شناسایی 11 مورد قطعی ابتلا به ویروس تازه نیپا در هند

به گزارش وبلاگ دایی جان، رسانه های هندی به نقل از مقامات بهداشتی این کشور از شناسایی قطعی 11 مورد ابتلا به ویروس نو نیپا خبر دادند.

شناسایی 11 مورد قطعی ابتلا به ویروس تازه نیپا در هند

به گزارش گروه اجتماعی خبر گزاری دانشجو، به نقل از دیلی ایندیا، بر اساس گزارش یک تیم مرکزی مستقر در کرجا در کوژیکود در پی عفونت ویروس نیپا، توصیه نموده است که هم مراقبت های بیمارستانی و هم مبتنی بر جامعه در منطقه و تشخیص پیشگیرانه موارد در منطقه ها مهار شده انجام گردد.

راجش بوشان، وزیر بهداشت اتحادیه روز دوشنبه در نامه ای به دکتر وی پی جوی، دبیر ارشد کرالا، گفت باید به منطقه ها اطراف کانور، مالاپورام و وایاناد هشدار داده و مقامات منطقه ای تماس های افراد مبتلا را شناسایی نمایند.

وزیر بهداشت اتحادیه گفته است که می توان تمام تماس های پرخطر را به مرکز جدا شده منتقل کرد و علائم را تحت نظر داشت. تیم مرکزی مرکز ملی کنترل بیماری ها (NCDC) روز یکشنبه با توجه به شیوع بیماری نیپا در منطقه کوژیکود در آنجا مستقر شد. این تیم تا به امروز در جلساتی با وزیر جنگل ها و حیات وحش و بعلاوه وزیر بهداشت کرالا شرکت نموده است.

وزارت بهداشت کرالا 251 نفر را که با پسر 12 ساله ای که بر اثر عفونت ویروس نیپا جان خود را از دست داد، شناسایی نموده است. از این تعداد، 38 نفر در بیمارستان کالج پزشکی کوژیکوده در قرنطینه هستند و 11 نفر علائم بیماری را نشان داده اند.

وزیر بهداشت در بیانیه ای گفت که از 251 نفر، 129 نفر کارمند بهداشت هستند. او گفت: 38 نفر در بیمارستان کالج پزشکی کوژیکوده قرنطینه هستند، از این تعداد 11 نفر علائم عفونت را نشان داده اند. نمونه های هشت نفر به موسسه ویروس شناسی ملی (NIV)، پونا ارسال شده است. شرایط همه کسانی که علائم عفونت را دارند ثابت است. 54 نفر از این تعداد در گروه بسیار خطرناک قرار دارند و 30 نفر از آن ها کارکنان بهداشت هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شناسایی 11 مورد قطعی ابتلا به ویروس تازه نیپا در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 11 مورد قطعی ابتلا به ویروس تازه نیپا در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید