10 خاصیت مهم مصر ف آب

به گزارش وبلاگ دایی جان، طبق تحقیقات محققان مصرف به مقدار آب می تواند سلامت بدن را تا مقدار بسیار زیادی تضمین کند. دراین بخش قصد داریم به تعدادی از فواید بی شماری که آب خوردن برای انسان دارد، اشاره کنیم. به این امید که شما هم این امرمهم را جدی بگیرید و در تغذیه روزانه بدن تان حداقل از 8 لیوان آب خوردن بهره ببرید.

10 خاصیت مهم مصر ف آب

10 خاصیت مهم مصر ف آب

طبق تحقیقات محققان مصرف به مقدار آب می تواند سلامت بدن را تا مقدار بسیار زیادی تضمین کند. دراین بخش قصد داریم به تعدادی از فواید بی شماری که آب خوردن برای انسان دارد، اشاره کنیم. به این امید که شما هم این امرمهم را جدی بگیرید و در تغذیه روزانه بدن تان حداقل از 8 لیوان آب خوردن بهره ببرید.

1. سلامت پوست: رطوبت پوست مانع پیری می گردد و پوست سالم تر می ماند.

2. کاهش عفونت: سیستم لنفاوی موجود در بدن وظیفه دفع ضایعات را دارد. این سیستم قبل از ورود سموم به جریان خون، آنها را می شکند. آب ناکافی در سیستم لنفاوی در بدن، اختلال ایجاد می نماید ودرنتیجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می دهد.

3. درمان سردرد: 75 درصد مغز هر فرد از آب تشکیل شده است. بنابراین کمبود آب بدن باعث سردرد می گردد.

4. افزایش تمرکز: آب می تواند سموم موجود در برخی از فرآورده های غذایی مانند افزودنی ها ومواد نگهدارنده را از کبد دفع کند و باعث فعال تر شدن فرد وافزایش تمرکز می گردد.

5. درمان کمردرد: این ناراحتی بر اثر کمبود مایعات دربدن به وجود می آید. دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است ومانند یاری فنرعمل می نماید. فعالیت بدنی منظم ومیزان کافی مایعات، دیسک ها را آب رسانی نموده وبه آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت نمایند. معمولاً مایع درون دیسک درتحمل 75 درصد وزن بدن نقش دارد، درحالی که خود اسکلت دیسک تنها درتحمل 25 درصد وزن بدن نقش دارد. افت مایعات، اسکلت را مجبور می نماید وزن بیشتری را تحمل کند ودرنتیجه درد و ناراحتی به وجود می آید.

6. جلوگیری ازآرتروز: آب در نرم کردن مفاصل بین استخوان ها نقش اساسی دارد.کمبود آب، سایش بین سطح غضروف ها را افزایش داده ودر نتیجه باعث درد و ورم مفاصل می گردد.

7. مسائل گوارشی: مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی را با مصرف آب کافی، پیشگیری یا درمان کنید.

8. فشار خون بالا: تقریباً 85 درصد حجم خون از آب تشکیل شده است. بنابراین حجم خود با مصرف آب ارتباط تنگاتنگی دارد. به محض افت حجم خون، مویرگ های کمتر فعال بسته می گردد تا قسمت های فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد می آیدومصرف آب می تواند فشار وارد بر عضلات را تسکین دهد.

9. گرفتگی عضلات: اکسیژن به وسیله خون به عضلات منتقل می گردد. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات، اسید لاکتیک ترشح می نمایند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.

10. برطرف بوی بد دهان: بوی نامطبوع دهان نشانه شاخص کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری های موجود در دهان و آبرسانی به زبان نقش مؤثری دارد.

منبع:نشریه راه موفقیت، شماره 24

منبع: راسخون

به "10 خاصیت مهم مصر ف آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خاصیت مهم مصر ف آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید