راهنمای سفر به آرهوس در دانمارک

به گزارش وبلاگ دایی جان، راهنمای مسافرتی به آرهوس | Travel Guide To Arhus

آرهوس، از شهرهای دانشگاهی کشور دانمارک به شمار می رود و در استان یوتلاند در غرب این کشور نیز واقع است. شهر آرهوس در دانمارک مشهور به شهری سرشار از آرامش و بدور از هر گونه دغدغه ای می باشد که با این تفاسیر می توانید در طول سفرتان از تمامی استرس ها و دغدغه هایی که دارید بدور باشید. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر احتیاج است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم و بعلاوه بدانیم که برای گشت و گذار به کدام منطقه ها شهر آرهوس باید برویم. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به آرهوس اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما کرده است؛ با ما در سفر به آرهوس در دانمارک همراه باشید.

راهنمای سفر به آرهوس در دانمارک

موقعیت جغرافیایی شهر آهورس

شهر آرهوس، شهری است که در بخش شرقی شبه جزیره یوتلاند قرار گرفته است و به عنوان دومین شهر بزرگ دانمارک و بعلاوه هفتمین شهر بزرگی که در میان کشورهای اسکاندیناوی به شمار می رود. مساحت این شهر حدود 91 کیلومتر از خاک کشور دانمارک را برای خود اختصاص داده است و جمعیت این شهر مطابق با آمار سرشماری که در سال 2017 صورت گرفته است حدود 270 هزار نفر بوده است.

اطلاعات کلی شهر آرهوس در دانمارک

زبان رسمی: دانمارکی

واحد پول رسمی: کرون دانمارک

اختلاف ساعت با تهران: 2 و نیم ساعت عقب تر از تهران است.

کد کشور: +45

شماره های ضروری دانمارک:

اورژانس، آتش نشانی و پلیس: 112

آب و هوای شهر آرهوس در دانمارک

با توجه به شرایط جغرافیایی که شهر کپنهاگ دارا است، آب و هوای نسبتا معتدلی در این شهر حکم فرماست. تابستان های این شهر گرم اما نه آن تعریفی که از گرما در ایران دارید، گرما در این شهر به مقدار ای است که اصلا احساس پریدن در یک استخر به شما دست نمی دهد و تقریبا شرایط معتدلی پابرجاست. اما زمستان ها در این شهر هوا بسیار سرد می شود و برف سنگینی می بارد. برترین فصل برای سفر به آرهوس، از میانه ماه آپریل تا ماه نوامبر می باشد، به خصوص ماه می، ژوئن، اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر که هوای بسیار خوب و دلپذیری دارد.

هزینه اقامت در شهر آرهوس

با توجه به این که شهر آرهوس، دومین شهر کشور دانمارک است از همین رو تعداد هتل هایی که در این شهر وجود دارد بالاست و می توانید به راحتی هتل مورد نظرتان را بنابر بودجه و امکاناتی که احتیاج دارید انتخاب نمایید و اقامت خوبی را در این شهر داشته باشید. البته هاستل های و اقامتگاه های زیادی هم در این شهر وجود دارد که می توانید با اقامت در آنها هزینه کمتری را بپردازید اما امنیت و امکاناتی که در هتل می توانید داشته باشید در آنها نباید انتظار داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به آرهوس می خواهیم به چند هتل مناسب در این شهر اشاره کنیم.

هتل های پیشنهادی در شهر آرهوس

  • هتل رویال آرهوس | Hotel Royal

هتلی لوکس و تاریخی که ساختمانی قدیمی و مجلل دارد. با وارد شدن به این هتل، احساس می کنید که به موزه ای تاریخی پا گذاشته اید. هتل، دکوراسیونی آنتیک و شیک دارد و با قرار گرفتن در مرکز شهر، از موقعیت خوبی نیز برخوردار است. این هتل 4 ستاره، بخاطر آنتیک و مجلل بودنش، قیمت بالایی دارد که رهکسی از عهده مخارجش بر نمی آید. صبحانه در اینجا رایگان بوده و حیوانات خانگی، اجازه ورود دارند.

شماره تلفن: 004586120011

وب سایت: hotelroyal.dk

آدرس: Store Torv 4، 8000 Aarhus C، Denmark

  • هتل لا تور آرهوس | Hotel La Tour

هتل 3 ستاره لاتور در شهر آرهوس یکی از برترین و ارزان ترین هتل ها جهت اقامت به شمار می رود، ظاهر این هتل نیز شبیه به خانه های دهکده های کوچک دانمارک است و دکوراسیونی زیبا و دلنشین دارد. پارکینگ رایگان، اجازه ورود حیوانات خانگی، خشک شویی، اتاق جلسه و خدمات اتاق از جمله امکانات هتل لا تور می باشد

شماره تلفن: 00458667888

وب سایت: latour.dk

آدرس: Randersvej 139، 8200 Aarhus N، Denmark

هزینه خورد و خوراک در شهر آرهوس

شهر آرهوس یک شهر دانشجویی است و به علت وجود دانشگاه در این شهر هزینه غذا بسیار پایین است و شما به راحتی می توانید هر مقدار که می خواهید در این شهر شکم گردی کنید و انواع غذاهای دانمارکی را امتحان کنید. اما توجه داشته باشید که کنار کانال های آب در مرکز این شهر غذای رستوران ها گران هستند.

اگر می خواهید که در سفرتان مالی عمل کنید، می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد احتیاجتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید به این ترتیب می توانید کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید.

در ادامه راهنمای سفر به آرهوس به چند رستوران خوب در کشور دانمارک و بعلاوه هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

بری یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 100 کرون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان میانه باید 500 کرون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در این شهر دانمارکی به نسبت ارزان تر است و مبلغ 70 کرون می باشد.

برای تهیه آب معدنی 18 کرون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 35 کرون بپردازید.

هزینه حمل و نقل در شهر آرهوس

هزینه بلیط تک سفره 20 کرون

هزینه بلیط ماهانه 375 کرون

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 42 کرون و به ازای هر یک کیلومتر 11 کرون به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 493 کرون باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 10 کرون

جاذبه های تماشای در شهر آرهوس

  • خانه موسیقی آرهوس | Musikhuset Aarhus

یکی از جاذبه های گردشگری در شهر آرهوس دانمارک، خانه موسیقی است که از بزرگترین سالن های کنسرت در حوزه اسکاندیناوی با داشتن 6 سالن کنسرت در این منطقه منسوب می شود. در هر کدام از سالن های این مجموعه انواع موسیقی های راک، پاپ، باروک و اپرا نواخته می شوند. این مکان درواقع سالن کنسرت ارکستر سمفونی اصلی این شهر نیز هست.

آدرس: Musikhuset Aarhus، Thomas Jensens Allé 2، 8000 Aarhus C، Denmark

  • کلیسای بانوی ما | Our Lady Church

کلیسای بانوی ما از قدیمی ترین کلیساهای سنگی است که در منطقه اسکاندیناوی وجود دارد. کلیسای بانوی ما در شهر آرهوس واقع است و معماری داخلی این کلیسا شامل اتاق ها، راه رو ها، ستون ها و سقف های می باشد. بانوی ما، یکی از بزرگترین کلیساهای این شهر به شمار می رود و قبلا با نام کلیسای سنت نیکولاس شناخته می شد.

آدرس: Frue Kirkeplads 3، 8000 Aarhus C، Denmark

  • موزه موسگارد | Moesgård Museum

موزه تاریخی موسگارد در شهر آرهوس هم مناسب برای بزرگسالان است و هم برای بچه ها می تواند گزینه بسیار عالی باشد. در این موزه قویمت های مختلف با لباس های رنگارنگ و زیبایی و بعلاوه ظرف های قدیمی آنها به نمایش گذاشته شده است. بعلاوه ویوی بسیار زیبا و خوبی دارد، می توانید به پشت بام سرسبز موزه بروید و از آنجا دریا را تماشا نمایید.

آدرس: Moesgaard Museum، Moesgård Allé 15، 8270 Højbjerg، Denmark

  • موزه تاریخی دن گامل آرهوس | Den Gamle By

موزه تاریخی دن گامل در بخش قدیمی شهر آرهوس واقع است، و به صورت موزه ای روباز درآمده است. از همین گردشگران می توانند با قدم زدن در یک مکانی که همچون دهکده است آن را تماشا بازدید نمایند. این موزه تاریخی دارای میوه فروشی، رستوران و مهمانخانه بوده و مغازه ها و خانه ها در ساعت 5 بعد از ظهر بسته می شوند. اما این به معنا تعطیلی این موزه نیست و شما می توانید در خیابان های آن قدم بزنید.

آدرس: Vesterbrogade 38A، 8000 Aarhus C، Denmark

مراکز خرید در شهر آرهوس

  • بازار وست آرهوس | Bazar Vest

آدرس: 8220 Brabrand، Denmark

  • مرکز خرید سوسترن گرن | Søstrene Grene

آدرس: Søndergade 11، 8000 Aarhus C، Denmark

  • مرکز خرید گالری برونوس | Bruuns Galleri

آدرس: Banegårdspladsen 1، 8000 Aarhus C، Denmark

جشنواره های شهر آرهوس

  • جشنواره هنری آرهوس

زمان برگزاری: 26 آگوست تا 4 سپتامبر (4 شهریور تا 13 شهریور)

  • جشنواره موسیقی

زمان برگزاری: 3 تا 26 فوریه (14 بهمن تا 7 اسفند)

بایدها و نبایدها در شهر آرهوس

  • آب لوله کشی در این شهر قابل آشامیدن است.
  • شهر آرهوس از لحاظ امنیت در شرایط خوبی قرار گرفته است و احتیاجی به نگرانی بابت اقامت در آن و قدم زدن در خیابان های آن لازم نیست که داشته باشید.
  • جهت کسب اطلاعات لازم برای ویزا کشور دانمارک می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به آرهوس در دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آرهوس در دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید