حمایت اینستاگرامی مسئولان به دردم نمی خورد

به گزارش وبلاگ دایی جان، تهران (پانا) - دختر نوجوان ایرانی که توانسته است برای تنیس ایران تاریخ ساز گردد، می گوید که با هزینه شخصی راهی تورنمنت های بین المللی می گردد.

حمایت اینستاگرامی مسئولان به دردم نمی خورد

به گزارش ایران ورزشی، با نتایج درخشانی که در تور جهانی زیر 18 سال به دست آورد، در جمع 100 تنیسور برتر جهان نهاده شد تا هم اعتباری را برای خود به دست آورد، هم برای اولین بار یک ایرانی را به این عنوان برساند. او در حالی در رده 87 جهان نهاده شد که تا به امروز هیچ یک از بازیکنان ایرانی پیروز به کسب این عنوان نشده اند. نهاده شدن در جمع 100 بازیکن برتر جهان، فرصتی شده تا مشکات الزهرا صفی به رقابت های معتبر گرند اسلم جوانان راه پیدا کند، رقابت هایی که مشکات از آنها به عنوان المپیک یاد می نماید. به بهانه این پیروزیت دقایقی با این دختر تنیسور همکلام می شویم و همین همکلامی کافی است تا بدانیم که مشکات به جز خانواده و مربیانش، هیچ حامی در این راستا نداشته است و حالا منتظر است تا شاید اسپانسری برای او پیدا گردد.

نهاده شدن جزو 100 نفر برتر جهان، پیروزیتی است که نباید راحت به دست آمده باشد.

اصلاً راحت نبود. مسابقات ITF به صورت مرتب در سال برگزار می گردد. بازیکنان به صورت آنلاین ثبت نام می نمایند و به نسبت امتیازی که دارند، به رویدادهای مختلف دعوت می شوند. نتیجه هر ورزشکار در هر رویداد روی امتیازش تأثیر می گذارد. من هم در سال 2021 در هفت فینال حاضر بودم که از این هفت فینال در شش مسابقه اول شدم. این رقابت ها، گریدهای مختلف دارد. برای مثال در مسابقه قزاقستان که گرید 2 داشت، قهرمان شدم که این نتیجه هم برای اولین بار رقم خورد. این نتایج یاری کرد که به رنکینگ زیر 100 برسم که این عنوان هم برای اولین بار به دست می آید.

حضور در این رقابت ها، به صورت شخصی بوده یا در قالب تیم ملی و با حمایت فدراسیون صورت گرفته است؟

قاعدتاً حضور در یک رقابت در قالب تیم انجام می گردد و من هم با حمایت خانواده ام و زیر نظر مربیانم در این رقابت ها شرکت کردم اما اینطور نبوده که فدراسیون حمایتی کند. من در تمام رقابت ها به صورت شخصی و با هزینه خودم شرکت کردم و فدراسیون هیچ حمایتی از من ننموده و اسپانسری هم نداشتم. تمام هزینه هایم از مربی، تغذیه، اردو و... را خانواده ام پرداخت نموده اند و حتی در این مدت یاری نشده که اسپانسری پیدا کنم.

در بخش مربی چطور؟

6 - 5 سال است که آقای صدری، مربیانی از کرواسی را جذب نموده که من به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان زیر نظر این مربیان کار می کنیم. که آنها هم در رده جوانان هستند. مثل سینا مقیمی.

همین نشان می دهد که اگر مربیان خوب برای نوجوانان تنیس جذب گردد، ما در این رشته هم می توانیم به نتیجه برسیم.

همینطور است. ما نشان داده ایم که اگر حمایت شویم، حرف برای گفتن داریم. اما هر کاری ضروری است را خودمان انجام می دهیم. شاید پیش آمده باشد که بعد از پیروزیتی، در حد حرف ما را تشویق نمایند یا مثلاً پستی در اینستاگرام بگذارند اما پست تشویقی در اینستاگرام به درد ورزشکار نمی خورد و به معنای حمایت نیست. من حمایت را زمانی می خواهم برای حضور در یک مسابقه، تک تک کارهای مقدماتی را خودم و خانوده ام انجام می دهیم.

این موضوع در خصوص تنیسورها مطرح است که از خانوده های متمول هستند. شاید به همین دلیل مسئولان فدراسیون هم در خصوص اعزام های اینچنینی حمایت نمی نمایند.

در خصوص من که اینطور نیست. ضمن اینکه هر بخشی وظایف خودش را دارد. من از خانواده متوسطی هستم و شرایط اقتصادی خانواده ام، معمولی است. حضور در این تعداد مسابقه، پدر و مادرم را به زحمت می انداخت اما آنها به خاطر عشق و علاقه ای که دارند و می خواهند من پیروز باشم، همه کوشش شان را انجام دادند. از پیگیری ها برای ویزا گرفته تا بقیه مقدمات سفر را خودمان انجام دادیم. فشار و استرس زیادی را متحمل شدیم و برخی اوقات، تا لحظه آخر، هیچ چیزی درست نبوده اما بالاخره صورت گرفته است. اگر شرایط به گونه دیگری بود و اسپانسر داشتم، می توانستم در مسابقات بیشتری شرکت کنم و الان می توانستم رنکینگ 14 باشم اما فکر می کنم رده 87 آن هم در شرایطی که هیچ پشتوانه ای نداشتم، اتفاق خوبی است.

فدراسیون کوشش می نماید که مجوز حضور تنیس در بازی های آسیایی را بگیرد. فکر می کنی بهتر است فدراسیون تمرکزش را روی این موضوع بگذارد یا شرایط حضور تنیسورهای نوجوان و جوان را در رقابت های معتبر برای بهتر شدن رنکینگ شان انجام دهد؟

من در رده خودم، رنک یک آسیا بودم اما چه اتفاقی افتاد. متأسفانه فدراسیون تمرکزش را روی موضوعی می گذارد که در رشته ما شاید خیلی اهمیتی ندارد. من با نهاده شدن در این رده، سال آینده می توانم در چهار گرنداسلم که در استرالیا، فرانسه، انگلیس و امریکا برگزار می گردد، شرکت کنم و از حالا همه تمرکزم برای این رویدادهاست.

منبع: خبرگزاری پانا

به "حمایت اینستاگرامی مسئولان به دردم نمی خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت اینستاگرامی مسئولان به دردم نمی خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید