خبرنگاران برنامه ریزی برای آموزش هنرستانی ها پس از بهبود شرایط کرونایی

به گزارش وبلاگ دایی جان، تهران- خبرنگاران- مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با در اولویت قرار دادن سلامت دانش آموزان و جامعه و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه ریزی لازم را برای آموزش هنرستانی ها پس از بهبود شرایط شهرها انجام می دهد.

خبرنگاران برنامه ریزی برای آموزش هنرستانی ها پس از بهبود شرایط کرونایی

مصطفی آذرکیش روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش وبلاگ دایی جان درباره شرایط ارزشیابی دانش آموزان هنرستان ها با توجه به تعطیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی های فنی و استاندارد شاخص مهارت دانش آموزان در هنرستان ها براساس مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش به صورت حضوری و تراکمی برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: آموزش و ارزشیابی دروس عمومی مانند دینی، تاریخ و جغرافیا دانش آموزان هنرستان ها مانند شرایط دانش آموزان شاخه نظری به واسطه مدرسه تلویزیونی و فضای مجازی به صورت غیر حضوری در هر شرایطی از شرایط تداوم دارد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین یک سری دروس پودمانی مانند دروس پایه فنی و شایستگی های غیرفنی نیز هستند که ماهیت غیرکارگاهی دارند. آموزش و ارزشیابی این دروس هم در هر شرایطی ادامه دارد.

آذرکیش با تاکید بر اینکه دروس کارگاهی عملی صرفا متناسب با بند 10 مصوبه 977 به شیوه کارگاهی و حضوری انجام می گردد، گفت: تعطیلی این مدت دروس کارگاهی در هنرستان ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرمز و نارنجی شدن شهرها پس از عادی شدن شرایط جبران می گردد.

وی یادآورشد: آموزش و ارزشیابی دروس کارگاهی به استناد مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهایی که رنگ زرد و آبی دارند، به صورت حضوری و تراکمی انجام می گردد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش اضافه نمود: همچنین امکان آموزش دروس کارگاهی در شهرهایی با شرایط قرمز و نارنجی به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا انجام نمی گردد.

آذرکیش ادامه داد: هنرآموزان در شرایط عادی برای آموزش دروس کارگاهی در شاخه فنی و حرفه ای 2 روز و در شاخه کاردانش 3 روز به کارگاه های مدارس می فرایند، بنابراین اگر یک ماه هم این آموزش ها به تاخیر افتد، هنرآموزان 8 تا 12 روز از حضور در کارگاه ها محروم می شوند.

وی یادآورشد: تجربه سال گذشته اینگونه بود که از 27 اردیبهشت ماه تا 15 مرداد با مجوز آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله وقفه دروس کارگاهی هنرستانی ها جبران شد. از این رو شهرها در شرایط های مختلف از نظر کرونا قرار گرفته اند و پس از بهبود شرایط امکان جبران این وقفه وجود دارد.

مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش اضافه نمود: آیین نامه آموزشی هم این امکان را به هنرآموزان داده است که کارآموزی تا دی ماه سال دوازدهم انجام گردد.

به گزارش وبلاگ دایی جان، پس از تعطیلی 10 روزه بعضی از اصناف در شهرهایی با شرایط قرمز، آموزش دروس کارگاهی هنرستانی ها در این شهرها نیز با وقفه روبه رو شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران برنامه ریزی برای آموزش هنرستانی ها پس از بهبود شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه ریزی برای آموزش هنرستانی ها پس از بهبود شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید