ربات نو سامسونگ زندگی را برای انسان ساده تر کند ، عکس

به گزارش وبلاگ دایی جان، زومیت نوشت: سامسونگ در حال برنامه ریزی برای عرضه ربات EX1 در امسال است تا به انسان در کارهای مختلف یاری کند.

ربات نو سامسونگ زندگی را برای انسان ساده تر کند ، عکس

سامسونگ الکترونیکس مدتی است که به بخش رباتیک در سطح مصرف نماینده چشم دوخته است. در نمایشگاه CES 2023، این شرکت گفت که ربات ها را به عنوان منبع عایدی تازهی می بیند. بعلاوه فراتر از عرضه ی جاروبرقی های هوشمند، نمونه اولیه ربات های چالش برانگیز سامسونگ که به هوش مصنوعی مجهز هستند، واقعاً عملی نشده اند؛ اما غول دنیای فناوری میخواهد این موضوع را پیش از انتها سال تغییر دهد.

به گزارش سم موبایل، هان جونگ هی، نایب رئیس و مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس، در کنفرانسی مطبوعاتی در لاس وگاس گفت: قصد داریم در امسال میلادی رباتی به نام EX1 را برای یاری به انسان رونمایی کنیم.

این شرکت اکنون دستگاهی به نام EX1 دارد که درواقع، دوربین دیجیتال مربوط به سال 2010 است. بدیهی است که EX1 تازه، یعنی ربات یاری نماینده انسان که امسال رونمایی می گردد، محصولی کاملاً متفاوت خواهد بود. اگرچه قابلیت های آن هنوز معین نیست، باتوجه به ربات های مفهومی قبلی که سامسونگ در CES ارائه نموده است، شاید بتوان سرنخ هایی پیدا کرد.

Bot Handy بالاخره به واقعیت تبدیل می گردد؟

سامسونگ در نمایشگاه CES 2023 هیچ ربات تازهی برای معرفی نکرد؛ اما شاید بعضی از شما به خاطر بیاورید که این شرکت از ربات Bot Handy و جاروبرقی رباتیک JetBot 90 AI پلاس در CES 2021 رونمایی کرد. JetBot 90 AI به عنوان جاروبرقی مجهز به هوش مصنوعی به بازار عرضه شد؛ درحالی که ربات Bot Handy هنوز به محصولی واقعی تبدیل نشده است که مردم بتوانند آن را تهیه نمایند.

Bot Handy که در ویدئوهای مفهومی به نمایش گذاشته شد، ربات خانگی ای بود که توانایی برداشتن لباس، پرکردن ماشین ظرف شویی، چیدن میز و ریختن نوشیدنی داخل لیوان و انجام دیگر فعالیت های این چنینی را داشت. این ربات هیچ وقت عرضه نشد؛ اما شاید دید کلی از آنچه ربات دستیار انسانی EX1 ممکن است داشته باشد، به ما ارائه دهد. متأسفانه به نظر می رسد ویدئوهای مفهومی اصلی در یوتیوب حذف شده اند.

هنوز به طورکامل نمی توان گفت که EX1 شباهت هایی به Bot Handy دارد یا خیر؛ اما نکته این جاست که سامسونگ مدتی است ایده ساخت ربات یاری نماینده به انسان را در سر می پروراند. فقط باید کمی بیشتر صبر کنیم تا سامسونگ EX1 را به بازار عرضه کند تا ببینیم از هر نظر شبیه به Bot Handy است یا خیر.

درحال حاضر، سامسونگ الکترونیکس ربات ها را به عنوان منبع عایدیی تازه احتمالی می بیند؛ به همین علت، سال گذشته نیروی کاری کسب وکار در بخش ربات خود را ارتقا داد. لازم به ذکر است که هفته گذشته، سامسونگ 59 میلیارد وون (47 میلیون دلار) در رینبو رباتیکس (Rainbow Robotics) سرمایه گذاری کرد. ناگفته نماند شرکت رینبو رباتیکس درزمینه توسعه و فراوری ربات ها فعالیت می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ربات نو سامسونگ زندگی را برای انسان ساده تر کند ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات نو سامسونگ زندگی را برای انسان ساده تر کند ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید