جی تی ای 6؛ همه ویدیوهایی که امروز به بیرون درز کردند و بله، واقعی اند

به گزارش وبلاگ دایی جان، با اینکه چندان علاقه ای به انتشار شایعات و نمایش آنچه آماده نیست، نداریم، اما وقتی بحث جی تی ای مطرح می گردد، قضیه فرق می نماید. جی تی ای آن قدر بزرگ است که نمی توان به این سادگی ها از این درز بزرگ اطلاعات و ویدیوها از شماره بعدی اش گذشت. ویدیوهای متعددی امروز از جی تی ای 6 به بیرون درز کردند؛ ویدیوهایی که به وضوح یک نسخه قابل بازی و نه چندان آماده از آن را به نمایش می گذارند.

جی تی ای 6؛ همه ویدیوهایی که امروز به بیرون درز کردند و بله، واقعی اند

چیزی از بازی نهایی پیدا نیست و ویدیوها همگی از داخل موتور پایه بازی ضبط شده اند، پر از کد و اتفاقات مختلف هستند، بافت ها و شخصیت ها و محیط های نصفه و نیمه دارند و مطمئن باشید هیچ بازی سازی دوست ندارد بازی اش را به این شکل کسی ببیند. در نتیجه، این را می گوییم که اگر دوست دارید بازی را برای خودتان اسپویل نکنید، شهر و محیط و شخصیت ها را در نهایت به آماده ترین و زیباترین شکل شان ببینید، بی خیال تماشا این ویدیوها شوید.

مطمئنا رویه رونمایی و نمایش بازی ها از سمت راک استار گیمز را می شناسید. در طول یکی دو دهه گذشته، راک استار همواره در ابتدا یک تیزر کوتاه از دنیای بازی نشان داده است که بعضا یکی دو شخصیت هم در آن حضور داشته است، سپس یک تریلر گسترده تر و داستانی دیده ایم و پس از آن، یکی دو تریلر گیم پلی که بالاترین سطح از دقت تدوین و کارگردانی شده اند تا بازی را آن طور که راک استار می خواهد، به نمایش بگذارند. ویدیوهای گیم پلی رد دد ریدمپشن 2 را به خاطر دارید؟ مثل تریلر اول که اساس آنچه در بازی انجام می دهیم را معین کرد و تریلر دوم که به فعالیت های مختلف دنیای بازی پرداخت؟ یا تریلر گیم پلی جی تی ای 5 که دوربین در آن ناگهان به بالا رفت و روی سر شخصیت دیگری به پایین آمد؟ اولین مواجهه ما با بازی های راک استار گیمز با این قبیل تریلرها بوده است، نه کلیپ هایی که به هیچ وجه آماده نمایش نیستند.

اگر هنوز هم می خواهید ویدیوها را ببینید (و متاسفانه بدون شک تا یکی دو روز آینده اینترنت و شبکه های اجتماعی پر از آن ها می گردد)، این شما و این هم تمام ویدیوهایی که امروز از جی تی ای 6 به بیرون درز کردند.

هشدار: خطر نابود کردن بازی برای خودتان

خب، حالا که تصمیم گرفتیم ویدیوها را ببینیم، بگذارید بگوییم که هر آنچه می بینیم با شایعات چند ماه پیش بازی درباره اینکه قصه در کجا رخ می دهد و شخصیت ها دقیقا چه کسانی به به چه شکلی خواهند بود، کاملا هماهنگ است؛ یعنی دقیقا همانطور که شنیده بودیم، ویدیوها این موضوع را تایید می نمایند که با وایس سیتی (میامی) طرف هستیم و بازی هم دو شخصیت اصلی زن و مرد دارد.

تغییرات و پیشرفت ها نسبت به جی تی ای 5 بسیار است و فقط هم نباید به کیفیت عالی شهر بازی و محیطی که کم و بیش واقع گرایانه می نگرد، بسنده کنیم. واضح است که بازی بر پایه آنچه راک استار در رد دد ریدمپشن 2 ساخته بود، طراحی می گردد. حرکات، تیراندازی و نشانه گیری، انیمیشن شخصیت ها، اینکه می توان با شخصیت های داخل محیط به شکل زیادی تعامل کرد، همگی بیشتر نمایانگر پیشرفت هایی هستند که پیش از آن در رد دد ریدمپشن 2 دیده بودیم، اما کاملا با سبک و سیاق جی تی ای. جزییات عجیب و غریبی در حد و مقدار همان قضیه اسب ها در این کلیپ های جی تی ای 6 می بینیم؛ فرضا کلاچ گاز و ترمز ماشین ها، جایی که عمرا به هنگام گیم پلی نخواهید دید، با توجه به مقدار گاز و ترمزی که از سمت دسته وارد می کنید، عقب و جلو می شوند.

فقط هم این ویدیوها نیستند و کسی که کلیپ ها را منتشر نموده است، نزدیک ده هزار خط کد را هم از بیلد بازی که در اختیار داشته را هم به اشتراک گذاشته است. در کدها می توانیم اشاراتی به اسب سواری و جت پک و خیلی چیزهای دیگر را ببینیم. ممکن است کدها بعضی از کدهای رد دد را داشته باشند و در عین حال هم ممکن است که واقعا چیزهایی مثل اسب سواری هم به جی تی ای 6 بیاید. گستردگی آنچه از جی تی ای 6 به بیرون درز نموده، آن قدر بزرگ است که به راحتی باید آن را یکی از بزرگترین درزهای اطلاعاتی تاریخ صنعت بازی بدانیم.

تاکید می کنیم که اگر در بعضی از نقاط رابط کاربری جی تی ای 5 را می بینید، یا بعضی از افکت های صوتی را از جی تی ای 5 می شنوید، به این معنا نیست که راک استار قرار است همان ها را تکرار کند، بلکه به هنگام توسعه بازی، حجم زیادی از بخش های مختلف مراحل به صورت موقتی از نقاط دیگر کپی و در بازی قرار داده می شوند تا بتوانند آن بخش را تست و امتحان نمایند و نهایتا، آن ها را با آنچه در دست توسعه است، جایگزین می نمایند؛ یعنی به هیچ وجه قرار نیست بازی نهایی به این شکلی باشد که در این کلیپ ها می بینید، بلکه بیشتر به ساختار کلی بازی و مکانیک ها و قابلیت های تازهی که در آن قرار داده شده است توجه و حتی آن ها را هم نصفه و نیمه قلمداد کنید. ممکن است حتی قابلیت های تازه و متفاوت هم برای تست قرار داده شده باشند و اگر خوب در گیم پلی جواب ندهند، حذف شوند.

همه کلیپ هایی که بیرون درز نموده اند را در ادامه برایتان قرار داده ایم و می توانید آن ها را ببینید. (به غیر از یکی دو کلیپ از استریپ کلاب بازی که حذفشان کردیم و اتفاقا چقدر هم نورپردازی و انیمیشن های باکیفیتی داشتند و بسیار خوب از آب درآمده اند.)

منبع: دیجیکالا مگ

به "جی تی ای 6؛ همه ویدیوهایی که امروز به بیرون درز کردند و بله، واقعی اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جی تی ای 6؛ همه ویدیوهایی که امروز به بیرون درز کردند و بله، واقعی اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید