سازمان سنجش: مشکل ثبت نام در آزمون آیلتس حل شد

به گزارش وبلاگ دایی جان، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از حل مشکل برگزاری آزمون آیلتس اطلاع داد و گفت: با رایزنی هایی که با طرف خارجی انجام دادیم بسیاری از مسائل این آزمون برطرف شده است و به احتمال زیاد اطلاعیه این سازمان قبل از عید منتشر می گردد و ثبت نام های تازه نیز بعد از ماه مبارک رمضان انجام خواهد گرفت.

سازمان سنجش: مشکل ثبت نام در آزمون آیلتس حل شد

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه نشست خبری برگزاری دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال 1402 که امروز در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار گردید در مورد آخرین تصمیمات برگزاری آزمون آیلتس توضیحاتی داد و گفت: این آزمون یک سری مسائلی در کشور داشت که تعلیق شد تا این مسائل رفع گردد در واقع وجود این مسائل به هیچ عنوان برای کشور ما خوب نبود و ما برای رفع آن جلساتی را با طرف خارجی خود داشتیم و خوشبختانه تا حدود زیادی این مسائل رفع می گردد و طرف خارجی نظرات تخصصی و امنیتی برگزاری آزمون را پذیرفته اند.

وی در ادامه توضیح داد: بر اساس مذاکراتی که شد مسائل و دغدغه هایی که برای این آزمون وجود داشت در حال رفع شدن است. نحوه امنیت، جابجایی سوالات و برگزاری یک آزمون سالم و رقابتی از جمله مسائل و دغدغه های ما در آزمون آیلتس بود و هر چه این آزمون سالمتر برگزار گردد هم برای ایران و هم برای طرف خارجی بسیار بهتر خواهد بود؛ بنابراین یک نوع از هم گسیختگی در برگزاری آزمون احساس می شد که نقش سازمان سنجش در آن بسیار کمرنگ شده بود که این نقش در حال حاضر بسیار پررنگ شده است و در مجموع ما مسیر را طی می کنیم که این آزمون به زودی برگزار گردد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تفاوت برگزاری آزمون آیلتس و تافل نیز گفت: آزمون تافل به شکل کامل الکترونیکی برگزار می گردد، اما آزمون آیلتس به شکل کاغذی برگزار می گردد و ما به طرف خارجی اعلام کردیم که این آزمون نیز مثل تافل در یک مدت زمان کوتاه به شکل تمام الکترونیکی برگزار گردد و طرف خارجی نیز آن را پذیرفته است و در مذاکرات آینده به یک جمع بندی نهایی در این آزمون خواهیم رسید.

اینکه عنوان می گردد آزمون آیلتس به علت جلوگیری از بعضی مهاجرت ها لغو شد کاملا شایعه است. ما اصلا کاری نداریم و اصلا سوال نمی پرسیم که داوطلبان با چه هدفی در این آزمون شرکت می نمایند. ضمن اینکه اغلب متقاضیان این آزمون دانشجویان دکتری هستند و ترجیح می دهند که در یک آزمون استاندارد حضور داشته باشند؛ بنابراین هیچ سیاستی در تعلیق این آزمون وجود نداشت. فقط بحث نوع برگزاری و تامین سلامت آزمون مطرح بود که اگر آن خدشه دار می شد برای جمهوری اسلامی ایران وجهه خوبی نداشت که خوشبختانه مسائل آن نیز رفع خواهد شد.

پورعباس در خاتمه با بیان اینکه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در مورد آزمون آیلتس قبل از خاتمه سال اعلام خواهد شد، گفت: ثبت نام های این آزمون اجرا شده است، اما ثبت نام های نو برای شرکت در این آزمون بعد از ماه مبارک رمضان در سال آینده آغاز خواهد شد بنابراین تعلیق برگزاری آزمون کاملا موقتی بود، نگرانی های نو در این زمینه وجود ندارد.

منبع: فرارو

به "سازمان سنجش: مشکل ثبت نام در آزمون آیلتس حل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان سنجش: مشکل ثبت نام در آزمون آیلتس حل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید