ممنوعیت تمام فعالیت های آموزشی و ورزشی در ایلام تا اطلاع ثانوی

به گزارش وبلاگ دایی جان، خبرنگاران/ایلام رئیس قرارگاه استانی مقابله با کرونا گفت: حال استان ایلام وخیم است و باید با فهم مشترک مردم نجیب وصبور استان و متولیان امور این پیک خطرناک را شکست بدهیم.

ممنوعیت تمام فعالیت های آموزشی و ورزشی در ایلام تا اطلاع ثانوی

معروف بسطامی در نشست بیست ویکمین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله باکرونا، اظهار کرد: میزان ابتلا به کرونا درسطح کل مناطق استان به شدت بالا است و ازمردم می خواهیم ازحضور در اماکن پرتجمع ،آرامستانها ،مراسم های شادی ،دورهمی های خانوادگی وسفرها به شدت پرهیز نمایند.

وی با بیان اینکه براساس شیوه نامه های ابلاغی متولیان امر باید مراقبت نمایند که به صورت همزمان چند فرد فوت شده در یک آرامستان تدفین نشوند تا از تجمعات پرخطری که باعث شیوع چرخه ویروس می گرددجلوگیری گردد ، از عدم اهتمام بعضی مدیران به نصب اپلیکیشن ماسک انتقاد کرد و گفت: نصب اپلکیشن یک ازمصوبات مهم وراهبردی ستاد استانی است ودراسرع وقت باید با معرفی کاربر اجرایی گردد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام ادامه داد: تجمع در آرامستان شهر ایلام و مهران ازخطرات همیشگی شیوع بیماری بوده و فرمانداران این دو شهرستان موظف هستند به صورت دقیق وروزمره این مکان ها را رصد و از اجتماع و حضورمردمی به صورت جدی جلوگیری نمایند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی کرونا با تاکید بر اینکه مدیران کل باید نقش جدی تری در مقابله با کرونا برعهده بگیرند و زیرمجوعه های متخلف برخورد قانونی و بازدارنده نمایند، تاکید نمود: فرمانداران برای کنترل مبادی ورودی در شهرستانهای قرمز و نارنجی ضمن یاری به پلیس راه استان شرایط بیماریابی را با یاری شبکه های بهداشت ودرمان وهلال احمر دنبال نمایند.

بسطامی ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی ورود خودروهای غیر بومی به کلیه شهرستان ها و خروج خودروهای بومی ازمناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و باید دستگاه های مسئول بدون مماشات به این تخلفات برخورد جدی نمایند و برای استحکام شرایط اهتمام جدی کامل داشته باشند و در این شرایط خاص ، سپاه امیرالمومنین (ع) استان و جمعیت هلال احمر باید شرایط ایجاد وراه اندازی نقاهتگاهای ضروری در صورت افزایش تعداد بستری ها و کمبود تخت های بیمارستانی را مد نظر داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استاندار ایلام با قدردانی ازهمکاری های دستگاه قضایی ودادستانی استان درطی ماه ها مقابله باویروس کرونا هم گفت : دستگاه قضائی استان با کسانی که عامدانه و مصوبات ستاد کرونا را مورد اهمال قرارمی دهند برخورد جدی و بدون اغماض داشته باشد.

بسطامی از ممنوعیت تمام فعالیت های ورزشی و آموزشی اطلاع داد و گفت: حال استان وخیم است و باید با فهم مشترک مردم نجیب وصبور استان ومتولیان امور این پیک خطرناک را شکست بدهیم.

دکتر جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دبیرقرارگاه عملیاتی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: حضور کنترل نشده مردم در جشن های عروسی و آرامستانها به صورت گروهی و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری درسطح استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد :با جهش چرخه ویروس روبرو هستیم و در هفته دوم فروردین ماه 203 فرد مبتلا به کرونا دراستان شناسایی شد واین درحالی بود که این میزان در هفته نخست 120 نفر بود.

وی هشدار داد: فرایند افزایش موارد بسترهای کرونا بشدت نگران نماینده است وباید با عزم همگانی ازعواقب خطرناک و روزهای بحرانی در پیش رو جلوگیری کنیم.

صادقی فر ازمردم خواست برای برای کاهش شیوع و قطع زنجیره کرونا بارعایت کامل پرتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند و محدودیت و تعطیلی گروه شغلی 2 ، سه و چهار در شهرهای قرمز بایدبه صورت کامل و جدی اعمال گردد و فعالیت گروهای شغلی یک که با شرط رعایت پروتکل ها بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت هستند باید به صورت کامل ودقیق رصد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ممنوعیت تمام فعالیت های آموزشی و ورزشی در ایلام تا اطلاع ثانوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تمام فعالیت های آموزشی و ورزشی در ایلام تا اطلاع ثانوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید