مقایسه هیوندای i40 با هیوندای سوناتا

به گزارش وبلاگ دایی جان، اگر سرعت و شتاب از اولویت های شما است، هیوندای i40 برترین انتخاب بازار در این رده قیمت نخواهد بود و رقبای دیگری از جمله تویوتا کمری در این رده قیمت وجود دارد که از هیوندای i40 پیشی می گیرد. در این مقاله، به مقایسه هیوندای i40 با هیوندای سوناتا می پردازیم.

مقایسه هیوندای i40 با هیوندای سوناتا

مقدمه ای بر مقایسه هیوندای i40

هیوندای i40 خودروی چندان پرشتابی نیست، اما واکنش پدال گاز آن به نسبت حجم موتور و انتظاری که از یک سدان خانوادگی می رود بسیار خوب است. اگر از i40 خوشتان می آید و فضای حمل بار زیادی هم احتیاج دارید، احتمالاً مدل استیشن انتخاب بهتری باشد. مدل سدان نیز صندوق عقب جاداری دارد که به خوبی از پس مسافرت های خانوادگی برمی آید.

موتور i40 از نسل جدیدتر موتورهای هیوندای است که به علت وجود سیستم تزریق مستقیم سوخت، کارایی بیشتری نسبت به موتورهای نسل پیشین دارد. سوناتا در مقایسه هیوندای i40 در بعضی از کشورها از جمله آمریکا با سیستم تزریق مستقیم سوخت فراوری می گردد و با قدرت بیشتری در جاده ها می راند. بعضی از کشورها ترجیح می دهند با توجه به کیفیت سوخت شان، از همان موتورهای قدیمی استفاده نمایند. قدرت خروجی این خودرو به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیکِ آن به چرخ های جلوی خودرو انتقال پیدا می نماید.

مزایای هیوندای i40

  • وقتی پشت فرمان i40 می نشینید، جایگاه به خوبی بدن تان را دربر دارد و حس خوبی را به شما منتقل می نماید. متریال استفاده شده در کابین کیفیت خوبی دارد و احساس می کنید در خودروی با کیفیتی نشسته اید. ممکن است در ابتدا برجستگی داشبورد و شیب دماغه و ستون ها اذیت تان کند و دیدتان کمی محدود باشد، اما پس از زمان کوتاهی به آنها عادت خواهید کرد.
  • تمام سرنشینان فضای کافی برای نشستن در اختیار دارند، اما ممکن است انتهای سقف به علت شیب ملایم ستون C برای افراد قدبلند مناسب نباشد.
  • تقریباً هیچ صدایی از بیرون به داخل کابین نمی آید و با تجربه خوشایندی روبرو هستیم.
  • تایرهای فاق کوتاه و پهن باعث می شوند هیوندای i40 در هندلینگ عملکرد خوبی داشته باشد و سفت شدن به موقع فرمان نیز احساس امنیت بیشتری را به راننده منتقل می نماید.
  • برای آزمایش شتاب گیری، کنترل پایداری را خاموش کردیم و حالت رانندگی را از اکو به حالت اسپرت تغییر دادیم. زمان به دست آمده برای صفر تا 100 کیلومتر هیوندای i40 عدد 11.5 ثانیه باست که برای خودرویی با وزن 1.5 تن و موتور 2 لیتری رکورد خوبی محسوب می گردد.
  • پس از اینکه دکمه استارت را فشار و دنده را در حالت D قرار دهید، با فشار پدال گاز ترمزدستی به طور اتوماتیک آزاد می گردد و اتومبیل حرکت می نماید. گرچه ممکن است این ترمزدستی برقی مانع از انجام حرکات نمایشی و قدرت نمایی در هنگام دعوا گردد، اما عملکرد بسیار خوبی دارد و مجهز به امکاناتی ازجمله اتوهلد است.
هیوندای i40 از نمای روبه رو

معایب هیوندای i40

  • لاستیک های فاق کوتاه هیوندای i40 خشک است و گرچه سیستم تعلیق این خودرو کمی از این مشکل می کاهد، اما باز هم در بعضی از سرعت گیرها و دست اندازهای جاده و به ویژه در روبروه با برآمدگی های تیز، ضربات واردشده به خودرو و داخل کابین منتقل می گردد و آرامش سرنشینان را سلب می نمایند.
  • جعبه دنده اتوماتیک i40 کمی نماید است و این موضوع در معکوس دادن و بعلاوه سبک کردن دنده ها مشهود است، اما آن قدرها هم به چشم نمی آید و تعویض دنده به نرمی انجام می گیرد.
  • ترمزها نیز عملکرد خوبی دارند، اما ممکن است در ترمزهای شدید فشار ناشی از وزن زیاد خودرو را حس کنید.

مقایسه هیوندای i40 با هیوندای سوناتا

با وجود خودروهایی مانند تویوتا کمری باز هم علت اصلی عدم استقبال از i40 در ایران، هیوندای سوناتا است. برای جلوگیری از چنین مسئله ای در کشورهای دیگر فقط یکی از این خودروها در هر کشور عرضه می گردد و این عرضه نیز بر اساس سلایق مشتریان در کشورهای مختلف انجام می گیرد. اما ایران از این قاعده مستثنا است.

هر دو خودرو دارای موتوری 4 سیلندر 16 سوپاپ است. سوناتا دارای موتوری 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که می تواند 177 تا 186 اسب بخار قدرت و 252 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. در نقطه مقابل، هیوندا i40 با حجم موتور 2 لیتر و تنفس طبیعی به بازار عرضه شده که قادر است 177 اسب بخار قدرت و 214 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

جعبه دنده هیوندای i40 از نوع 6 دنده اتوماتیک و جعبه دنده سوناتا 6 دنده اتوماتیک شیفت ترونیک است. حداکثر سرعت هیوندای i40 معادل 211 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت سوناتا 215 کیلومتر برساعت است. هیوندای i40 در مدت 10.5 تا 10.8 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر را طی می نماید. این عدد برای سوناتا 9.5 ثانیه اعلام شده است؛ در نتیجه سوناتا در مقایسه هیوندای i40 فزونی دارد. هیوندای i40 پیروز به کسب استاندارد آلایندگی یورو 5 و سوناتا یورو 4 شده است.

در بحث امکانات هیوندای i40 از آپشن ها و تجهیزاتی نظیر ورودی USB و AUX، سیستم صوتی Infinity، آینه الکتروکرومیک به همراه نمایشگر دوربین عقب، امکان تعویض دنده از روی فرمان، سقف پانوراما IMS، تنظیمات جایگاه در 10 جهت، سیستم تهویه جایگاه، سیستم AFLS، نمایشگر سوپرویژن 4.2 اینچی و صفحه نمایش رنگی TFT، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن فرمان، گرمکن جایگاه های جلو و عقب، چراغ های جلو و عقب، LED، دکمه استارت خودرو، سنسور پارک در جلو و عقب و کروز کنترل بهره می برد.

نمای داخلی هیوندای i40

سوناتا نیز دارای امکاناتی نظیر 6 اسپیکر، قابلیت پخش CD وMP3، ورودی های iPod و Auxiliary، قابلیت دانلود دفتر تلفن به وسیله بلوتوث، چنجر CD، نویگیشن و اسپیکر های Infinity (به صورت آپشنال)، پشت سری های فعال شونده، ورود بدون کلید، کروز کنترل، گرمکن آینه ها، کامپیوتر سفری، گرمکن جایگاه های جلو و عقب، سقف پانوراما، گرمکن برف پاک کن ها، آینه تاریک شونده اتوماتیک، کنترل الکتریکی جایگاه ها به همراه حافظه، سنسور جلو و عقب، چراغ های زنون، دریچه های تهویه برای سرنشینان عقب و پرده برقی عقب است.

در بحث ایمنی می توان گفت که هیوندا i40 حرف های زیادی برای گفتن دارد، زیرا به 9 کیسه هوا (سرنشینان جلو، 2 عدد جانبی، 2 عدد جانبی برای ردیف عقب، 2 عدد پرده ای و 1 عدد زانویی) مجهز است. این خودرو بعلاوه دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC ، سیستم کمکی BAS، ترمز ضدقفل EBD ،HAC ،ABS و سیستم کمکی کنترل آغاز حرکت در سربالایی است.

در کفه دیگر ترازو سوناتا واقع شده است که دارای سیستم های ترمز و پایداری EBD، ABS، BAS، ESC و HAC است و به 6 کیسه هوا (سرنشینان جلو و جانبی) مجهز شده که در مقایسه هیوندای i40 دارای ایمنی کمتری است؛ درنتیجه می توان گفت کفه ترازو به سمت هیوندای i40 سنگینی می نماید. هر دو خودرو در زمینه طراحی خوب عمل کردند، به هرحال هرچه باشد از یک خانواده اند، اما برآیند کار به نحوی است که ایرانیان بیشتر به سوناتا در مقایسه هیوندای i40 روی خوش نشان دادند.

نمای پشتی هیوندای i40

هیوندای i40 اتومبیلی خوش استایل، کم مصرف، ایمن و پر آپشن است که می تواند نظر بسیاری از مشکل پسندان را به خود جلب کند. این خودرو باتوجه به قیمت ارائه و دلایلی که در مطلب معرفی به آن اشاره شده است، رقبای سرسختی نیز دارد؛ خودروهایی که با هیکل های درشت و موتورهای پر حجم ترشان کار را برای هیوندای i40 سخت کردند، آن هم در بازار ایران که مردم معمولاً به اتومبیل های بزرگ تر و قوی تر یا خودروهایی که بیشتر جلب توجه نمایند، روی خوش نشان می دهند.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه هیوندای i40 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای i40

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ دایی جان در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه هیوندای i40 با هیوندای سوناتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای i40 با هیوندای سوناتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید