بورس؛ عامل افزایش درآمد صندوق بیمه روستائیان همدان

به گزارش وبلاگ دایی جان، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از افزایش 22 هزار میلیاردی درآمد این صندوق در استان همدان اطلاع داد و گفت: مجموع درآمد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان در ابتدای سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان بوده که در خاتمه سال به 37 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بورس؛ عامل افزایش درآمد صندوق بیمه روستائیان همدان

به گزارش وبلاگ دایی جان آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی سماواتی علت اصلی افزایش درآمد این صندوق را سرمایه گذاری در بورس دانست و اظهار کرد: 92 درصد از موجودی صندوق در سهام بورسی است و 3 درصد این مبلغ به صورت سپرده بانکی بوده که مبلغ بزرگی از سبد غیربورسی صندوق را به سبد بورس انتقال دادیم و همین موضوع باعث رشد درآمدی صندوق شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان درباره سهمیه استان همدان در جذب بیمه شدگان در امسال توضیح داد: سهمیه استان همدان در جذب بیمه شده روستایی و عشایر، در امسال 11 هزار نفر است که 100 درصد محقق خواهد شد به طوریکه در دو ماهه ابتدای امسال 1500 نفر ثبت نام شده است.

وی با اشاره به پوشش 100 هزار نفری کشاورزان، روستائیان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی استان اعلام نمود: در حال حاضر در استان همدان 100 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ثبت نام کردند که 95 هزار نفر حداقل یکبار حق بیمه خود را واریز نموده اند.

سماواتی با اعلام نمود: این صندوق در استان همدان 5000 خانواده مستمری بگیر دارد، متأسفانه فقط سرپرستان خانوار در صندوق عضو هستند و باید این فرهنگ را نهادینه کنیم که هر یک از اعضای خانواده در صندوق بیمه ثبت نام نمایند چراکه این امکان وجود دارد که تمام اعضای خانواده در صندوق عضو شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با تأکید بر اینکه روستائیان و عشایر جامعه هدف اصلی صندوق هستند، اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز جزء جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال 84 تأسیس شده است، ادامه داد: براساس اصل 29 قانون اساسی دولت باید همه آحاد جامعه را از پوشش بیمه ای بهره مند کند که طی سال های قبل از تأسیس صندوق بیمه اجتماعی جامعه وسیعی فاقد بیمه اجتماعی بودند به طوریکه هدف از شکل گیری این صندوق شناسایی و پوشش قرار دادن روستائیان و عشایر بود.

سماواتی اعلام نمود: در حال حاضر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورازن و روستائیان و عشایر هشت سطح درآمدی در قالب هشت مبلغ حق بیمه درنظر گرفته شده است که 5 درصد از این حق بیمه توسط افراد و 10 درصد توسط دولت پرداخت می گردد.

وی ادامه داد: کمترین سطح حق بیمه پرداختی سالانه 330 هزار تومان و بیشترین مبلغ 840 هزار تومان درنظر گرفته شده است به طوریکه فرد در کمترین سطح، ماهانه مبلغ 27 هزار و 500 تومان و در بالاترین سطح ماهانه 70 هزار تومان را پرداخت می نماید در حالیکه افراد بیش از 14 بابر مبلغ واریزی را ماهانه از صندوق به عنوان حقوق و مستمری دریافت می نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به مستمری بازماندگان افراد بیمه شده در صندوق، گفت: اگر بیمه شده ای در حادثه ناشی از کار فوت کند، در صورتی که حتی یک بار حق بیمه پرداخت نموده باشد بازماندگانش ماهانه مستمری دریافت خواهند کرد همچنین سعی داریم پرداخت هزینه کفن و دفن بیمه شدگان را به مزایای صندوق اضافه کنیم.

سماواتی با تأکید بر مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، ادامه داد: همچنین در صورتی که بیمه شده ای در حین کار دچار از کارافتادگی گردد حتی اگر یکبار حق بیمه خود را پرداخت نموده باشد، مشمول دریافت مستمری خواهد شد.

وی اعلام نمود: مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فقط پرداخت مسمتری نیست بلکه پرداخت عیدی و سبد کالا و افزایش حقوق در هر سال شامل بیمه شدگان این صندوق می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به این که 230 شغل می توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو شوند، اضافه نمود: مشاغلی همچون صنایع دستی و قالیبافان نیز می توانند در این صندوق عضو شوند.

سماواتی با اشاره به الحاق روستاها به شهر، تأکید کرد: شهر شدن روستاها باعث می گردد روستائیان شرایط و مزایای قبلی را از دست بدهند و مردم روستا در این زمینه دغدغه زیادی دارند چراکه بعد از الحاق روستا به شهر فقط کشاورزان می توانند عضو صندوق ما شوند و اگر شهرهای زیر 20 هزار نفر به جامعه هدف صندوق اضافه نمی شد مردم روستاها از بیمه بی بهره بودند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان اعلام نمود: اگر چه ممکن است با الحاق روستاها به شهر و تبدیل شدن روستاها به شهر اتفاقات مثبتی ایجاد گردد اما ممکن است از بعضی خدمات بی بهره شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های همدان، ملایر و کبودراهنگ بیشترین پوشش بیمه ای در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را دارند، توضیح داد: سال گذشته همدان، درگزین و فامنین حائز رتبه شدند.

سماواتی اعلام نمود: در سال گذشته 297 هزار نفر جامعه مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام شد که 10 هزار و 879 نفر ثبت نام شدند.

وی با اشاره به وجود 48 کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح استان یادآور شد: 80 درصد از خدمات کارگزاری ها الکترونیکی بوده به طوریکه یک روستایی می تواند در منزل خود نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به پوشش 2050 عشایر در این صندوق، اعلام نمود: در استان همدان 2050 نفر از عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند و 500 خانواده عشایر از صندوق مستمری دریافت می نمایند.

سماواتی با اشاره به جمعیت 12 هزار نفری عشایر در استان همدان، اعلام نمود: استان همدان جزء سه استان برتر در جذب عشایر است به طوریکه کارگزاری ویژه عشایر در استان وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بورس؛ عامل افزایش درآمد صندوق بیمه روستائیان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس؛ عامل افزایش درآمد صندوق بیمه روستائیان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید