نحوه انتخاب آزادکاران گزینشی و آسیایی ربطی به المپیک ندارد

به گزارش وبلاگ دایی جان، کشتی آزاد ایران برای تکمیل کردن سهمیه های المپیک 2021 توکیو احتیاج احتیاج به سه سهمیه دیگر دارد که سه ملی پوش کشورمان باید هفته آینده با حضور در پیکارهای گزینشی قزاقستان به آن دست یابند.

نحوه انتخاب آزادکاران گزینشی و آسیایی ربطی به المپیک ندارد

بدین ترتیب امیرمحمد یزدانی و یونس امامی و محمدحسین محمدیان باید برای کسب سهمیه های به جامانده در المپیک در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم به میدان بفرایند.

طبق برنامه اتحادیه جهانی کشتی رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا طی روزهای 20 تا 22 فروردین ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می گردد و مدعیان قاره سبز باید بلافاصله طی روزهای 23 تا 28 فروردین نیز در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یابند.

این نزدیک بودن زمان مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا باعث شد کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد به ناچار پتانسیل موجود اردوی آماده سازی کشتی گیران را تقسیم نموده و اواخر سال گذشته نفرات اعزامی به این میادین را در دو گروه انتخاب و معرفی کند. اما همین تصمیم به ظاهر ساده کادر فنی، چندان هم بدون حاشیه و اعتراض نبود و بعضی کشتی گیران از جمله مصطفی حسین خانی نسبت به این تصمیم نقدهای را مطرح کردند.

البته بعضی دیگر از اهالی کشتی نیز از نحوه انتخاب تیم اعزامی به المپیک اظهار نگرانی کردند که محسن کاوه مدیرفنی تیم های ملی کشتی آزاد با اظهارات خود در ابتدای سال جدید، خیال آنها را راحت کرد. کاوه در این خصوص صراحتاً گفت: تیم اعزامی به المپیک توکیو، بدون برگزاری مسابقات انتخابی برای مدعیان معرفی نخواهد شد و نفرات مورد نظر باید در انتخابی شرکت نمایند.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد در مورد بعضی نقدها به نحوه انتخاب تیم های اعزامی به گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا هم واکنش نشان داد و گفت: فرایند انتخاب ملی پوشان، فقط و فقط مربوط به مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک بوده و کادرفنی این تصمیمات را با توجه به شرایط و سطح مسابقات مذکور اتخاذ نموده است. مطمئناً کادرفنی بر حسب شرایط موجود تشخیص داده کدام کشتی گیر، نماینده ایران در گزینشی المپیک باشد و کدام نماینده در قهرمانی آسیا حضور یابد. برای انتخاب نفرات اعزامی به این میادین بحث های زیادی وجود داشت که در نهایت بر اساس بررسی و تحلیل هایی که از سوابق کشتی گیران و حریفانشان صورت گرفت این تصمیمات اتخاذ شد. به هر حال این انتخاب ها هیچ ربطی به بازی های المپیک توکیو ندارد و کسی به المپیک می رود که نفر برتر انتخابی تیم ملی باشد.

کاوه در اظهارات اخیر خود اشاره ای هم به بعضی نقدها از اعزام حسن یزدانی به رقابتهای قهرمانی آسیا کرد و گفت: قرار دریافت حسن یزدانی در شرایط مسابقه برای ما بسیار مهم است، اما در وهله اول باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا المپیک مسئله ای برای او پیش نیاید. همه می دانیم یزدانی فاصله زیادی با رقبای خود دارد ولی در عین حال نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت. به هر حال تمام کوشش ما این است که بهترین برنامه ریزی برای موفقیت او در المپیک صورت گیرد.

به گزارش وبلاگ دایی جان، طبق تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد که اواخر سال گذشته اتخاذ شد، نفرات اعزامی به رقابت های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان به توضیح زیر هستند:

رقابت های گزینشی:

65 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

74 کیلوگرم: یونس امامی

97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان

قهرمانی آسیا:

57 کیلوگرم: علیرضا سرلک

61 کیلوگرم: مجید داستان

65 کیلوگرم: مرتضی قیاسی

70 کیلوگرم: امیرحسین حسینی

74 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی

79 کیلوگرم: علی سوادکوهی

86 کیلوگرم: حسن یزدانی

92 کیلوگرم: کامران قاسم پور

97 کیلوگرم: علی شعبانی

125 کیلوگرم: امیرحسین زارع

منبع: خبرگزاری مهر

به "نحوه انتخاب آزادکاران گزینشی و آسیایی ربطی به المپیک ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انتخاب آزادکاران گزینشی و آسیایی ربطی به المپیک ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید