به چه دلیل پیروی از یک رژیم غذایی متعادل دارای اهمیت است؟ ، 3

به گزارش وبلاگ دایی جان، چنانچه بدن تمام مواد مغذی ضروری را به طور مرتب دریافت نماید، قطعاً سلامت خواهد ماند. بدن از عفونت ها و بیماری ها بدور مانده، که به نوبه خود به بقا و رشد سالم بدنی یاری می نماید. یک رژیم غذایی متعادل بایستی به خصوص در

به چه دلیل پیروی از یک رژیم غذایی متعادل دارای اهمیت است؟ ، 3

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

یاری به رشد سالم بدنی

چنانچه بدن تمام مواد مغذی ضروری را به طور مرتب دریافت نماید، قطعاً سلامت خواهد ماند. بدن از عفونت ها و بیماری ها بدور مانده، که به نوبه خود به بقا و رشد سالم بدنی یاری می نماید. یک رژیم غذایی متعادل بایستی به خصوص در برنامه عادی کودک و نوجوان در حال رشد گنجانده گردد. علاوه بر آن، قادر خواهید بود به راحتی کارهای جسمانی را بدون هیچ گونه فشار مضاعف بر روی بدن انجام دهید.

حفظ سلامت روحی و روانی

یک رژیم غذایی متعادل بعلاوه برای شرایط و شرایط روحی ـ روانی مفید خواهد بود. احساس خواهید کرد که فعال تر (البته بدون احتیاج به خوردن مقدار زیادی قهوه) شده اید. به این علت که اگر هم بدن و هم روح و روان در شرایط خوبی قرار داشته باشند، با یکدیگر هماهنگ و همساز شده تا به شما در گرفتن تصمیمات درست و مقابله مؤثر با مسائل یاری کنند. این امر بعلاوه برای تقویت حافظه شما هم مفید است. و از احساس ضعف و خواب آلودگی شما جلوگیری می نماید.

یاری به زیباتر به نظر رسیدن شما

بله، درست شنیدید. یک رژیم غذایی متعادل، نه تنها در خصوص سلامت داخلی است بلکه سلامت بیرونی فرد را هم تحت تأثیر قرار می دهد. درخشندگی که بر روی پوست دیگران می بینید و درخششی که در موی آنها وجود دارد، همواره در نتیجه استفاده از انواع مختلف محصولات زیبایی پوست و مو نیست. این به علت رژیم غذایی آنها است. چنانچه تمام مواد مغذی مورد احتیاج بدن تأمین گردد، پوست و بعلاوه مو سالم تر خواهند شد. یک رژیم غذایی متعادل بعلاوه از پیر شدن بدنمان جلوگیری نموده، در نتیجه، ظاهری جوان تر به ما می بخشد.

حقیقت این است که هیچ ماده مغذی به تنهایی نمی تواند عمل کند. احتیاج است که آنها را به صورت ترکیبی مصرف نمود تا بیشترین فایده را به ما برسانند. تنها زمانی می توانیم از سلامتی خوب برخوردار شویم که تمام کربوهیدراتها، پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها و غیره را در مقادیر مناسب مصرف نماییم. و به منظور داشتن یک بدن سالم، تنها رژیم غذایی متعادل مورد احتیاج نیست، بلکه باید این رژیم غذایی با مقدار مناسب خواب و ورزش ترکیب گردد. این سه چیز، زمانی که در روال عادی روزانه شما گنجانده شوند، این اطمینان را خواهند داد که نه تنها بدنی سالم خواهید داشت، بلکه از فکر و روحی سلامت هم برخوردار خواهید شد. بنابراین، به پیش رفته و شیوه زندگی سالم تری را در پیش گیرید. منتظر روز اول ماه و یا حتی شنبه بعد نمانید. به این علت که وقتی پای سلامتی در میان باشد، زمان انجام آن همین الان است!

سلب مسئولیت: توصیه می گردد که با یک متخصص تغذیه و یا رژیم غذایی پیش از آغاز هرگونه رژیم غذایی مشورت نمایید. یک رژیم غذایی مخصوص شما، برای سلامت کلی شما مفیدتر خواهد بود.

منبع: راسخون

به "به چه دلیل پیروی از یک رژیم غذایی متعادل دارای اهمیت است؟ ، 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چه دلیل پیروی از یک رژیم غذایی متعادل دارای اهمیت است؟ ، 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید