پرداخت 20 میلیارد تومان تسهیلات به بازتوانان مازندرانی

به گزارش وبلاگ دایی جان، خبرنگاران/مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران از پرداخت 20 میلیارد تومان تسهیلات به بازتوانان مازندرانی اطلاع داد.

پرداخت 20 میلیارد تومان تسهیلات به بازتوانان مازندرانی

فرزاد گوهردهی در نشستی با وبلاگ دایی جان که روز سه شنبه یکم تیرماه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید اظهار کرد: شعار سال جاری فواید و عوارض مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی ها را نجات دهیم، معین است.

وی با اشاره به شعار هفته مبارزه با اعتیاد اظهار داشت: یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد، برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در مازندران است که از 4 تیر اغاز می گردد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به رغبت افراد به استفاده از مواد صنعتی نسبت به سنتی گفت: حرکت جمعی می طلبد تا پیشگیری و امر مداخله و درمان پیروز عمل کند.

گوهردهی با اشاره به اهمیت حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات در راستای پیشگیری تاکید نمود: در این راستا فعالیت های اجتماع محور و اقدامات درمانی، راه اندازی کارگاه رسانه ای در استان فعال شده و فراوری محتوای رسانه ای برای برطرف نیازمندی های رسانه ای و مخاطبین اجرا شده است.

وی توضیح داد: برای 200 هزار نفر از جامعه هدف آموزش اجرا شده که با استفاده از ظرفیت آموزش و پروش این امر محقق شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: آموزش برای مدیران و کارکنان هم در جهت پیشگیری از اعتیاد انجام شد که رضایت آنان را جلب کرد و تربت مربی و متخصص از مقدماتی و پیشرفته در زمینه کنترل و پیشگیری هم از دیگر اقدامات بوده که 300 نفر به این راستا راهنمایی شدند.

گوهردهی ادامه داد: در راستای مداخلات اجتماعی، استفاده از خط 1480 در حوزه اعتیاد تقریبا به صورت 24 ساعته در اختیار مردم است؛ بعلاوه خط 123 هم اورژانس اجتماعی است که اقدامات و یاری های لازم را به افراد انجام می دهد و تلفن مشاوره ای خاص اعتیاد، هم 09628 است، که خدمات مرتبط و مداخلات لازم در رابطه انجام می گردد.

وی گفت: فعالیت های درمانی در حوزه مراکز درمانی، یک مرکز دولتی و 57 مرکز درمانی غیردولتی داریم که 8 هزار و 300 نفر از افراد جامعه خدمات می گیرند.

مدیرکل بهزیستی مازندران اضافه کرد: 53 کمپ فعال داریم که بیش از 8000 نفر خدمات گرفتند و راه اندازی مرکز جامع در استان با ظرفیت 60 نفر بوده که در زمان کرونا با 50 درصد ظرفیت خدمات دهی می نماید.

گوهردهی اضافه کرد: مراکز کاهش آسیب و سرپناه شهر هم 13 مرکز در استان بوده که 3400 نفر خدمات از بهزیستی می گیرند و بیمارانی که در معرض اچ ای وی هستند در این مرکز خدمات می گیرند و در مرکز درمان و خدمات در مراکز ماده 16 در سال 99، 20 هزار نفر خدمات داده شد.

وی اضافه کرد: بازتوانی مهارتی و اشتغال از جمله اهداف مهم برای فرایند پس از بهبود بوده و بالغ بر 20 میلیارد تومان به 300 نفر تسهیلات در زمینه اشتغال پایدار داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرداخت 20 میلیارد تومان تسهیلات به بازتوانان مازندرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 20 میلیارد تومان تسهیلات به بازتوانان مازندرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید