آشنایی با شاخه ای نوظهور در صنعت بیمه: بسته جبران صدمات و تعمیر تجهیزات الکترونیک

به گزارش وبلاگ دایی جان، گوشی های هوشمند و دیگر تجهیزات الکترونیکی از قبیل لپ تاپ ها، تبلت ها و …، هم اکنون به یکی از اصلی ترین ابزارهای زندگی روزمره ما تبدیل شده اند به نحوی که می توان گفت آنها نه تنها ما را به جهان متصل می کنند، اطلاعات مورد نیاز را در اختیارمان قرار می دهند، از داده های حساس و مهم ما نگهداری می کنند، بلکه به یک معنا کل زندگی حرفه ای و شخصی ما را نیز مدیریت می کنند.

آشنایی با شاخه ای نوظهور در صنعت بیمه: بسته جبران صدمات و تعمیر تجهیزات الکترونیک

ما برای انجام بسیاری از فعالیت های روزمره کاری و شخصی خود تا حد زیادی به این ابزارها وابسته ایم. از برگزاری جلسات کاری، برقراری تماس ها، انجام عملیات بانکی، خرید مایحتاج و …گرفته تا حتی میزان گیری میزان کالری ای که در هر وعده غذایی مصرف می کنیم و یا شمارش قدم هایی که در طول شبانه روز برمی داریم، جملگی متکی به این ابزارهای هوشمند است. این حجم از وابستگی که بخش زیادی از آن در جهان کنونی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد اما در کنار محاسن و امکان های فراوان، واجد خطرها و تهدیدات بلقوه ای نیز هست.

کافیست لحظه ای را تجسم کنید که گوشی هوشمند شما که حاوی اطلاعات بسیار حساسی از قبیل کدها، برنامه ها، رمزها، تصاویر و متون شخصی و حرفه ای ست، به هر دلیلی دچار آسیب شده، از کار افتاده یا به سرقت رفته است. وقوع هر یک از این حوادث، سوای هزینه های مادی، روانی، عاطفی و زمانی گزافی که به همراه دارند، می توانند زندگی شخصی و حرفه ای شما را با بحران روبرو کنند؛ به نحوی که حتی با فرض امکان بازیابی همه داده های حساس، با در نظر داشت شرایط اقتصادی کشور و بالا بودن نرخ تورم، جایگزینی ابزار هوشمند و یا حتی تعمیر آن به عنوان یک کالای گران قیمت، خود یک چالش بزرگ محسوب می شود.

مجموعه این عوامل موجب شده تا در کنار ضرورت استفاده از ابزارهای هوشمند در زندگی امروز، برخورداری از یک پوشش کامل جهت جبران هزینه های تعمیرات و حوادث احتاقتصادی با امکان جایگزینی و خرید مجدد، از اهمیت بسزایی برخوردار شود. بر این اساس، بیمه تجهیزات الکترونیک، به عنوان یکی از شاخه های نوظهور در صنعت بیمه، این امکان را فراهم آورده تا در کنار پوشش های گارانتی که عیوب ذاتی دستگاه ها را شامل می شود، شما بتوانید تجهیزات خود را در برابر تمامی حواث بیمه کنید و در صورت وقوع حادثه آن را تعمیر و یا هزینه تعویض را دریافت نمایید.

پوشش های بیمه تجهیزات الکترونیک شامل موارد زیر است:

* ضربه خوردن و ضرب دیدگی دستگاه و شکستگی کلی و جزئی

* آبدیدگی، نم زدگی، زنگ زدگی و رسوب زدگی

* حوادث ناشی از آتش سوزی، وقوع صاعقه و انفجار از هر نوع (شامل خسارت ناشی از اطفاء حریق و عملیات نجات)؛

* سوختگی، نیم سوز شدن، دودزدگی و خسارت ناشی از استعمال دخانیات؛

* القاء الکتریکی، اتصال کوتاه و نوسان ولتاژ برق

* سرقت، دزدی، دستبرد و حوادث مرتبط با آنها

* به کارگیری اشتباه تجهیزات، سهل انگاری و اعمال کینه جویانه کارکنان و یا اشخاص ثالث

* حوادث طبیعی نظیر توفان، سیل و طغیان رودخانه ،تگرگ، نشست و رانش زمین به استثناء زمین لرزه

در ایران نیز، همگام با تحولات جهانی، شرکت دیجی پی این امکان را برای مشتریان وبلاگ دایی جان فراهم کرده تا همزمان با خرید ابزارهای هوشمند، آنها را در برابر حوادث و صدمات احتاقتصادی، تحت پوشش بسیار کاملی از خدمات جبرانی با عنوان بسته جبران صدمات و تعمیرات قرار دهند.

توجه به نکات ضروری در هنگام خرید پوشش بیمه تجهیزات :

در ادامه، ضروریست تا به مواردی که در هنگام خرید بسته های جبرانی باید به آنها توجه کرد، اشاره شود. شاید یکی از تلخ ترین تجربه های ما در هنگام بروز حادثه، روبرو شدن با محدودیت هایی باشد که شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای در برابر ما قرار می دهند؛ به طوریکه فرد خسارت دیده، علیرغم برخورداری از بیمه، یا با سقف بسیار ناچیزی از بازپرداخت روبرو می شود که اساسا کفاف هزینه های خسارت رخ داده را نمی دهد و یا به وی گفته می شود که حادثه روی داده، مشمول خدمات بیمه نیست که در هر دو حالت، این امر بیانگر آن است که بیمه خریداری شده کاربردی محسوب نمی شود.

بنابراین ضروریست تا در هنگام خرید بیمه تجهیزات الکترونیک، به چند نکته دقت شود:

  • اینکه آیا هزینه های شما تنها با یک تماس ساده و اعلام خسارت، مورد رسیدگی و پرداخت قرار می گیرد و یا مستلزم کاغذبازی های فراوان، مراجعات مکرر، ارائه مدارک و مستندات گوناگون و صرف وقت زیاد است؟
  • اینکه فرانشیز (سهمی از خسارت که از طریق بیمه گذار یا مشتری پرداخت می شود) چند درصد است و همچنین آیا بیمه گر کسوراتی از قبیل دیداکتبل، هزینه استهلاک و…. را در بازپرداخت محاسبه می کند یا خیر؟

با درنظرداشت این نکات، می توان گفت بیمه تجهیزات الکترونیک وبلاگ دایی جان که از طریق دیجی پی ارائه می شود، تنها بیمه تجهیزات الکترونیک در ایران است که:

  • تنها با یک اعلام خسارت، کل فرآیند رسیدگی و پرداخت به صورت کاملاً آنلاین انجام می پذیرد
  • دارای فرانشیز حداقلی است و فرانشیز آن برای خسارات جزئی 10 درصد ، خسارات کلی 15 درصد و سرقت 20 درصد در نظر گرفته شده است
  • هزینه استهلاک را محاسبه نمی کند و رقمی را به عنوان کسورات از بازپرداخت کسر نمی کند
  • بزرگترین پلتفرم و بازارگاه در خاورمیانه یعنی مجموعه هولدینگ وبلاگ دایی جان و زیرمجموعه آن یعنی دیجی پی بر حسن اجرای تعهدات آن و رسیدگی به خسارات در همه مراحل نظارت دارند
منبع: دیجیکالا مگ

به "آشنایی با شاخه ای نوظهور در صنعت بیمه: بسته جبران صدمات و تعمیر تجهیزات الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شاخه ای نوظهور در صنعت بیمه: بسته جبران صدمات و تعمیر تجهیزات الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید