یلدا برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد

به گزارش وبلاگ دایی جان، فیلم سینمایی یلدا به کارگردانی مسعود بخشی برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد.

یلدا برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ دایی جان، هیات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم صوفیه به ریاست پیتر وبر کارگردان بریتانیایی دختری با گوشواره مروارید 2003 و امپراطور 2012 جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را به فیلم یلدا نوشته و ساخته مسعود بخشی از ایران اهدا کرد.

داوران جشنواره بین المللی فیلم صوفیه را که مهمترین جشنواره بلغارستان و از جشنواره های رده الف دنیا محسوب می گردد، سال جاری علاوه بر وبر، نیکولاس سلیس تهیه کننده مکزیکی روما ساخته آلفونزو کوارون برنده شیر طلای ونیز 2018 و سه جایزه اسکار و نیز هلی ساخته آماته اسکالانته برنده نخل طلای کارگردانی کن 2013، ایرمنا چیچیکووا بازیگر بلغاری الاصل ویکتوریا 2014و برنده جایزه آموزشگاه فیلم بلغارستان و جیم استارک (تهیه کننده مستقل آمریکایی آثار جیم جارموش از جمله قهوه و سیگار 2003 و قطار اسرارآمیز 1989 تشکیل می دادند.

سال جاری جشنواره صوفیه به شکل آنلاین و نیز در سینما های روباز سراسر بلغارستان از 25 ژوئن تا 19 ژوئیه (5 الی 29 تیر) برپا است و در پاییز سال جاری نیز شماری از آثار منتخبش را نمایش خواهد داد.

یلدا سومین ساخته بلند مسعود بخشی، منتخب هفتادمین جشنواره دنیای برلین و برنده جایزه عظیم داوران جشنواره ساندنس آمریکا در سال 2020 هم اکنون در سینما های هنروتجربه تهران و شهرستان ها در حال اکران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "یلدا برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یلدا برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید