توضیح زندگی و مبارزات سردار رئیس علی دلواری در کتاب فارسی دبستان

به گزارش وبلاگ دایی جان، خبرنگاران/بوشهر رئیس آموزش و پرورش دلوار بیان کرد: داستان زندگی و مبارزات رئیس علی دلواری با متن حماسی و قلم سیروس فتحی، نویسنده خوش ذوق هم استانی در کتاب فارسی پنجم دبستان نگاشته شده است.

توضیح زندگی و مبارزات سردار رئیس علی دلواری در کتاب فارسی دبستان

عبدالرضا زمانی از گنجاندن داستان زندگی و مبارزات سردار دلواری در کتاب درسی اطلاع داد و اضافه کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در ملاقات با مسئولان کنگره سرداران و 2000 شهید استان در راستای معرفی شهید رئیس علی دلواری در کتاب های درسی، علی اکبرپور، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان پیگیری کننده این موضوع انتخاب شد که در همین زمینه مکاتبات لازم را با سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش داشت.

وی با بیان اینکه گروه تألیف کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش این درس را با هدف آشنایی بچه ها ایرانی با رئیس علی دلواری، داستان زندگی و مبارزات این مبارز جنوبی در جدیدترین چاپ کتاب فارسی پنجم دبستان گنجانده است یادآور شد: داستان رئیس علی درس هشتم از بخش بخوان و بیندیش را در فصل سوم کتاب فارسی پنجم دبستان، به خود اختصاص داده و این فصل از کتاب با عنوان ایران من نام گذاری شده است.

زمانی ادامه داد: رئیس علی دلواری، زاده دلوار در شهرستان تنگستان استان بوشهر و از رهبران قیام جنوب در تنگستان و بوشهر، علیه تجاوز دولت بریتانیا در جنگ جهانی اول بود.

رئیس آموزش و پرورش دلوار با اشاره به اینکه سالگرد شهادت رئیس علی دلواری در تقویم ملی به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار نام گذاری شده است، توضیح داد: این شهید والامقام در 12 شهریور ماه سال 1294 هجری شمسی با دسیسه انگلیسی ها، به دست یکی از افراد نفوذی به شهادت رسید.

عبدالرضا زمانی با تشکر از کوشش و پیگیری های اجرا شده در راستای معرفی این شخصیت مبارز اعلام نمود: رئیس علی دلواری چهره مغفول کتاب های درسی بود که پیش از این باید در معرفی وی کوشش می شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توضیح زندگی و مبارزات سردار رئیس علی دلواری در کتاب فارسی دبستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح زندگی و مبارزات سردار رئیس علی دلواری در کتاب فارسی دبستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید