احمدرضا عابدزاده، مهمان این هفته همرفیق

به گزارش وبلاگ دایی جان، پنجشنبه این هفته 28 اسفندماه، احمدرضا عابدزاده مهمان برنامه همرفیق خواهد بود.

احمدرضا عابدزاده، مهمان این هفته همرفیق

وبلاگ دایی جان| شهاب حسینی در برنامه این هفته همرفیق، روز پنج شنبه 28 اسفندماه میزبان احمدرضا عابدزاده ملی پوش اسبق کشورمان خواهد بود.

همرفیق به صورت اختصاصی از نماوا هر هفته ساعت 21 پنجشنبه ها با اجرای شهاب حسینی پخش می گردد.

احمدرضا عابدزاده متولد 4 خرداد 1345 در آبادان دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران و باشگاه استقلال تهران است.

احمدرضا عابدزاده در اوایل دهه شصت به عضویت تیم هلال احمر اصفهان درآمد. سپس زیر نظر حسین چرخابی به تیم فوتبال تام اصفهان پیوست و سال ها برای این تیم بازی کرد. احمدرضا عابدزاده هنگامی که تنها هجده سال سن داشت به اردوی تیم ملی فوتبال جوانان دعوت گشت و توانست خود را بعنوان دروازه بان اصلی این تیم معرفی کند.

در سال 1366 عابدزاده برای انجام خدمات سربازی به تیم ژاندارمری تهران پیوست و پس از دو سال در سال 1368 مجددا به تام بازگشت. احمدرضا عابدزاده سال بعد وارد تیم استقلال گشت و پیراهن آبی بر تن کرد. این دروازه بان به همراه استقلال توانست عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا را بدست آورد. این عنوان بزرگترین افتخار باشگاهی او شمرده می گردد.

به گزارش وبلاگ دایی جان؛ عابدزاده در همان سال پیروز به کسب عنوان قهرمانی (با مهار سه ضربه پنالتی از او برابر کره شاقتصادی در فینال) با تیم ملی فوتبال ایران در بازی های آسیایی 1990 پکن شد. پس از درخشش او در این مسابقات بود که عابدزاده عنوان عقاب آسیا لقب گرفت.

احمدرضا بعد از سه سال حضور در تیم فوتبال استقلال، به علت مسائل اقتصادی در سال 1372 تصمیم گرفت به تیم فوتبال سپاهان اصفهان ملحق گردد. احمدرضا عابدزاده یک سال بعد یعنی در سال 1373 به تیم محبوب سرخ پوشان پایتخت یعنی پرسپولیس پیوست و تا خاتمه دوران فوتبال خود در این تیم باقی ماند.

عابدزاده در بازی های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فوتبال 98 فرانسه در بازی آخر در مقابل استرالیا که در شهر ملبورن و در حضور پرشمار تماشاگران استرالیایی برگزار گردید با درخشش فوق العاده در بسیاری از لحظات بازی یکی از ارکان اصلی صعود ایران به جام جهانی بود.

در نظرسنجی برنامه نود در سال 1388 وی به عنوان محبوب ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

عابدزاده پایان روز آدینه 23 دی ماه سال 1384 در حالی که چند سال بود که فوتبال را کنار گذاشته بود، به صورت افتخاری در ملاقات محبت آمیز پرسپولیس و بایرن مونیخ مدت کوتاهی بازی کرد و به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

احمدرضا عابدزاده در 12 اسفند 1380 به دلیل سردرد شدید در بیمارستان کسری تهران بستری شد و به کما رفت و مردم و هوادارن او که نگران سلامتی وی بودند، چندین روز بیرون بیمارستان تجمع کردند تا او مورد عمل جراحی نهاده شد و بعد از جراحی در ناحیه مغز، تا مدتی توان تکلم خود را ازدست داد.

او پس از این عمل برای ادامه درمان و خارج کردن لخته خونی که در سرش ایجاد شده بود به سوئد رفت و چندین عمل جراحی انجام داد تا بعد از طی کردن دوران نقاهت، به زندگی عادی بازگشت.

عابدزاده مربی گری را در سال 1379 در تیم سایپا به عنوان مربی دروازه بانان آغاز کرد، وی در سال 1383 به تیم استقلال اهواز رفت و از تیر 1387 تا دی 1388 به عنوان مربی دروازه بانان باشگاه پرسپولیس فعالیت داشت. وی در سال 2010 با سمت مربی به تیم استیل آذین رفت.

در سال 2014 به دنبال مسائل بابک زنجانی مالک باشگاه راه آهن و خرید امتیاز این تیم توسط حمید استیلی با سمت مربی دروازه بانان این تیم به فوتبال و لیگ برتر برگشت.

منبع: فرادید

به "احمدرضا عابدزاده، مهمان این هفته همرفیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدرضا عابدزاده، مهمان این هفته همرفیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید