پرداخت 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات به دامداران و مرغداران

به گزارش وبلاگ دایی جان، تهران(پانا) - مدیرکل دفتر طیور معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها تا به امروز به دامداران و واحدهای مرغداری کشور اطلاع داد.

پرداخت 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات به دامداران و مرغداران

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، امید امینی اضافه کرد: سال جاری از محل طرح مردمی سازی واصلاح یارانه ها، 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای دامداران و واحدهای مرغداری اختصاص داده شده که از این مبلغ تا کنون فراورینمایندگان مبلغ حدود 8 هزار میلیارد تومان دریافت نموده اند.

مدیرکل دفتر طیور معاونت امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این تسهیلات با کارمزدهای مختلف و با توجه به ظرفیت و شرایط فراوری 10 درصد، 12 درصد و 16 درصد در اختیار دامداران و واحدهای مرغداری نهاده شد.

وی درباره شرایط زنجیره ارزش گوشت مرغ نیز گفت: سال جاری پیش بینی می کنیم با برطرف موانع فراوری، سهم زنجیره ارزش در فراوری گوشت مرغ کشور به بالای 20 درصد برسد.

امینی اعلام نمود که سهم زنجیره ارزش از فراوری گوشت مرغ کشور در سال گذشته 18 درصد بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهمی که با انجمن شرکت های زنجیره ارزش گوشت مرغ اجرا شده، هدف گذاری شده ظرف دو سال آینده سهم فراوری از این ناحیه به 30 تا 40 درصد کل فراوری گوشت مرغ کشور برسد.

40 درصد فراوری در دامنه مرغ سایز

مدیرکل دفتر طیور معاونت امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مرغ سایز گفت: سالانه به طور میانگین نزدیک به 30 تا 40 درصد فراوری گوشت مرغ در دامنه سایز صورت می گیرد.

وی با اشاره این که فراوری مرغ سایز از سیاست های معاونت امور فراوریات دامی است، توضیح داد: در راستای اجرایی شدن فراوری مرغ سایز در کشور یکی از برنامه های ما فرهنگ سازی در حوزه فراوری و مصرف است.

امینی گفت: فراوری مرغ سایز دستوری نیست بلکه فراورینماینده و مصرف نماینده باید روی یک سایز تفاهم نمایند، زیرا فراوری محصول باید باب میل و سلیقه مصرف نماینده باشد.

وی وزن مرغ سایز در کشور را بین یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو 800 گرم در فاز نخست اجرای این طرح بیان کرد و گفت: معمولاً برترین سایز مرغ در کشورهایی همانند ایران، یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 500 گرم است.

امینی ادامه داد: یکی از مزیت های مردمی سازی و اصلاح یارانه ها این است که به اجرای طرح مرغ سایز یاری می نماید و فراورینماینده ترجیح می دهد با وزن مناسب فراوری خود را انجام دهد.

وی با بیان این که فراوری مرغ سایز موجب افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف دان می گردد، گفت: اگر با اجرای این طرح، ضریب تبدیل دان به گوشت مرغ زنده از 1.9 تا 2 در کشور به عدد 1.8 کاهش یابد، ظرف یک سال منجر به حدود 500 هزار تن صرفه جویی در مصرف دان می گردد که رقم نسبتا بزرگی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پرداخت 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات به دامداران و مرغداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات به دامداران و مرغداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید