هر آنچه که باید در خصوص تعمیر تلویزیون بدانید!

به گزارش وبلاگ دایی جان، شاید شما هم به علت پیدا شدن خطوط افقی در صفحه تلویزیون در پی یک تعمیرکار حرفه ای هستید. این روزها به هر کسی نمی توان اعتماد کرد و کار تعمیر را به او سپرد. افراد زیادی تجربه های تلخی از تعمیر تلویزیون دارند و به همین علت به دوستان خود توصیه می نمایند که به جای تعمیر، آن را تعویض نمایند.

هر آنچه که باید در خصوص تعمیر تلویزیون بدانید!

با توجه به شرایط مالی موجود در کشور و افزایش قیمت تلویزیون ها به نظر می رسد که خرید کالای نو زیاد ارزان نباشد. با کسب اطلاعات جامع می توان با اعتماد به یک مجموعه کاردان تعمیر وسایل الکتریکی را با آسودگی خیال سپرد. بعلاوه در این مطلب می خواهیم شما را با یکی از برترین مراجع تعمیر تلویزیون در منزل آشنا کنیم.

چرا تعمیر تلویزیون در منزل

عیب یابی تلویزیون خراب مهم ترین و اساسی ترین مسئله است. شاید برای شما هم رخ داده باشد که با تعویض یک قطعه مشکل شما حل نشود و شما در پی راهکار دیگری باشید. این عیب یابی تنها به وسیله افراد متخصص با دقت کامل انجام می شود که به تجربه و دانش آن ها مربوط می شود.

با توجه به اینکه این روزها سایز تلویزیون ها بزرگ تر از قبل شده است، حمل آن ها یک ریسک محسوب می شود. موقع حمل ممکن است آسیب های جدی تر به این نوع محصولات وارد شود که هزینه های زیادی در بر داشته باشد. یکی از دلایلی که بهتر اس این نوع وسایل الکتریکی در منزل تعمیر شوند، همین مورد است.

دلیل دیگر این است که تعمیرکار حرفه ای می تواند عوامل مختلفی که در منزل نیز در سلامت محصولات دخیل هستند را آنالیز کند و به شما هشدارهای جدی را متذکر شود. به هر حال تعمیر تلویزیون در محل باید به وسیله افراد مجرب انجام شود که به جزئیات آن در ادامه اشاره خواهیم کرد.

مسائل و خرابی های رایج تلویزیون ها

قبل از هر چیز بهتر است در خصوص این موضوع مطالبی را باهم مرور کنیم که کدام خرابی ها را باید به تعمیرکار سپرد. گاهی ممکن است با مراجعه به تنظیمات تلویزیون و زدن چند دکمه مشکل ما رفع شود و احتیاجی به فرد دیگری نباشد. این روزها به یمن فضاهای مجازی هر فرد می تواند با جست وجو در اینترنت و یافتن راهنمای وسایل الکتریکی بسیاری از ایرادات را خودش رفع کند. برای این کار به کمی دقت و اطلاعات احتیاج است.

اگر در اینترنت جست وجو کردید و مشکل تلویزیون خود را در فهرست ایراداتی دیدید که احتیاج است به تعمیرات تلویزیون را به فرد دیگری بسپارید، حتما این کار را انجام دهید. در ادامه به بعضی از این مسائل اشاره می کنیم.

شطرنجی شدن تصویر

سهل انگاری مصرف نماینده و بی توجهی او به موارد جزئی ممکن است لذت تماشای تلویزیون را چند روزی از خانواده بگیرد. شطرنجی شدن تصویر یکی از مسائل رایج است که عوامل مختلفی می تواند باعث این کار شود. اتصال ناصحیح کابل ها، ضعیف شدن آنتن، به هم خوردن تنظیمات تلویزیون، مسائل کانال، قطع شدن آنتن و… همگی می تواند عامل این مشکل باشند.

حتما متوجه شدید که خودتان می توانید تعمیر تلویزیون در منزل را در این مورد انجام دهید. چک کردن کابل ها، مراجعه به تنظیمات به وسیله راهنما، جابجا کردن آنتن و… راهکارهای رفع کردن این مشکل می باشد.

قطع شدن صدا یا کم شدن آن

گاهی با باز کردن تلویزیون تصویر با کیفیت مشاهده می شود اما کمبود یا نبود صدا باعث می شود تا افراد در پی راه حل باشند. در بیشتر مواقع این مشکل به دلیل خرابی قطعه ای به نام آمپلی فایر رخ می دهد که وظیفه تقویت صدا را بر عهده دارد.

اگر خودتان توانایی باز و بسته کردن قطعات را دارید، با خرید آمپلی فایر مناسب می توانید این قطعه را تعویض کنید. در غیر این صورت می توانید به افراد حاذق این کار را بسپارید. این افراد احتمالا با تعویض سلف یا خازن این قطعه بتوانند مشکل را رفع نمایند و هزینه کمتری برای شما در بر داشته باشد.

برفکی شدن تصویر

یکی از مواردی که در سال های قبل بیشتر دیده می شد، برفکی شدن تصویر است که این مورد را خودتان با کمی دقت و هوشیاری می توانید رفع کنید. با آنالیز کابل ها، تعویض کردن شبکه ها، آنالیز آنتن و… شما باید در پی مسئله ای باشید که کار را درست کنید. تنها با یک اتصال نادرست ممکن است این مشکل بروز دهد. این مشکل با ورود گیرند ه های دیجیتال کمتر مشاهده می شود، اما برای تعمیر تلویزیون در منزل بهتر است آن را نیز بدانید.

کم نور شدن صفحه

در تعمیرات تلویزیون زمانی که بحث صفحه به میان می آید کمی باید محتاط باشید. در بعضی مواقع ممکن است با سهل انگاری به ال ای دی صفحه ضربه ای وارد کنید و پس از آن به فکر تعویض صفحه نمایش باشید. کم نور شدن صفحه، یکی دیگر از عواملی است که افراد را دچار اضطراب می نماید. این مشکل می تواند از به هم خوردن تنظیمات تلویزیون، سوختن بک لایت، خرابی پنل و… باشد.

برای تعمیر تلویزیون در منزل بهتر است از یک تکنسین یاری بگیرید. این مورد را باید به طور دقیق عیب یابی کرد و حتما از یک فرد مورد اعتماد برای تایید دلیل خرابی بهره مند شوید.

شکستگی پنل

قطعا می دانید که بیش از 80 درصد هزینه تلویزیون به پنل اختصاص دارد و با خراب شدن آن تعمیر فکر مناسبی نخواهد بود. یکی از دلایلی که ما توصیه می کنیم در این مورد محصول نوی خریداری کنید این است که پنل های نو شاید تناسب خوبی با محصول شما نداشته باشند؛ البته بحث کیفیت پنل نیز مطرح است که شاید شما با پرداخت هزینه گزاف سال های کمی از آن بهره مند شوید.

شکستگی پنل ممکن است در اثر فشار، ضربه و… رخ بدهد و بعلاوه سوختن آن در اثر استفاده مداوم، آب خوردگی و… تجربه شده است. با مراجعه به نمایندگی تعمیرات تلویزیون در شهر خود در صورت امکان می توانید از گارانتی بهره مند شوید که باید دلیل سوختن با قوانین گارانتی مطابقت داشته باشد.

خط و خش افتادن روی صفحه نمایش تلویزیون یکی از مسائلی است که ممکن است به وسیله بچه ها یا حیوانات خانگی رخ دهد. برای رفع خط و خش روی صفحه تلویزیون می توانید با مجموعه تعمیرات لوازم خانگی کاردون در ارتباط باشید.

پیدا شدن خطوط افقی

یکی از مسائل بسیار فنی که به توضیحات زیادی احتیاج دارد، پیدا شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون است. بعضی افراد این مشکل را با شکستگی کامل پنل اشتباه می گیرند و خیلی سریع دستگاه را کنار می گذارند و با هزینه ای بالا محصول نوی تهیه می نمایند. اگر شما هم در پی دلیل خط افتادن روی ال سی دی تلویزیون هستید، بهتر است کمی تحقیقات خودتان را در این زمینه بیشتر کنید.

جالب است بدانید که راهکارهای مختلفی برای رفع این خطوط ارائه شده که شما با مراجعه به یک مرجع معتبر می توانید از تجربه آن ها بهره ببرید و تعمیر تلویزیون در منزل را با یک انتخاب درست آغاز کنید.

مرجع معتبر برای تعمیرات تلویزیون

شناخت یک مرجع معتبر برای تعمیر لوازم الکتریکی می تواند شما را از بسیاری از مسائل دور کند و در مواقع احتیاج خیلی سریع به این مرکز مراجعه کنید. با توجه به اینکه همه به نوعی برند خود را به نحو احسن تبلیغ می نمایند شما باید با آنالیز رزومه آن ها برترین انتخاب را داشته باشید.

یکی از مراجع معتبر در کشور، مجموعه تعمیرات لوازم خانگی کاردون kardoon.ir))است که با سال ها سابقه توانسته خدمات ارزنده ای به هموطنان ارائه دهد و رضایت آن ها را جلب کند. این مجموعه آماده است تا سوالات شما در رابطه با تعمیرات تخصصی تلویزیون را پاسخ دهد و هدایت های لازم را به شما ارائه دهد.

جمع بندی

یکی از وسایل الکترونیکی که دائم مورد استفاده قرار می گیرد، تلویزیون است که دلایل زیادی برای خرابی آن وجود دارد. ما در این مطلب چندین مشکل را آنالیز کردیم که شما در تعمیر تلویزیون در منزل اطلاعات نسبتا کاملی داشته باشید. شما می توانید برای دریافت خدمات تعمیر و نصب تلویزیون با شماره 02147100 تماس بگیرید یا در سایت کاردون درخواست خود را ثبت کنید.

منبع: فوت و فن

به "هر آنچه که باید در خصوص تعمیر تلویزیون بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید در خصوص تعمیر تلویزیون بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید