ظرفیت های علمی و نخبه عشایر فارس معرفی می گردد

به گزارش وبلاگ دایی جان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: تولیدات فاخر و مستند های ماندگاراز ظرفیت های علمی و نخبه عشایر فارس تهیه و پخش می گردد.

ظرفیت های علمی و نخبه عشایر فارس معرفی می گردد

نمایندگان اقوام و عشایر استان در ملاقات با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خواهان تهیه برنامه های ویژه و اختصاصی معرفی نخبگان -اشخاص -فرهنگ ها و خرده فرهنگ های اقوام و عشایر شدند و از کمرنگ بودن شخصیت های علمی و فرهنگی و جوانان نخبه در برنامه های صدا و سیمای این مرکز گلایه کردند.

فعالان فرهنگی و اجتماعی اقوام و عشایر استان فارس به ظرفیت های علمی و نخبه عشایر و اقوام و بعلاوه سهم 44 درصدی عشایر در فراوری صنایع دستی و سهم 45 درصدی در اقتصاد استان اشاره کردند و با بیان اینکه عشایر این استان در حوزه های مختلف دارای ظرفیت ها و توانمندی های ویژه ای هستند خواهان تهیه یک برنامه فراوریی و ثابت و اختصاصی به عشایران و اقوام شدند.

آن ها بعلاوه از استان فارس به عنوان مرکز عشایر کشور است اشاره کردند و از مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خواستند سهم شان را در رسانه ملی بیشتر گردد.

در ادامه معاونان سیما-خبر-صدا و فضای مجازی صدا و سیمای مرکز فارس هم از تهیه و پخش برنامه های مختلف و کوشش برای اختصاص برنامه های بیشتر به اقوام و عشایر گفتند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز با وجود تاکید نمایندگان اقوام و عشایر بر تهیه برنامه های اختصاصی و ثابت بر تهیه فراوریات فاخر و مستند های ماندگار تاکید نمود و گفت: در این مرکز باید با حفظ نگاه هویتی و فرهنگی عشایر و اقوام به سمت فراوریات فاخر و مستند های ماندگار برویم تا علاوه بر استان و کشور خارج از کشور هم مطرح گردد.

وبلاگ دایی جان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ظرفیت های علمی و نخبه عشایر فارس معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های علمی و نخبه عشایر فارس معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید