گوگل به یاری درمان سرطان سینه آمد!

به گزارش وبلاگ دایی جان، دیجیاتو نوشت: گوگل مجوز استفاده از هوش مصنوعی خود را به شرکت فناوری پزشکی iCAD داد.

گوگل به یاری درمان سرطان سینه آمد!

گوگل برای اولین بار مجوز استفاده از مدل تحقیقاتی هوش مصنوعی خود را به شرکت فناوری پزشکی iCAD داده تا بتواند روی توسعه ابزارهای غربالگری سرطان سینه با هوش مصنوعی کار کند.

شرکت فناوری پزشکی iCAD امیدوار است بتواند با استفاده از هوش مصنوعی گوگل، راهکارهایی برای تشخیص زودهنگام و دقیق تر سرطان سینه ارائه دهد. ابزارهای غربالگری سرطان سینه مبتنی بر هوش مصنوعی به رادیولوژیست ها یاری می نماید با دقت بالاتری سرطان سینه را تشخیص بدهند.

گوگل برای اولین بار به یک شرکت پزشکی مجوز استفاده از هوش مصنوعی داد

نیکول لینتون، مدیر ارتباطات گوگل می گوید این دو شرکت قصد دارند در نهایت از ابزارهای غربالگری سرطان سینه در دنیای واقعی استفاده نمایند. اگر این پروژه با موفقیت به نتیجه برسد، می تواند به تشخیص زودهنگام سرطان سینه یاری کند. لینتون می گوید در این مسیر همه چیز را با جزئیات مورد آنالیز قرار می دهند و هر دو شرکت امیدوارند به نتایج ارزشمندی در این زمینه دست پیدا نمایند.

گوگل پیشتر نیز کوشش هایی در زمینه تشخیص سرطان سینه انجام داده بود و این همکاری در راستای فعالیت های قبلی شکل گرفته است. در سال 2020، محققان گوگل مقاله ای در نشریه Nature منتشر کردند که نشان می داد هوش مصنوعی گوگل می تواند حتی دقیق تر از بعضی رادیولوژیست ها، علائم سرطان سینه را تشخیص دهد. این مدل در آن مقطع زمانی توانسته بود تشخیص منفی کاذب سرطان سینه را تا حدود 9.4 درصد و تشخیص مثبت کاذب را تا 5.7 درصد در بین هزاران ماموگرافی صورت گرفته در این مطالعه کاهش دهد.

شرکت iCAD میخواهد مدل تحقیقاتی هوش مصنوعی ماموگرافی گوگل را در ابزارهای موجود این شرکت فناوری مورد استفاده قرار دهد. اولین ابزار ProFound AI است که در آن تصاویر حاصل از توموسنتز دیجیتال سینه (DBT) تجزیه و تحلیل می گردد. این تکنیک تصویربرداری پیشرفته که گاهی اوقات ماموگرافی سه بعدی نامیده می گردد، می تواند به هوش مصنوعی مجهز گردد. در واقع این ابزار، تصاویر DBT را اسکن می نماید تا تراکم و کلسیفیکاسیون بدخیم بافت را تشخیص دهد.

بعلاوه شرکت iCAD میخواهد از مدل هوش مصنوعی گوگل و ابزارهای خود، ارزیابی از اندازه ریسک ابتلا به این بیماری ارائه دهد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "گوگل به یاری درمان سرطان سینه آمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل به یاری درمان سرطان سینه آمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید