برخلاف ترامپ، ژاپن مخالف حضور کره جنوبی در جی 7 است

به گزارش وبلاگ دایی جان به نقل از اسپوتنیک، ژاپن نسبت به حضور کره جنوبی در اجلاس آینده گروه 7 واکنش نشان داد و در ارتباط با این موضوع اعتراض کرد.

برخلاف ترامپ، ژاپن مخالف حضور کره جنوبی در جی 7 است

گفته شده ژاپن اعتراض خود نسبت به حضور کره جنوبی در مذاکرات آینده گروه هفت را به آمریکا اعلام نموده است.

این خبر را یک منبع دیپلماتیک ژاپنی نیز تائید کرد و گفت: حضور کره جنوبی در اجلاس آینده گروه هفت بر خلاف منافع مورد نظر توکیو از این نشست است.

ژاپن تنها عضو آسیایی گروه هفت است و حضور کره جنوبی در نشست آینده گروه هفت موقعیت ژاپن را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

ژاپن و کره جنوبی همچنین بر سر بعضی مسائل ارضی و تاریخی نیز از زمان جنگ دنیای دوم تا کنون دارای اختلاف نظرهای قابل توجهی می باشند و طی چند ماه گذشته این اختلافات تشدید شده بود.

این موضع گیری ژاپن چند روز پس از آن صورت گرفت که ترامپ اظهار داشت اجلاس جی 7 را که قرار بود ماه آینده برگزار گردد، تا سپتامبر یا دیرتر به تعویق خواهد انداخت و کشورهای استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند را نیز دعوت خواهد نمود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با انتقاد از گروه هفت، گفته بود: جی 7 به اندازه کافی نماینده آنچه در دنیا رخ می دهد نیست و این یک گروه قدیمی از کشورها است که احتیاج به توسعه دارد.

گروه هفت متشکل از کشورهای صنعتی آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا است که در سال 1975 تشکیل شد و بعدها کانادا نیز به این گروه پیوست. روسیه نیز در سال 1998 به عضویت این گروه درآمد و در آن موقع این گروه با نام گروه هشت یا جی 8 معروف شد، اما پس از جدایی کریمه از اوکراین و الحاق آن به خاک روسیه، عضویت روسیه نیز به حالت تعلیق درآمد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برخلاف ترامپ، ژاپن مخالف حضور کره جنوبی در جی 7 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخلاف ترامپ، ژاپن مخالف حضور کره جنوبی در جی 7 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید