کدام مدل پرده را برای خانه انتخاب کنیم؟

به گزارش وبلاگ دایی جان، انتخاب پرده مناسب فضا بسیار اهمیت دارد و نقش قابل اهمیتی در نمای داخلی خانه را ایفا می نماید. بنابراین باید پرده مناسب را برای خانه خود انتخاب کنید.

کدام مدل پرده را برای خانه انتخاب کنیم؟

اهمیت وجود پرده ها دو بعد دارد. یکی جنبه امنیت و حفاظت از خانه و دیگری نقش تزئینی آن در زیبایی دکوراسیون خانه را به همراه دارد. در این مطلب از وبلاگ دایی جان به معرفی انواع پرده در دکوراسیون منزل می پردازیم.

انتخاب پرده مناسب فضا

پرده مناسبی که شما برای اتاق خود انتخاب می کنید باید مانند جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق خواب دیده گردد. بهتر است برای هر اتاقی از پرده متفاوتی بهره ببرید زیرا در خانه های امروزی عموما هرکدام از اتاق ها، سبک طراحی متفاوتی دارند و به همین دلیل انتخاب مدلی هماهنگ با همان سبک به کار رفته در اتاق، انتخاب درست تری خواهد بود.

پرده مناسب خانه کوچک

اگر منزل شما کوچک است و از طرفی پنجره های بزرگی در خانه دارید باید از این فرصت استفاده نموده و هر چه بیشتر نور طبیعی را وارد منزل خود کنید. نصب نکردن پرده برای پنجره ها، تمام نور بیرون را وارد خانه نموده و فضا را بزرگ و دلباز نشان می دهد، اما از طرفی پنجره بدون پرده، هم نازیبا به نظر می رسد و هم اینکه ممکن است فضای داخل را در دید افراد غریبه قرار دهد. در چنین شرایطی استفاده از پرده های نازک برترین گزینه است زیرا هم زیبا هستند و هم دید افراد خارجی را محدود می نمایند.

پرده نامناسب برای فضاهای مختلف

انتخاب پرده نامناسب می تواند تمام جذابیت دکوراسیون اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما را از بین ببرد و بنوعی فضا را افسرده و دلتنگ نشان دهد. اگر از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستید، می توانید از پارچه های مقرون به صرفه تر بهره ببرید اما همواره به عامل کیفیت توجه داشته باشید زیرا پارچه های مقرون به صرفه قیمت با کیفیت مناسب نیز در بازار موجود هستند فقط باید اندکی دقیق تر و موشکافانه تر به جزئیات نگاه کنید تا بنوانید پرده مناسب منزل خود را انتخاب کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این کارها خانه شما را زیبا و مجلل می نماید سر بزنید.

پرده آشپزخانه

پرده مناسب آشپزخانه هم از نظر رنگ و هم از نظر جنس بسیار اهمیت دارد. از نظر جنس به علت اینکه پخت و پزی که در آشپزخانه انجام می گردد باعث ایجاد آلودی بر روی پرده می گردد پس شست وشوی آن باید کار راحتی باشد علا.ه بر این که از رنگی باید استفاده گردد که مناسب با دکوراسیون آشپزخانه و رنگ آن باشد. مورد بعدی که اهمیت دارد این است که برای باز کردن پنجره آشپزخانه مسئله ای وجود نداشته باشد و پرده جلوی این کار را نگیرد. زیرا آشپزخانه قلب خانه است و احتیاج به تهویه دارد.

پرده اتاق خواب و پذیرایی

یکی از انواع پرده در دکوراسیون منزل اینکه به صورتی باشد که یک هماهنگی و هارمونی با دیگر وسایل منزل داشته باشد و ساز ناکوکی برای چیدمان منزل نباشد هم از نظر رنگ و هم از نظر مدل و سبک باید هماهنگ باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مهره های چوبی لوستر بسازید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "کدام مدل پرده را برای خانه انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مدل پرده را برای خانه انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید