ماجرای خالی بودن مخزن ماشین آتش نشانی بویین میاندشت چه بود؟

به گزارش وبلاگ دایی جان، فرماندار شهرستان بویین میاندشت در مورد انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر خالی بودن مخزن دستگاه آتش نشانی برای اطفای حریق یک باب مغازه در این شهرستان، توضیحاتی را ارائه کرد.

ماجرای خالی بودن مخزن ماشین آتش نشانی بویین میاندشت چه بود؟

به گزارش گروه استان های وبلاگ دایی جان از اصفهان، محمدرضا توسلی فرماندار شهرستان بویین میاندشت با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر خالی بودن مخزن دستگاه آتش نشانی برای اطفای حریق یک باب مغازه ابزار فروشی در این شهرستان، گفت: پس از اعلام حادثه یک دستگاه خودروی آتش نشانی شهرداری به محل اعزام می گردد اما فشار جمعیت موجب پاره شدن شیلنگ خودرو و نرسیدن مواد اطفای حریق به داخل مغازه می گردد که با اعزام خودروی یاریی و کوشش مأموران آتش نشانی پایان حریق اطفا شد.

وی با تکذیب خبری در فضای مجازی مبنی بر اعزام دستگاه اطفای حریق آتش نشانی پس از گذشت 45دقیقه از آتش سوزی به محل حادثه، گفت: حادثه ساعت 6:15 دقیقه به واحد آتش نشانی اعلام و رأس ساعت 6:21 دقیقه مأموران آتش نشانی با یک دستگاه خودرو در محل حادثه حاضر بودند یعنی تنها شش دقیقه طول کشیده است.

توسلی گفت: آتش سوزی در مغازه ابزار فروشی به دلیل وجود بیش از حد مواد اشتعال زا مانند رنگ و تینر در مغازه رخ داده است.

فشار جمعیت موجب پاره شدن شیلنگ ماشین آتش نشانی شد

احمد عبدالهی شهردار بویین میاندشت نیز در این باره اظهار کرد: اظهار کرد: پس از اعلام حریق مغازه ابزار فروشی به سامانه 125 مأموران آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بویین میاندشت بلافاصله در مدت زمان 6 دقیقه به محل حادثه رسیدند.

شهردار بویین میاندشت اضافه نمود: فشار جمعیت یاری نماینده به مهار حریق موجب کندن شدن شیلنگ خودروی آتش نشانی شد اما تا رسیدن دستگاه خودروی یاریی 16 کپسول آتش نشانی استفاده شده است.

وی با اشاره به آسیب دیدیگی یکی از مأموران آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بویین میاندشت گفت: دلیل حریق انباشته شدن بیش از حد مواد آتش زا در مغازه بوده است، خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشت.

کمبود تجهیزات و نیروی انسانی داریم

عبدالهی با اشاره به وجود یک ایستگاه آتش نشانی و یک خودرو اطفای حریق در شهرداری بویین میاندشت، اضافه نمود: تنها واحد آتش نشانی شهرداری با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی روبرو است.

محمود شجاعی رئیس شورای اسلامی شهر بویین میاندشت با اشاره به تصاویر منتشره در مهار حریق، اظهار کرد: ساعت 6:15 دقیقه نخستین تماس با سامانه 125 برقرار شده و ساعت 6:21 دقیقه ماشین سبک آتش نشانی در محل حاضر می گردد، اما متاسفانه با وجود ازدحام جمعیت به دلیل دلسوزی و اینکه کار زودتر انجام گردد شیلنگ خودرو کشیده و پاره و خودرو بلااستفاده می ماند.

وی اضافه نمود: مأموران آتش نشانی مجبور شدند با 16 کپسولی که در خودرو بوده حریق را به نحوی مهار نمایند اما به دلیل مشتعل بودن مواد آتش زا از قبیل تینر و اسپری و غیره در طرف دیگری آتش به شدت مشتعل می گردد که حتی یکی از مأموران اتش نشانی نیز مصدوم می گردد.

خودروی پراید مانع از رسیدن خودروی آتش نشانی

شجاعی گفت: البته کمی با تاخیر ماشین سنگین می رسد که یک دستگاه خودرو پراید در جهت بوده که مجبور شدند شیشه ماشین را شکسته و جابجا نمایند تا حریق را به صورت کامل مهار نمایند، امیدواریم مسائل آتش نشانی و کمبود تجهیزات تأمین گردد کنیم.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ماجرای خالی بودن مخزن ماشین آتش نشانی بویین میاندشت چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای خالی بودن مخزن ماشین آتش نشانی بویین میاندشت چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید