راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی شینگن

به گزارش وبلاگ دایی جان، اروپا یکی از قاره های دنیاست که گردشگر های زیادی علاقه دارند از آن تماشا نمایند. بعضی کشورهای اروپایی نیز برای آنکه شرایط را برای ورود گردشگر ها فراهم نموده و از تعداد مشکلاتی که بر سر راه آنها قرار گرفته است بکاهند، پیمانی را تحت عنوان پیمان شینگن پذیرفته اند. 26 کشور اروپایی از جمله آلمان، هلند، مجارستان، سوئیس، اتریش، دانمارک، قبرس، یونان، لهستان و چندین کشور اروپایی دیگر این پیمان را امضاء نموده و شرایطی را فراهم نموده اند که گردشگر ها و یا بومی های ساکن این کشورها بتوانند به راحتی به مرز دیگر کشورهای این پیمان وارد شوند.

راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی شینگن

مساله مهمی که در این میان مطرح است، بیمه مسافرتی است که توصیه می شود مسافران خارجی قبل از سفر برای خرید آن اقدام کنند. موضوعی که برای دارندگان ویزای شینگن می تواند جالب توجه به نظر آید این است که چگونه می توان بیمه مسافرتی شینگن را دریافت کرد. ما در این نوشتار به این سوال مهم و اساسی پاسخ خواهیم داد.

برای خرید بیمه مسافرتی از وبلاگ دایی جان اینجا کلیک کنید.

بیمه مسافرتی شینگن چیست؟

در خطوط بالایی بعضی کشورهایی که عضو پیمان شینگن هستند را معرفی کرده و به افرادی که قصد دارند به کشورهای عضو شینگن سفر کنند، توصیه کردیم برای خرید بیمه مسافرتی اقدام کنند. حال سوال مهمی که در اینجا پیش می آید این است که بیمه مسافرتی شینگن چیست و چه فرقی با بیمه مسافرتی کشورهای خارج از این پیمان دارد.

نکته مهمی که در خصوص این بیمه مسافرتی باید بدانید، موضوع دریافت ویزای شینگن است. یکی از مهم ترین مدارک دریافت ویزای شینگن، ارائه بیمه درمانی مسافرتی است. فردی که میخواهد برای گرفتن ویزای شینگن اقدام کند، ابتدا باید برای دریافت بیمه درمانی اقدام نماید.

به بیان دیگر باید گفت که یکی از مهم ترین تفاوت های بیمه درمانی شینگن با بیمه درمانی مسافرتی، الزام به دریافت آن است؛ زیرا تا زمانی که مسافرین این مدرک را در کنار دیگر مدارک مورد احتیاج جهت صدور ویزای شینگن ارائه نکنند، این ویزا برای آنها صادر نخواهد شد.

از جمله مزیت های داشتن این بیمه می توان به تامین و هزینه هایی که مسافر در اثر حوادث ناخواسته در طی سفر به آن دچار می شود اشاره نمود. به عنوان مثال اگر مسافری که بیمه مسافرتی شینگن را در اختیار دارد دچار حادثه شود و یا حتی چمدانش گم بشود شرکت بیمه گذار موظف است هزینه هایی که به فرد تحمیل شده است را با توجه به توافقاتی که در بیمه نامه درج شده، پرداخت کند.

موضوع مهم دیگری که خوب است در خصوص بیمه مسافرتی شینگن ارائه شود این است که در بر روی این نوع بیمه نامه، نام کشور خاصی درج نمی شود و به همین جهت می توان از آن در کشورهای متفاوت استفاده کرد.

چرا خرید بیمه مسافرتی شینگن مهم است؟

بیمه مسافرتی، به مسافر امکان می دهد که نگران بعضی هزینه های ناشی از حوادث پیش آمده در سفر، نباشد. هزینه های درمانی در بعضی کشورهای اروپایی بالا بوده و امکان پرداخت این هزینه ها بدون بیمه، کار سخت و مسئله ای است.

اگر مسافرینی که مقصد آنها یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است خود را قبل از سفر بیمه کنند، احتیاجی نیست برای خدمات درمانی که به صورت ناخواسته برای آنها پیش آمده، هزینه ای بپردازند. برای مثال هزینه درمان در کشور آلمان نزدیک به 5300 دلار، در کشور سوئیس 7000 دلار، در کشور نروژ 6600 دلار و در لوکزامبورگ نیز 7800 دلار می باشد. با خرید بیمه مسافرتی شینگن می توانید خود را از پرداخت هزینه های بالا معاف کرده و مجبور به پرداخت مبالغی سنگین برای درمان نباشید.

برای مشاهده نو ترین قیمت های بلیط هواپیما در سایت وبلاگ دایی جان کلیک کنید:

آیا گرفتن بیمه مسافرتی شینگن اجباری است؟

همان طوری که در خطوط بالایی اشاره نمودیم، مسافرینی که مقصد آنها یکی از کشورهای پیمان شینگن است برای آنکه بتوانند ویزای شینگن دریافت کنند، باید بیمه نامه مسافرتی در اختیار داشته باشند. سفارت کشوری که فرد میخواهد ویزای ورود به آن را دریافت کند باید بیمه نامه را مشاهده کرده و سپس برای صدور ویزا، دستورات لازم را صادر کند.

نکته دیگری که خوب است در خصوص دریافت بیمه مسافرتی شینگن بدانید این است که برای دریافت ویزا، بیمه نامه صادر شده به وسیله بعضی شرکت های بیمه، مورد قبول می باشد. پس قبل از آنکه برای گرفتن بیمه مسافرتی اقدام کنید، در خصوص شرکت های بیمه ای که مورد قبول سفارت ها می باشند، اطلاعات مورد احتیاج را به دست آورید.

سقف تعهدات بیمه نیز در بیمه مسافرتی دارای اهمیت است. برای ورود به کشورهایی مانند آلمان و یا فرانسه، سقف تعهدات بیمه باید حداقل 30 هزار یورو باشد. اگر قصد دارید به این دو کشور سفر کنید به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

سطح پوشش بیمه های مسافرتی شینگن

اگر به بیمه های مسافرتی شینگن نگاهی انداخته باشید متوجه می شوید که حداقل پوشش مورد احتیاج بیمه که از نظر سفارت خانه ها قابل قبول باشد، 30 هزار یورو است. بدون شک اگر بیمه ای که خریداری کرده اید پوششی کمتر از این مبلغ داشته باشد در گرفتن ویزا با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

اهمیت پوشش بیمه، در رابطه با جبران خسارت هایی است که در طول سفر ممکن است برای مسافر پیش آید. از آنجایی که معین نیست اتفاقات، تا چه حد می توانند خسارت بزنند به همین علت توصیه می کنیم حتما از شرکتی برای خرید بیمه نامه مسافرتی اقدام کنید که پوشش خوبی از نظر بیمه و پرداخت خسارت ها داشته باشد.

این مورد باعث می شود که در صورت بروز حادثه مبالغ کمتری از ناحیه شما پرداخته شود. پس قبل از خرید بیمه سقف پوشش بیمه ای شرکت های متفاوت را با هم مقایسه کنید تا برترین بیمه با برترین پوشش را در اختیار بگیرید.

برای رزرو برترین هتل های مقاصد داخلی و خارجی از وبلاگ دایی جان اینجا کلیک کنید.

آنالیز قیمت خرید بیمه مسافرتی شینگن

محاسبه قیمت بیمه با توجه به عوامل مختلف انجام می شود. عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید بیمه به شرح زیر است:

  • سن مسافر
  • شرکت بیمه
  • مدت سفر
  • اندازه پوشش بیمه
  • طرح های مختلف

در ادامه در خصوص هر یک از این عوامل بالا نکاتی را ذکر خواهیم کرد.

  • سن مسافر

از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه مسافرتی شینگن، سن مسافر است. در شرکت های بیمه، قیمت های گوناگونی را برای رده های مختلف تعریف کرده اند. از جمله رده های سنی که در بعضی شرکت ها تعریف شده می توان به رده سنی تا 12 سال، 13 تا 65 سال، 66 تا 76 سال، 71 تا 75 سال و غیره اشاره نمود.

بر طبق قوانین بیمه، هر چه که سن بیمه گذار بالاتر رود، هزینه ای که برای خرید بیمه باید پرداخت کند نیز افزایش پیدا می نماید. ضمناً خوب است بدانید که بعضی شرکت های بیمه افرادی که سن آنها بالای 80 سال است را بیمه نمی کنند.

  • شرکت بیمه

شرکت بیمه ای که برای دریافت بیمه مسافرتی به وسیله آن اقدام کرده اید نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید بیمه است. موضوعی که باعث شده شرکت بیمه بر قیمت خرید بیمه تاثیرگذار شود، این است که شرکت های داخلی در ایران با یکی از شرکت های خارجی مستقر شده در خارج از ایران همکاری می کنند و به همین علت است که هزینه خرید بیمه مسافرتی از یک شرکت بیمه با هزینه خرید بیمه مسافرتی از دیگر شرکت های بیمه متفاوت می باشد.

  • مدت سفر

از دیگر عواملی که باعث تغییر در قیمت بیمه مسافرتی شینگن می شود، طول مدت سفر و مدت زمان اقامت در یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است. در این حوزه نیز دسته بندی های متفاوتی به وسیله شرکت های بیمه تعریف شده است.

برای مثال، مدت زمان اعتبار بیمه مسافرتی از 1 تا 7 روز و نهایتا تا یک سال می باشد. توجه داشته باشید که هر چه مدت زمان اقامت فرد در کشورهای عضو معاهده شینگن بیشتر باشد هزینه ای که برای خرید بیمه باید پرداخت شود نیز افزایش پیدا می نماید.

اندازه پوشش بیمه

اندازه سقف پوشش بیمه و یا تعهداتی که بیمه گذار در قبال بیمه شونده باید ارائه کنند از دیگر عواملی است که باعث تغییر در قیمت بیمه مسافرتی می شود. برای مثال، اغلب شرکت های بیمه، بیمه های مسافرتی خود را تا سقف 50 هزار یورو در اختیار مسافرین قرار می دهند. این عدد نشان دهنده این است که شرکت های بیمه، هزینه های درمانی که نهایتا تا سقف 50 هزار یورو هستند را تقبل می کنند.

نکته مهمی که در اینجا ضروری است به آن اشاره شود این است که مسافرین به هنگام خرید بیمه مسافرتی باید به مقصد و هدف خود از سفر توجه داشته باشند و با توجه به این دو موضوع مهم طرح مناسب بیمه ای را انتخاب کنند.

همان طوری که در فوق اشاره نمودیم برای ورود به بعضی کشورها، سقف پوشش بیمه مشخص شده است. در هنگام خرید بیمه مسافرتی، برای آنکه در هنگام دریافت ویزا با مسئله ای روبرو نشوید خوب است به سقف پوشش بیمه که کشورهای مختلف مشخص کرده اند، توجه و دقت داشته باشید.

موارد تعهد بیمه های مسافرتی با سقف 30 و50 هزار یورویی

طرح هایی که بیمه گذار در اختیار بیمه شونده قرار می دهد نیز از جمله عواملی است که باعث تغییر در هزینه بیمه مسافرتی شینگن می شود. شرکت های بیمه به هنگام صدور بیمه نامه مسافرتی طرح های متفاوتی را ارائه می کنند که این باعث افزایش و یا کاهش قیمت بیمه مسافرتی می شود. برای مثال بعضی طرح ها مانند طرح طلایی بیمه سامان و یا بیمه پاسارگاد به ترتیب 50 و 30 هزار یورو هزینه در بر دارند.

در بیمه نامه هایی که به صورت شش ماهه و یا یک ساله صادر می شوند مدت زمان سفر نباید از 92 بیشتر طول بکشد. این به معنی است که اگر مدت زمان اقامت فرد در یکی از کشورهای عضو شینگن بیش از این تعداد روز باشد، بیمه نامه اعتبار خود را از دست می دهد. ضمناً، افرادی که به صورت گروهی و با هم به یک کشور و یک مقصد سفر می کنند می تواند از تخفیف های شرکت های بیمه نیز به نحو احسن استفاده کنند.

ما در این جدول بعضی از مهم ترین موارد را برای شما شرح داده ایم:

چه مواردی تحت پوشش بیمه مسافرتی شینگن قرار گرفته است؟

  • اگر در حین سفر اتفاق برای مسافر بیفتد و ناچار باشد به یکی از مراکز درمانی و یا بیمارستان انتقال پیدا کند، هزینه این انتقال به وسیله شرکت صادر کننده بیمه مسافرتی شینگن پرداخت می شود.
  • هزینه های فوریتی دندانپزشکی تا سقف 150 یورو با فرانشیز 20 درصد یورو نیز به واسطه بیمه مسافرتی شینگن پرداخت می شود.
  • یاری رسانی و هدایت به کسانی که مدارک خود را گم کرده اند از دیگر خدماتی است که به واسطه بیمه مسافرتی شینگن به مسافر ارائه می شود.
  • اگر مسافر در حین سفر فوت کند و در صورتی که بیمه مسافرتی شینگن را خریداری کرده باشد، جسد او به ایران انتقال داده می شود.
  • اگر یک مسافر در حین سفر، بیمار شده و لازم باشد که یک همراه بر بالین او حاضر شود، مبلغی بر اساس شرایط عرف برای رفت و برگشت همراه، پرداخت می شود.
  • ارسال دارو از کشور مبدا به کشوری که مسافر در آن بستری شده است از دیگر خدماتی است که به واسطه خرید بیمه مسافرتی شینگن ارائه می شود.
  • در صورتی که مدارک مهم مسافر از جمله پاسپورت و یا ویزا گم شود، اطلاعات لازم برای دریافت مجدد این مدارک به مسافر داده شده و اقدامات قانونی جایگزین کردن آن نیز در اختیار مسافر گذاشته می شود.
  • هزینه های درمانی، داروخانه، جراحی و بیمارستان و یا بیماری هایی که در طی مسافرت بروز پیدا می کنند تا سقف 50 هزار یورو با در نظر گرفتن فرانشیز 25 درصدی در هر خسارت پرداخت می شود.
  • هزینه های دعاوی حقوقی نیز تا سقف هزار یورو و بر طبق شرایط مندرج در بیمه نامه به مسافر داده می شود.

خسارت بیمه شده چگونه پرداخت می شود؟

همان طوری که در فوق اشاره نمودیم، شرکت های بیمه ای که داخل کشور فعالیت می کنند برای آنکه بتوانند خدمات خوبی به مسافرین در خارج از کشور ارائه دهند، با شرکت های بیمه خارجی همکاری می کنند. این شرکت های بیمه خارجی تحت عنوان شرکت های یاری رسان فعالیت دارند و در صورتی که بیمه شونده متحمل حادثه شده و یا در صورتی که بخواهد هزینه ای به عنوان خسارت دریافت کند باید با شرکت های یاری رسان تماس بگیرد و در ادامه با ارائه مدارکی مانند اصل گذرنامه، بیمه نامه و گزارش های مرتبط درخواست خسارت کند.

پرسش و پاسخ های متداول در زمینه بیمه مسافرتی شینگن

+ آیا بیمه مسافرتی شینگن، بیمه خاصی است؟

- خیر! این بیمه نیز همچون دیگر بیمه نامه ها است و تمایز آن در هنگام پوشش هزینه ها در سقف معینی با دییگر بیمه ها معین می شود.

+ آیا مدت زمانی که در سفر هستیم بر روی اندازه سقف بیمه خریداری شده تاثیر می گذارد؟

- بله مدت زمان سفر بر روی بیمه ای که باید خریداری نمایید کاملا تاثیر گذار است. هر چه برای مدت زمان بیشتری بخواهید اقدام کنید، به همان نسبت بهتر است که سقف بیمه خریداری شده به وسیله شما بیشتر باشد.

+ آیا شرکت بیمه گذار خاصی وجود دارد که همه سفارت ها بیمه نامه آن را قبول داشته باشند؟

- پاسخ این سوال کاملا نسبی است. برای این که در نهایت شما در این زمینه به مشکل برنخورید توصیه می کنیم که حتما در فرم مدارک مورد احتیاج برای تسلیم به سفارت به این مورد دقت نمایید که کشور مورد نظرتان آیا درباره شرکت بیمه گذار خاصی نکته ای را لحاظ کرده یا نه!

+ بیمه مسافرتی شینگن باعث می شود که ویزای خود را به صورت صد در صد دریافت نماییم؟

- قطعا نه! در قسمت بالاتر هم اشاره نموده ایم که با دریافت بیمه مسافرتی یکی از مهم ترین مدارکی را که باید به سفارت و یا منابع ذی ربط ارائه نمایید را به اصطلاح تیک زده اید اما با این حال اصلا نمی توانید بر روی این مسئله تکیه کنید که چون بیمه مسافرتی حتی با حداکثر سقف پوشش را ارائه دهید و ویزای خود را به صورت تضمین شده دریافت نمایید.

+ در چه صورتی بیمه مسافرتی، هزینه خسارت های پیش آمده را پرداخت نمی نماید؟

- از جمله مواردی که می توانیم به آن ها اشاره کنیم عبارتند از؛ خسارت های غیر قابل پرداختی مثل هزینه های پزشکی بالاتر از سقف تعهد شده و یا هزینه های پزشکی ناشی از استعمال دخانیات، انتخاب طرح بیمه اشتباه برای سفر، عدم ارائه رسید هزینه ها و یا خرید بیمه پس از وقوع خسارت در سفر می باشد. برای این که از جزئیات این موارد آگاه شوید پیشنهاد می کنیم که مطلب دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی را مطالعه نمایید.

+ اطلاعات درج شده بر روی بیمه مسافرتی شینگن و یا غیره تاثیری در فرایند دریافت ویزا دارد؟

- بله. اطلاعات درج شده باید کاملا مطابق با درخواست شما به سفارت باشد. تاریخ رفت و حداکثر زمانی را که برای دریافت ویزا اقدام کرده اید و شماره گذرنامه خود را باید عینا اطلاعات درست و پیروز ارائه نمایید. در غیر این صورت بیمه نامه شما اشتباهی صادر می شود.

+ اگر سفر کنسل شود و یا از خدمات بیمه در سفر استفاده نشود، بیمه هزینه خرید بیمه را پس می دهد؟

- خیر. در صورت لغو شدن سفر از سوی مسافر به هر علتی و یا استفاده نکردن مسافر از بیمه نامه و یا حتی ندادن ویزا به شخص متقاضی به هیچ عنوان هزینه پرداخت شده، عودت داده نمی شود.

+ بیمه معمولا چه خساراتی را در طول سفر پرداخت می نماید؟

- با توجه به این که تمامی موارد تحت ضمانت بیمه در قرارداد شما معین می شود اما با این حال باید بدانید که شرکت های بیمه مختلف مواردی مثل: گم شدن وسایل و یا سرقت آن ها و یا تاخیر هواپیما را از جمله مواردی دانسته اند که شامل پرداخت هزینه خسارت از سوی آن ها می شود.

+ بیمه مسافرتی شینگن قابل تمدید است؟

به صورت کلی و عمومی بیمه مسافرتی با این که در هنگام صدور برای مدت زمان معینی صادر می شود اما با این حال در صورتی که بیشتر در سفر باشید قابل تمدید است. درباره بیمه مسافرتی شینگن هم باید بگوییم که در صورتی که ویزای شما هنوز هم اعتبار داشته باشد و شما بخواهید بیشتر در مقصد خود بمانید، قابل تمدید است.

+ از چه زمانی می توان از بیمه مسافرتی شینگن استفاده کرد؟

چه به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید و چه به دیگر کشورهای دنیا، زمانی خدمات و پوشش دهی بیمه مسافرتی شینگن شروع می شود که مهر خروج از کشور بر روی صفحه مربوطه گذرنامه شده خورده شود. قبل از آن و بعد از زمانی که مدت اعتبار معین شده بیمه نامه شما منقضی شود و یا سفرتان را به انتها رسانده باشید، دیگر بیمه شما اعتباری ندارد.

+ با تغییر تاریخ ویزا آیا می توان تاریخ ثبت شده در بیمه مسافرتی را تغییر دهیم؟

اندازه زمانی را که شما در سفر به سر می برید در بیمه نامه شما عینا ثبت می شود. اگر در بازه های 6 ماه تا 1 سال بیمه مسافرتی خریداری می نمایید و تاریخ سفر شما عوض می شود، مسئله ای برای شما پیش نمی آید در غیر این صورت باید بیمه قبلی خود را باطل کنید و به جای آن، بیمه نامه مسافرتی دیگری را خریداری نمایید.

سخن آخر!

هر چیزی که درباره بیمه مسافرتی برای سفر به حوزه کشورهای اروپایی ویزای شینگن وجود داشت را تمام و کمال برایتان شرح دادیم. از این که اصلا بیمه مسافرتی چیست، تاثیر آن در فرایند دریافت ویزای شینگن چیست، این بیمه فرق خاصی با دیگر بیمه ها دارد یا خیر، موارد مختلفی که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار می گیرد و پر سش و پاسخ های متداولی که ممکن است سوالات شما هم باشند را در این مطلب آورده و کامل برایتان شرح دادیم.

راستی! برای تهیه یبیمه مسافرتی خود برای هر کشوری می توانید از خدمات آنلاین و حضوری خرید بیمه مسافرتی استفاده نمایید و به راحتی یکی از کارهای مهم سفر خود را انجام دهید.

در آخر از شما می خواهیم که اگر تجربه ای در زمینه خرید بیمه مسافرتی شینگن و یا دیگر کشورها دارید را برای ما کامنت کنید.

منبع: الی گشت

به "راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید