از سرگیری اعتراضات در کورنوال انگلیس در دومین روز برگزاری جی 7

به گزارش وبلاگ دایی جان به نقل از اسپوتنیک، دومین روز از اجلاس سران جی 7 در کورنوال انگلیس، با از سرگیری اعتراضات مردمی در این شهر همراه بود.

از سرگیری اعتراضات در کورنوال انگلیس در دومین روز برگزاری جی 7

این اعتراضات از سوی جنبش های حامی محیط زیست ترتیب داده شده است.

چهل و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی دنیا با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه گیری ویروس کرونا در انگلیس بعد از ظهر جمعه آغاز شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی کورنوال جریان دارد نخست وزیران و روسای جمهوی گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به نام اعضای اصلی و تعداد دیگری از رهبران کشورها و سازمان های بین المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور دارند. قرار است در سرانجام این نشست بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر شود.

روز گذشته هم تعداد کثیری از مردم انگلیس مقارن با آغاز برگزاری نشست سران کشورهای صنعتی موسوم به گروه 7 در شهر کورنوال این کشور به تظاهرات اعتراض آمیزی پرداختند.

معترضان مردمی از گروه های مختلفی شامل جنبش جان سیاه پوستان اهمیت دارد و هم فعالان محیط زیست در این راهپیمایی حضور دارند.

گزارش پلیس انگلیس در این باره حاکی از آن است که تظاهرات کنندگان در صددند تا روز یکشنبه یعنی در طول برگزاری نشست سران گروه 7 در شهر کورنوال تجمعات خود را ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "از سرگیری اعتراضات در کورنوال انگلیس در دومین روز برگزاری جی 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری اعتراضات در کورنوال انگلیس در دومین روز برگزاری جی 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید