عدالت محوری اساس کار دولت است، کارگروه نخبگان در شهرستان ها تشکیل می گردد

به گزارش وبلاگ دایی جان، خبرنگاران/ایلام استاندار ایلام گفت:در هر شهرستان کارگروه نخبگان را تشکیل می دهیم و به صورت فصلی جلسات این کارگروه را با مسئولین استانی برگزار خواهیم کرد و در ارتباط با موضوعات شهرستان بحث و گفتگو صورت می گیرد و از خروجی برای اجرا و سیاست گذاری استفاده خواهیم کرد.

عدالت محوری اساس کار دولت است، کارگروه نخبگان در شهرستان ها تشکیل می گردد

دکتر حسن بهرام نیا صبح پنچ شنبه 23 دی ماه در دیدار با جمعی از بزرگان، نخبگان و ریش سفیدان شهرستان ایوان با اشاره به دغدغه های حاضر ان در جلسه اظهار کرد: مردم ایوان و قوم کلهر ریشه در تاریخ دارند و شجاعت، سلحشوری ، غیرتمندی و فرهیختگی از خصوصیات مردمی است که تاریخ گواه آن است .

وی با اشاره به این که عدالت محوری نصب العین مسئولین دولت سیزدهم قرار گرفته است اضافه نمود: رعایت عدالت در همه حوزه های مالی، اجتماعی، خدماتی ، فرهنگی و سیاسی در همه منطقه ها استان در دستور کار دولت سیزدهم است و برترین منبع برای این عدالت محوری سند آمایش سرزمینی استان است .

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه استان ایلام با وجود وسعت کم که شبیه یک کوریدور است و با مساحت کم و جمعیت کم، تراز استان را از نظر غنای فرهنگی و منابع بسیار بالا است ادانه داد: ایلام در زمینه موهبت های الهی که به این استان اعطا شده در همه حوزه ها از جمله انرژی ، معدنی ، صنعتی و کشاورزی و دامداری استان غنی است و برای توزیع عادلانه فرصت ها و منابع برترین مدرک و سند همان سند آمایش سرزمینی است و براساس این سند استعدادها و ظرفیت های هر شهرستانی از جمله توسعه انسانی و مالی آمده است و براساس آن منابع و امکانات را توزیع خواهیم کرد که حقوق همه آحاد مردم در استان لحاظ گردد.

استاندار ایلام با بیان اینکه. در مدت حضور خود در استان به همراه تیم کاری تا پاسی از شب برای احقاق حق مردم کوشش داشته ایم، گفت: در توزیع مدیریت ها در سطح استان کوشش شده عدالت در آن لحاظ گردد، اما شایسته سالاری با روحیه ایلی و قبیله ای و طایفه گری و تعصبات عشایری منافات دارد ولی در عین حال باید آرام آرام با سیاست های راهبردی به منظور استفاده از نیروهای نخبه و فعال کردن روحیه نخبگان یرای توسعه استان از نیروهای شایسته تر استفاده کنیم ، که احتیاج به حرکت و شیب ملایمی دارد و براساس عدالت در همه استان اقدام کنیم.

وی با اشاره به پیگیری هایی که در بدو ورود به استان جهت ارتقاء بودجه استان در سال 1401 و اقدامات در حوزه راه و شهرسازی و وزارت نفت صورت گرفت، ادامه داد: در بدو ورود به استان سه دیدار با مقامات کشوری از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت که منجر به نتایج بسیار خوبی در بودجه 1400 در استان و بعلاوه مصوبات سفر رئیس جمهور در بحث شهرک پروپیلن و بحث اختصاص اعتبارات به پروژه های راه سازی و مسکن استان صورت گرفت که با همکاری و همراهی نمایندگان استان تحولی در این حوزه ها در استان رخ خواهد داد.

نماینده عالی دولت تأکید کرد: اعتقادم بر این است که باید از هم افزایی همه نیروهای موثر در استان استفاده کنیم خصوصا از ظرفیت بالای نمایندگان استان برای جذب اعتبارات و پیشبرد پروژه های عمرانی استفاده گردد و از مدیران خواستم در این زمینه از ظرفیت نمایندگان استفاده نمایند که برخی به خوبی قدم در این راه نهادند و مصداق آن دریافت مجوز گازرسانی به 21 روستای استان بود که با همراهی نمایندگان محترم تحقق یافت .

بهرام نیا ادامه داد: نگاه و تجربه 32 سال خدمت بنده می گوید در سایه وحدت و همدلی است که می گردد کاری صورت داد و الا به صورت جزیره ای عمل کردن به جایی نخواهیم رسید.

وی با اشاره به پیشنهاد یکی از اعضای جلسه در مورد تشکیل کارگروه نخبگان در شهرستان ها اضافه نمود: پیشنهاد بسیار خوبی است و ما در هر شهرستان این کارگروه را تشکیل می دهیم و به صورت فصلی این کارگروه را با مسئولین استانی برگزار خواهیم کرد و در این نشست در ارتباط با موضوعات شهرستان بحث و گفتگو صورت می گیرد و خروجی را برای اجرا و سیاست گذاری استفاده خواهیم کرد .

نماینده عالی دولت استفاده از خرد جمعی را باعث توفیق دانست و بیان داشت: هرچه از ظرفیت خرد جمعی بیشتر استفاده کنیم به همان نسبت توفیقات بیشتری خواهیم داشت و هر چه بیشتر در بین مردم باشیم و مسائل را به صورت میدانی لمس کنیم به همان نسبت بیشتر توفیق خدمتگزاری به مردم را خواهیم یافت و از مصادیق حضور میدانی در میان مردم و بازار بحث نان بود که واقعا در این حوزه در حق مردم جفا می شد و در بازدید از واحدهای نانوایی مسائل بسیاری مشاهده شد .

وی ادامه داد: با توجه به تورم و گرانی در بحث قوت لایموت مردم اجحاف می گردد و بنده در این حوزه ورود پیدا کردم و با معین زمان برای بهبود شرایط نان مهلت یک ماهه برای افزایش کیفیت نان داده شد چرا که علاوه بر عدم کیفیت خدمات دهی نانوایی ها هم به صورت منظم وجود نداشت و به طور مثال در حتی روز آدینه 70 درصد نانوایی های استان تعطیل بود و روز گذشته نان برای بنده آوردند که با روز های قبل تفاوت داشت و کیفیت بهتری پیدا نموده بود و این گویای تأثیر نظارت است و این روش باید در همه زمینه ها باشد افراد موظفند که استانداردها را رعایت نمایند و ما با حق مردم کوتاهی نداریم و غفلت از ناحیه برخی از مسئولین در این حوزه وجود داشت که باید به سرعت رفع گردد .

استاندار ایلام تأکید کرد: منش و گفتمان ما حضور در میان مردم و میدان است و مردم هم در این زمینه می توانند به ما یاری نمایند و همین نشست ها و نظرات دوستان بسیاری از مسائلی را عیان خواهد نمود و مسائلی که از زاویه دید بنده مغفول است به واسطه همین جلسات گفته خواهند شد و سعی می کنیم که مسائل را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عدالت محوری اساس کار دولت است، کارگروه نخبگان در شهرستان ها تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدالت محوری اساس کار دولت است، کارگروه نخبگان در شهرستان ها تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید