قیمت خودرو امروز 20 بهمن 1400، پیش بینی قیمت خودرو

به گزارش وبلاگ دایی جان، قیمت خودرو در روز 20 بهمن ماه 1400 بازار خودرو ایران با توجه به آمارها و قیمت های روزانه سایت باما با تغیراتی همراه شده است.

قیمت خودرو امروز 20 بهمن 1400، پیش بینی قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی امروز 20 بهمن 1400 در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید 111 به نرخ 187 میلیون تومان درحال معامله است.

پراید 131 نیز به نرخ 172 میلیون تومان به فروش می رسد.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل 1400 به قیمت 495 میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ 202 میلیون تومان رسید.

پژو 206 تیپ دو به قیمت 267 میلیون رسید. پژو 206 تیپ پنج در قیمت 327 میلیون در بازار موجود است.

خودرو پژو پارس اتوماتیک 440 میلیون تومان رسید.

کوییک دنده ای به قیمت 193 میلیون تومان در بازار خودرو موجود است.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس خودرو در تبادل نظر با وبلاگ دایی جان گفت: سیاست بر اقتصاد اثر دارد، اما اقتصاد فرایند طبیعی خود را طی می نماید. روزهای گذشته خبر از کاهش قیمت بود. اما اتفاقاتی باعث افزایش قیمت ها گردد.

او اضافه کرد: علی رغم اینکه به ظاهر نرخ دلار کاهش داشت، اما دلار موثر که به صنعت و تجارت اختصاص داده شده بود افزایش یافت و به نقطه متعادلی رسید. در نتیجه قیمت خودرو در بازار افزایش می یابد.

این کارشناس در ادامه شرح داد: اگر دلار چهار هزار و 200 تومانی حذف گردد هزینه های خودروسازی حدودا شش برابر می گردد که حدودا معادل 20 درصد به قیمت تمام شده اضافه می گردد. اگرچه این دلار به صنعت خودروسازی اختصاص داده نشده، اما واردات قطعات و مود اولیه بر مبنای دلار چهار هزار و 200 تومانی است.

کاکایی گفت: در سال آینده قیمت ها افزایشی می گردد. با توجه به مالیات تازه خودروسازان قیمت خودروهای مختلف هنگام ورود به بازار با افزایش همراه است. پس فروشندگان فعلی قیمت خودرو را عدد بالاتری نسبت به روزهای گذشته پیشنهاد می نمایند.

او گفت: اما بازار در شرایط رکود قرار گرفته است و معامله ای در بازار صورت نمی گیرد. اگر مذاکرات وین به نتیجه ای برسد ممکن است اوضاع بهتر گردد. اما واقعیت این است که منظره خوبی در رابطه با فراوری خودرو در کشور وجود ندارد.

این کارشناس خودرو در خصوص واردات خودرو اضافه کرد: منظره خوبی در رابطه با واردات نیز وجود ندارد. زیرا واردات خودرو به کشور تاثیری بر بازار خودورهای عمومی که مردم کشور از آن استفاده می نمایند ندارد. اما مجموعه فرایند قیمت در بازار تا زمانی که مذاکرات وین به نتیجه نرسد افزایشی خواهد بود. این مذاکرات نیز اثر کوتاه مدتی در بازار خودرو ندارد و در میان مدت و بلند مدت اثرمی گذارد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ دایی جان بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت خودرو امروز 20 بهمن 1400، پیش بینی قیمت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو امروز 20 بهمن 1400، پیش بینی قیمت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید