چگونه از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنیم؟

به گزارش وبلاگ دایی جان، خبرنگاران: رایج ترین شکل زوال عقل را می توان آلزایمر دانست، این بیماری امروزه حدود پنج میلیون آمریکایی را درگیر می نماید. این تعداد در 30 سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت و پیش بینی می گردد تا سال 2050 به به 16 میلیون آمریکایی برسد.

چگونه از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنیم؟

به گزارش وبلاگ دایی جان به نقل از انتخاب، در حال حاضر بعضی تحقیقات امیدوار نماینده در حال اجرا است که نشان می دهد شما می توانید به وسیله اصلاحات ساده در سبک زندگی، خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهید:

موسسه بهداشت هاروارد گزارش می دهد که خواب آرام ممکن است از مغز شما در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند. مطالعات نشان داده است که ارتباطی بین خواب کم و خطر تجمع پلاک پروتئین بتا آمیلوئید وجود دارد و پروتئین های آمیلوئید روزانه در مغز شما تجمع می یابند. هنگامی که شما خواب کافی ندارید مغز شما پروتئین های اضافی آمیلوئید را از بین نمی برد.

طبق مطالعات بنیاد تحقیق و پیشگیری از آلزایمر، ورزش منظم می تواند خطر را تا 50 درصد کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که زنان از 40 تا 60 سال که به طور منظم ورزش می نمایند، کاهش عمیقی در سطح شناخت و حافظه را تجربه می نمایند. مطالعات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند، فرایند زوال بیشتری را کاهش دهد. تصور می گردد که ورزش با تحریک توانایی مغز در حفظ اتصالات قدیمی و ایجاد اتصالات جدید، در برابر آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل محافظت می نماید.

پیشگیری از بیماری ها با انتخاب مواد غذایی آغاز می گردد. آنچه می خورید برای سلامت مطلوب مغز بسیار مهم است و با داشتن رژیم غذایی مناسب آلزایمر می توانید بر سلامت ژن های خود تأثیر بگذارید. مطالعات اجرا شده روی افرادی که رژیم غربی داشتند در مقابل افرادی که رژیم مدیترانه ای داشتند، قابل توجه است. اسکن های مغزی که در ابتدای یک مطالعه گرفته شده نشان می دهد کسانی که از رژیم های غربی استفاده می نمایند از قبل دارای پروتئین آمیلوئید بیشتری نسبت به افرادی هستند که رژیم مدیترانه ای را رعایت می نمایند.انسان ها بسیار اجتماعی هستند. ما در انزوا خوب عمل نمی کنیم و همانطور که تعیین است، مغز ما نیز چنین است. مطالعات نشان می دهد که حفظ ارتباط اجتماعی می تواند از آلزایمر و سایر مسائل مرتبط با زوال عقل محافظت کند. توسعه و پرورش یک شبکه اجتماعی قوی از اولویت سلامت روان و مغز است. ارتباط رو در رو با افرادی که به شما اهمیت می دهند و کسانی که به آن ها اهمیت می دهید مهم است.

منبع: اقتصادنیوز

به "چگونه از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید