ورود به ایران اجباری شد

به گزارش وبلاگ دایی جان، جدیدترین شرایط ورود به ایران برای مسافران و گردشگران خارجی در دوران کرونا اعلام شد. براساس بخشنامه صادر شده مسافران راهی ایران باید دو دوز واکسن را تزریق نموده و گواهی منفی PCR را همراه داشته باشند.

تزریق دو دوز واکسن برای ورود به ایران اجباری شد

ستاد ملی کرونا برای احیای صنعت گردشگری در ایران شرایط تازه ای را برای ورود به ایران بیان کرد. تا چند ماه پیش مسافران برای ورود به ایران نیازی برای ارائه گواهی واکسیناسیون کامل نداشتند و می توانستند تنها با ارائه نتیجه منفی آزمایش PCR وارد ایران شوند. اما بر اساس بخشنامه تازه، قوانین و محدودیت های تازه ای به شرایط سفر به ایران در دوران کرونا افزوده شده است.

از این پس گردشگران برای سفر به ایران باید دو دوز واکسن های مورد تایید برای ورود به ایران را تزریق نموده باشند. این واکسن ها شامل واکس زوریا (آسترازنکا)، کووید شیلد، جانسون اند جانسون، مدرنا، فایزر، سینوفارم و سینوواک می شوند. گردشگران باید گواهی واکسیناسیون کامل کووید 19 را به همراه داشته باشند و 14 روز از تزریق دومین دوز آنها گذشته باشد. گفتنی است که مسافران 12 سال یا کمتر نیازی به ارائه گواهی واکسیناسیون کامل ندارند.

تزریق اجباری دو دوز واکسن کووید 19 برای ورود به ایران،علاوه بر ایجاد احساس امنیت و آرامش در مسافران باعث ارتقا سلامت عمومی در جامعه نیز می گردد. با اعمال این مقررات، بسیاری از کسب و کارهای آسیب دیده در حوزه گردشگری دچار تحولات مثبتی خواهند شد.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی

به "تزریق دو دوز واکسن برای ورود به ایران اجباری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق دو دوز واکسن برای ورود به ایران اجباری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید