اخبار مجلس

مجوز مجلس به وزارت صمت برای ثبت پلاک ملی خودروهای منطقه ها آزاد

نمایندگان مجلس در مصوبه ای به وزارت صمت مجوز دادند که نسبت به پلاک ملی خودروهای منطقه ها آزاد و ویژه مالی اقدام کند.

15 اسفند 1401

این 3.5 میلیون جامانده تا خاتمه سال سهام عدالت می گیرند

وزیر اقتصاد از اختصاص سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی تا خاتمه سال اطلاع داد.

17 بهمن 1401

توضیحات وزارت کشور درباره تغییر استانداردهای آلودگی هوا ، تعطیلی مدارس برای کاهش آلودگی هوا نیست

مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در پی انتشار بعضی مطالب انتقادی در رسانه ها از طرح احتمالی اصلاح شاخص های آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس، توضیحاتی ارائه کرد.

11 بهمن 1401

محله افراد معلول و جانباز مناسب سازی می گردد ، پیشرفت 56 درصدی مناسب سازی معابر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از مناسب سازی منزل افراد دارای معلولیت اطلاع داد و گفت: فهرست نشانی منازل 8700 نفر از افراد دارای معلولیت را همراه با نوع معلولیت آنها به شهرداری های منطقه ها ارسال کردیم تا همزمان با اجرای برنامه جامع، هر منطقه به...

9 شهریور 1401

افزایش 57 درصدی حقوق کارمندان دولت شامل کدام دسته شد؟

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اعلام نموده که هیات تطبیق قوانین و مصوبات با افزایش حقوق مشمولان قانون کار شاغل در دستگاه های اجرایی متناسب با قانون کار موافقت نموده است. اما هنوز معین نیست که دولت از چه زمانی قانون کار سال 1401 را برای کارکنان قرارداد کارگری خود...

1 مرداد 1401

نبود بیمه پژوهشی و مالکیت فکری 2 چالش در پژوهش ، ارسال لایحه به مجلس در صورت لزوم

وزیر علوم نداشتن بیمه پژوهش و جدی نگرفتن مالکیت فکری در کشور را از چالش هایی دانست که به توسعه پژوهش در کشور آسیب خواهد زد.

13 تیر 1401

خاندوزی: تسهیلات خرد ریسک کمتری برای بانک ها دارد، در برکناری مدیران متخلف شعب بانکی درنگ نکنید

وزیر اقتصاد گفت: یکی از گام های تحولی که مد نظر ماست، توجه ویژه به تسهیلات خرد سهل و ساده است و اساسا تسهیلات گیرندگان خرد و خوش حساب، کم ریسک ترین بخش اقتصادی کشور هستند.

27 اردیبهشت 1401

تبدیل دانشگاه هرمزگان به عنوان قطب علمی اقتصاد دریا پایه در بین دانشگاه های کشور

سرپرست دانشگاه هرمزگان، اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مدیران این دانشگاه با نمایندگان استان هرمزگان در مجلس به منظور گفتگو در زمینه چالش های بودجه ای و همکاری فی مابین ملاقات و گفت وگو کردند.

9 اسفند 1400

عدالت محوری اساس کار دولت است، کارگروه نخبگان در شهرستان ها تشکیل می گردد

خبرنگاران/ایلام استاندار ایلام گفت:در هر شهرستان کارگروه نخبگان را تشکیل می دهیم و به صورت فصلی جلسات این کارگروه را با مسئولین استانی برگزار خواهیم کرد و در ارتباط با موضوعات شهرستان بحث و گفتگو صورت می گیرد و از خروجی برای اجرا و سیاست گذاری استفاده...

5 اسفند 1400

لزوم تایید برنامه های شهردار تهران در شورای شهر برای جلوگیری از آزمون و خطا!

تهران (پانا) -عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت که لازم است شهردار تهران قبل از اجرای طرحی در اداره مرکز ؛ برنامه های خود را جهت بررسی و تصویب به شورای شهر تهران ارائه کند.

13 بهمن 1400

طرح های اولویت دار استان قم با حضور مخبر بررسی شد

تهران (پانا) - ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن هر چه سریعتر طرح های صنعتی، کشاورزی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و زیرساختی به منظور اشتغالزایی و توسعه و آبادانی استان قم در جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح های اولویت دار این استان با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار...

2 بهمن 1400

اعلام آمار ثبت نام در کنکور دکتری 1401، آخرین مهلت ثبت نام؛ 8 آذر

خبرگزاری خبرنگاران- ثبت نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1401 از دوشنبه اول آذر شروع شده است و تا به امروز حدود 16 هزار نفر در این آزمون ثبت نام نموده اند.

8 دی 1400

نقش 50 درصدی شهرداری در شتاب گیری تزریق واکسن کرونا

خبرگزاری خبرنگاران- شهردار تهران با بیان اینکه روزانه حدود 200 نفر بر اثر کرونا فوت می کردند، گفت: بیش از 50 درصد کار شتاب گیری واکسیناسیون را شهرداری برعهده گرفت که البته ان را در بوق و کرنا هم نکرد.

29 آبان 1400

از امروز استدلال ها و مبانی نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس منتشر می گردد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: از مطالبات جامعه علمی کشور از شورای نگهبان، انتشار استدلال ها و مبانی نظرات شورا راجع به مصوبات مجلس بوده است.

3 مرداد 1400

خبرنگاران برنامه ریزی برای آموزش هنرستانی ها پس از بهبود شرایط کرونایی

تهران- خبرنگاران- مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با در اولویت قرار دادن سلامت دانش آموزان و جامعه و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه ریزی لازم را برای آموزش هنرستانی ها پس از بهبود شرایط شهرها انجام...

22 خرداد 1400

رویکرد تهاجمی مکرون به اینترنت، نگاه اروپا بر حفاظت از داده

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، عبدالحسین کلانتری با اشاره به تجربیات پیروز کشورها و جوامع مختلف برای کنترل فضای مجازی گفت: کشورهای مختلف بسته به دکترین حکمرانی خودشان نظام متفاوتی در کنترل فضای مجازی دارند. مثلاً، دکترین حکمرانی...

21 اردیبهشت 1400

ممنوعیت تمام فعالیت های آموزشی و ورزشی در ایلام تا اطلاع ثانوی

خبرنگاران/ایلام رئیس قرارگاه استانی مقابله با کرونا گفت: حال استان ایلام وخیم است و باید با فهم مشترک مردم نجیب وصبور استان و متولیان امور این پیک خطرناک را شکست بدهیم.

19 اردیبهشت 1400

اساتید مازندرانی از ایرادات طرح منطقه آزاد شدن استان می گویند ، منطقه آزاد یا منطقه آزار؟ خبرنگاران

طرح منطقه آزاد شدن مازندران بعد از گذشت 11 سال دوباره روی زبان ها افتاده؛ بیش از یک دهه قبل که پیشنهاد تأسیس منطقه آزاد مازندران مطرح شد به دلایل متعدد تا این زمان این طرح به مرحله ظهور و بروز نرسید.

5 اردیبهشت 1400

مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران مسدود می شود

تهران (پانا) - رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم از لغو تمام برنامه های نیمه شعبان خبر داد و گفت: تمام مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران در روزهای هشتم و نهم فروردین مسدود می شود.

22 فروردین 1400

مجوز مجلس به دولت برای اخذ وام تا سقف 5 میلیارد دلار از روسیه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) مجلس و آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، بند ب تبصره 3 لایحه بودجه را آنالیز نموده و به تصویب رساندند.

2 فروردین 1400
تعداد: (31)