بن سلمان نمایشگاه دفاع جهانی2022 را افتتاح کرد

به گزارش وبلاگ دایی جان، ولی عهد عربستان سعودی نمایشگاه دفاع دنیای 2022 را با مشارکت 590 شرکت صنایع نظامی دنیا افتتاح کرد.

بن سلمان نمایشگاه دفاع جهانی2022 را افتتاح کرد

به گزارش سرویس بین الملل وبلاگ دایی جان، محمد بن سلمان ولی عهد سعودی امروز (دوشنبه) اولین دوره نمایشگاه دفاع دنیای 2022 را که از سوی اداره کل صنایع نظامی این کشور برگزار می گردد، افتتاح کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان واس برگزاری این نمایشگاه قرار است تا نهم ماه جاری (مارس) ادامه پیدا کند؛ نمایشگاهی که با مشارکت 590 شرکت و به نمایندگی از 42 کشور دنیا برپا شده است.

براساس گزارش واس، بعضی از دستگاه های حکومتی عربستان سعودی فعال در بخش های دفاع و امنیت در این نمایشگاه مشارکت دارند. علاوه بر این مراکز مرتبط با صنایع نظامی و دفاعی ریاض نیز در نمایشگاه مشارکت نموده اند؛ مشارکتی که با نمایش انواع تجهیزات نظامی همراه شده است.

ولی عهد عربستان در افتتاحیه این نمایشگاه از مرکز فرماندهی و کنترل از راه دور صنایع دفاعی سعودی بازدید داشته؛ مرکزی که به جدیدترین سیستم ها و فناوری های ساخت شرکت های دفاعی خارجی مجهز شده است.

در این مراسم بعضی از مقامات سعودی نظیر بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور، عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز وزیر ارتش ملی، خالد بن سلمان بن عبدالعزیز معاون وزیر دفاع و احمد بن عقیل الخطیب رئیس کمیته نظارت بر نمایشکاه دفاع دنیای 2020 بن سلمان را همراهی کردند.

روز گذشته عربستان همایشی یک روزه را تحت عنوان ریاض، برای دفاع با حضور بیش از 300 شخصیت حکومتی و نظامی از تمام نقاط دنیا برگزار نموده بود. مقامات ریاض هدف از برگزاری این همایش را کوشش برای توسعه هماهنگی ها و تداوم گفت وگوها در مورد صنایع دفاعی در آستانه برپایی نمایشگاه دفاع دنیای 2022 عنوان نموده بودند.

در این همایش، احمد العوهلی رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان اعلام نمود که کشورش تا سال 2030هزینه های نظامی را 50 درصد افزایش خواهد داد و ریاض برای رسیدن به خودکفایی در بخش صنایع دفاعی با کشورهای منطقه و دنیا همکاری خواهد نمود.

این کوشش های سعودی در جهت تقویت قدرت نظامی و توان دفاعی در حالی انجام می گردد که ریاض اخیراً به عنوان رهبر ائتلاف عربی متجاوز به یمن، متحمل شکست ها و تلفات سنگینی در این کشور است؛ به طوری که مقامات عربستان ضمن توسل به جنگ افزارهای غربی، در پی راهی سیاسی جهت خروج از بحران یمن هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "بن سلمان نمایشگاه دفاع جهانی2022 را افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن سلمان نمایشگاه دفاع جهانی2022 را افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید