راهنمای سفر به پاتایا مقصدی هیجان انگیز در تایلند

به گزارش وبلاگ دایی جان، پاتایا کجاست؟ اگر عکس های ساحلی و بسیار زیبای این شهر را دیده باشید، این سوال را از خود پرسیده اید. پاتایا شهر ساحلی کوچکی در ساحل شرقی خلیج تایلند است که یکی از پربازدیدترین نقاط این کشور محسوب می گردد. سفر به این شهر، تجربه ای بی نظیر از گشت و گذار در سواحل زیبا را فراهم می نماید. اما برترین زمان سفر به پاتایا و یا هزینه های سفر به پاتایا چقدر است؟ چگونه می توان به این مقصد پرطرفدار سفر کرد؟

راهنمای سفر به پاتایا مقصدی هیجان انگیز در تایلند

آنچه در ادامه می خوانید... پنهان

راهنمای سفر به پاتایا تایلند

برترین زمان سفر به پاتایا

پاتایا نزدیک ترین تفرجگاه ساحلی در نزدیکی بانکوک است و همین موضوع، دسترسی به آن را برای اغلب مردم بسیار آسان و ارزان می نماید. پاتایا، سرزمین هیجان تایلند است، بهشت ورزش های آبی و تفریحات ساحلی ؛ شهر آفتاب طلایی و دریای فیروزه ای. برای این که سفری عالی به این مقصد داشته باشید، باید اطلاعات شما از این شهر کافی باشد. برای سفر به این شهر ساحلی زیبا با راهنمای سفر به پاتایا در وبلاگ دایی جان همراه باشید.

رزرو هتل های پاتایا

راهنمای سفر به پاتایا تایلند

اگر قصد دارید با تور پاتایا و یا به صورت انفرادی به این مقصد سفر کنید، در هر صورت بهتر است تا اطلاعاتی پایه در مورد این مقصد داشته باشید. این که پاتایا کجاست؟ یا آب و هوای پاتایا به چه صورتی است؟ هزینه های سفر و قیمت هتل در پاتایا تایلند از مهمترین مواردی است که باید از آنها اطلاع داشته باشید.

آب و هوای پاتایا

پاتایا دارای اقلیمی گرمسیری است که به علت نزدیکی به بانکوک، شباهت بسیاری به آب و هوای این شهر دارد اما به علت ساحلی بودنش، هوای نسبتا خنک تری دارد. زمستان های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است. در این شهر، باران به جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می بارد.

از اوسط بهمن تا اواسط خرداد، فصل گرم و خشک به شمار می رود. فصل بارانی این کشور از خرداد تا آبان است و میانگین دمان به 29 درجه سانتی گراد می رسد و سردترین فصل هم از اواسط آبان تا اواسط بهمن ادامه دارد.

برترین زمان سفر به پاتایا

با توجه به شناختی که از آب و هوای پاتایا پیدا کردید، می توانید برترین زمان سفر به پاتایا را حدس بزنید. برترین زمان سفر به پاتایا، 26 نوامبر تا 25 مارس (5 آذر تا 5 فروردین) است، اما با این حال در دیگر ایام سال نیز می توانید به پاتایا سفر کنید.

اگر دوست دارید در ماه های گرم سال سفر کنید، می، آوریل و ژوئن (فروردین، اردیبهشت و خرداد) زمان خوبی است. در اواخر ماه فروردین، میانگین دمای پاتایا به 33 درجه سانتی گراد می رسد و شهر گرم ترین روزهای سال را سپری می نماید. این زمان، برترین موقع برای تجربه تفریحات ساحلی است.

تهیه بلیط هواپیما

در راهنمای سفر به پاتایا باید بدانید که این شهر فرودگاه ندارد؛ معمولا گردشگر ها برای سفر به پاتایا بلیط تایلند به مقصد بانکوک می خرند و از آنجا با تاکسی یا ون خودشان را به پاتایا می رسانند. برای تهیه بلیط پرواز بانکوک می توان از ایرلاین های مختلفی بلیط تهیه کرد. در میان شرکت های هواپیمایی، ترکیش، امارات و عمان ایر از محبوب ترین ایرلاین ها محسوب می شوند.

از میان آن ها عمان ایر ارزان تر است و تعداد توقف های کمتری دارد. هواپیمایی عمان پروازهای روزانه به مقصد فرودگاه امام تهران دارد که این پروازها در مقایسه با سایر ایرلاین ها ارزان است. عمان ایر در مدت فعالیت خود، هیچ سانحه هوایی که منجر به کشته و یا زخمی شدن افراد شده باشد، نداشته است.

خرید بلیط هواپیما بانکوک

جاهای تماشای پاتایا کجاست؟

پاتایا از مجذوب نماینده ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری آسیا است و جاهای تماشای زیادی دارد. اگر روزی به پاتایا سفر کردید، در کنار تفریحات آبی و شنا در آب های گرم خلیج تایلند، از جاهای تماشای پاتایا نیز تماشا کنید. از مهمترین جاذبه های گردشگری پاتایا باید به کوه بودا اشاره نمود.

تصویر بودا روی این کوه حک و با طلا تزئین شده است و به همین علت، به این نام معروفیت دارد. این کوه علاوه بر جذب گردشگر، کاربرد مذهبی نیز دارد. از دیگر جاهای تماشای پاتایا باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • دهکده فیل ها
  • سیلورلیک (دریاچه نقره ای)
  • مجسمه بودای بزرگ
  • پناهگاه مذهبی حقیقت
  • پارک سنگی و مزرعه تمساح پاتایا و غیره.

روش های حمل و نقل در پاتایا

پاتایا شهر چندان وسیعی نیست، بنابراین خبری از مترو، تراموا و یا اتوبوس های تندرو در خیابان های این شهر نیست. تنها گزینه های حمل و نقل عمومی پاتایا نیز به اتوبوس های محلی، وانت های موسوم به سانگسیو، تاکسی موتوری و تاکسی محدود می گردد. هزینه حمل و نقل در پاتایا نیز با توجه به کوچک بودن شهر خیلی بالا نیست و حتی می توانید مسیرهایی را پیاده روی نموده و از منظره ها لذت ببرید.

وانت های سانگسیو:

سانگسیوها یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهر پاتایا هستند و در واقع نوعی وانت بوده که در بخش پشتی مسقف شده و جایی برای نشستن دارند. هزینه این وانت ها ارزان است و می توان از آنها برای رفت و آمد در شهر استفاده کرد.

اتوبوس محلی:

اتوبوس های محلی پاتایا در مسیری دایره ای رفت و آمد می نمایند و می توان با این اتوبوس ها برای رسیدن به ساحل جومتین و بازار شناور پاتایا استفاده کرد.

تاکسی موتوری:

سریع ترین و ارزان ترین راه برای گشت و گذار در شهر پاتایا تاکسی های موتوری هستند. البته باید در نظر داشت که رانندگی تاکسی موتورها بسیار بد است و امنیت پایینی دارند.

تاکسی:

راحت ترین و گران ترین راه استفاده از تاکسی هاست. اغلب تاکسی های آبی و زرد پاتایا علاقه ای به استفاده از تاکسی متر ندارند و به طور معمول از مسافران خارجی هزینه بیشتری دریافت می نمایند.

اجاره موتور:

یکی از معمول ترین کارها، اجاره موتور در شهر پاتایا است که دردسرهای زیادی دارد. به طور مثال در اغلب جاها ممنوعیت پارک دارد و در صورت پارک جریمه ای نسبتا گزاف در انتظار است.

اجاره ماشین:

می توان به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نه چندان دلپسند، ماشینی را اجاره کرد. هزینه اجاره ماشین در شهر پاتایا با توجه به نوع ماشین، تعداد روز و شرکتی اجاره دهنده فرق دارد.

برترین مراکز خرید پاتایا

وقتی به یک کشور خارجی خصوصا کشوری خوش رنگ و لعاب مثل تایلند سفر کنید، باید زمان و هزینه ای را برای خرید و سوغاتی در نظر بگیرید. اگر تنها به قصد تماشا پاتایا، به تایلند سفر نموده و قصد سفر به دیگر شهرهای تایلند را ندارید، بهتر است خریدهای خود را از برترین مراکز خرید پاتایا انجام دهید.

مرکز خرید سنترال فستیوال در پاتایا معروفترین مرکز خرید این شهر است. برندهای مشهوری در این مرکز خرید شعبه و نمایندگی دارند که از مهمترین آنها باید به زارا، کلوین کلین، جورجیو آرمانی، دیور، ویکتوریا سکرت و اچ اند ام اشاره نمود. این مرکز خرید مجهز به سینما نیز هست که می توانید به تماشای جدیدترین فیلم های روز بنشینید. علاوه بر از دیگر مراکز خرید پاتایا باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • بازار شناور پاتایا
  • رویال گاردن پلازا
  • آوت لت مال پاتایا
  • میموزا.

برترین رستوران های پاتایا

در راهنمای سفر به پاتایا یکی از مهمترین نکات آشنایی با رستوران های مقصد است. شکم گردی یکی از مهمترین بخش های هر سفری است. نه تنها از جهت برطرف گرسنگی و احتیاجهای بدن، بلکه خوردن و چشیدن غذاهای محلی هر شهر و کشوری، بدون شک یکی از برترین جاذبه های گردشگری آن مقصد است.

چه چیزی مجذوب نماینده تر از آن که بدانید در تایلند و پاتایا، مردم برای صرف ناهار و شام، چه نوع طعم هایی را تجربه می نمایند؟ پیشنهاد می کنیم در پاتایا هم در رستوران های محلی و ارزان و هم در رستوران های لوکس غذا میل کنید تا با نحوه طبخ غذا های این کشور آسیایی آشنا شوید. در میان رستوران های این شهر، برترین رستوران های پاتایا از میان فهرست زیر هستند:

  • رستوران د گلس هاوس
  • کافه دس آمیس
  • رستوران مانترا
  • رستوران ایتالیایی لا بوکا پاتایا
  • رستوران ایندین بای نیچر
  • رستوران بیف ایتر
  • رستوران برونو
  • رستوران پن پن پاتایا
  • رستوران کاسا پاسکال
  • رستوران ماتاهاری
  • رستوران البرز.

برترین تفریحات پاتایا چیست؟

اما برترین تفریحات پاتایا چه هستند؟ در سفر به پاتایا به غیر از تفریحات ساحلی و شنا چه کارهای دیگری می توان انجام داد؟ جزیره مرجانی پاتایا مهمترین جاذبه تفریحی شهر است. اسنورکلینگ، غواصی اسکوبا، پیاده روی در ساحل، پیاده روی در جنگل و لذت بردن از آفتاب، از مهمترین تفریحات آبی این جزیره است.

علاوه بر آن پارک آبی رامایانا، پارک مینی سیام، باغ گیاه شناسی نانگ نوچ، آکواریوم پاتایا و غیره از دیگر مراکز تفریحی پاتایا هستند. قدم زدن یا دوچرخه سواری در خط ساحلی پاتایا نیز بسیار لذت بخش است.

پاتایا، شگفتانه ای در تایلند!

سفر، به خودی خود یک شگفتانه است. اما برخی از مقاصد گردشگری در جهان هستند که حال و هوای متفاوت تری دارند. پاتایا از این دسته از مقاصد است. جایی که همه چیز از طبیعت گرفته تا فرهنگ، از آثار تاریخی گرفته تا تفریحات مدرن دست به دست هم داده اند تا یک سفر متفاوت تجربه کنید. در راهنمای سفر به پاتایا سعی کردیم تا به هر آنچه برای سفر احتیاج دارید اشاره کنیم.

آیا شما تجربه سفر به تایلند داشته اید؟ از تجربیات خود برای ما بنویسید.

سوالات متداول راهنمای سفر به پاتایا

هزینه سفر به پاتایا چقدر است؟

هزینه سفر به پاتایا شامل خرید بلیط، رزرو هتل، هزینه غذا، حمل و نقل و تفریحات دارد. بستگی دارد که شما اهل سفرهای ارزان باشید یا لاکچری!

برترین فصل سفر به تایلند چه زمانی است؟

بهار برترین زمان سفر به پاتایا است.

چگونه به پاتایا سفر کنیم؟

پاتایا فرودگاه ندارد و ابتدا باید به بانکوک رفته و سپس به پاتایا بروید.

Zahra Ghareguzloo

عاشق سفرم. اما نه فقط با هواپیما و قطار. من یک کوله پشتی پر از واژه دارم که با اونها سفر میکنم.. به بکرترین نقاط جهان. به جایی که هنوز پای بشر بهش نرسیده..جایی اونورتر از رویا و خیال!

منبع: فلای تودی

به "راهنمای سفر به پاتایا مقصدی هیجان انگیز در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پاتایا مقصدی هیجان انگیز در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید