هوش مصنوعی

ربات شیمیدان راه فراوری اکسیژن در مریخ را کشف کرد

محققان چینی یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته اند که می تواند واکنش های شیمیایی لازم را برای فراوری اکسیژن از آب در مریخ انجام دهد.

3 آذر 1402

رمزارز یا هوش مصنوعی، کدام ارزشمندتر است؟

دیجیاتو نوشت: مدیر ارشد فناوری انویدیا می گوید استخراج رمزارزها فایده ای برای بشریت ندارد، اما اختصاص توان پردازش به هوش مصنوعی می تواند مفید باشد.

7 فروردین 1402

ربات نو سامسونگ زندگی را برای انسان ساده تر کند ، عکس

زومیت نوشت: سامسونگ در حال برنامه ریزی برای عرضه ربات EX1 در امسال است تا به انسان در کارهای مختلف یاری کند.

23 دی 1401

هوش مصنوعی گوشی پیکسل3 مچ کاربران را می گیرد ، تشخیص 5 حالت کلیدی چهره به وسیله دوربین هوشمند

اگر قرار باشد برای تشخیص دقیق چهره در گوشی هوشمند جایزه ای معین گردد، گوشی پیکسل3 قطعا یکی از برندگان خواهد بود. تغییرات تازه در دوربین پیکسل 3 بسیاری از حالات چهره کاربران را شکار می نماید.

11 دی 1401

گوگل به یاری درمان سرطان سینه آمد!

دیجیاتو نوشت: گوگل مجوز استفاده از هوش مصنوعی خود را به شرکت فناوری پزشکی iCAD داد.

8 آذر 1401

مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی مقدماتی را چگونه یاد بگیریم؟

از جمله مباحثی که برای کار با رایانه و سیستم های کامپیوتری جزء ملزومات اولیه است آموزش مبانی کامپیوتر است تا ابتدایی ترین مطالب مربوط به کامپیوتر و اجزای آن آشنا شویم. اتفاقاً مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی مقدماتی یکی از دروس اصلی جهت ورود به حوزه کامپیوتر...

24 مهر 1401

زودتر از آنچه فکر می کنید یک دوقلوی دیجیتال برای شما ساخته خواهد شد! فرصت ها و تهدیدها

دوقلو دیجیتالی که کپی اطلاعات و اندیشه های یک شخص باشد به نظر محصولی علمی تخیلی به نظر می رسد. اما بعضی ادعا نموده اند که احتمالاً همه ما در دهه آینده یک نسخه دیجیتالی خواهیم داشت.

8 مرداد 1401

چالش های سلامت دیجیتال، و فناوری بزرگ

سلامت دیجیتال یک ابزار حیاتی است: در این جا می بینیم که چگونه می توانیم آن را پایدارتر کنیم. در بازسازی 2021، فناوری بزرگ به عنوان ایفا کننده نقش در تغییر جریان همه گیری ظاهر خواهد شد.

21 دی 1400

ربات آشپز سیب زمینی سرخ می کند

یک ربات آشپز به نام فلیپی(Flippy) که می تواند روزانه 300 همبرگر درست کند، اکنون به روزرسانی شده و قادر به پر کردن سبد سیب زمینی های سرخ کرده و قرار دادن آن در روغن است.

9 آذر 1400

مشخصات گوشی هواوی Nova 8

کمپانی چینی هواوی در ادامه توسعه گوشی های پرفروش و پرطرفدار Nova، مدل نوی از این سری را با نام Nova 8 روانه بازار کرده است که با با داشتن طراحی بروز، از ویژگی های جالبی همچون صفحه نمایش خمیده 6.57 اینچ 90 هرتز، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و چیپست نو Kirin 820E برخوردار...

4 شهریور 1400

یادگیری ماشینی چگونه آینده نرم افزار را تغییر می دهد؟

یادگیری ماشینی (ML) و هوش مصنوعی (AI) دو عنصر مهمی هستند که گفته می شود ربات ها در آینده به کمک آن ها به انسان شبیه تر و کامپیوترها در تمام زمینه ها هوشمندتر خواهند شد. یادگیری ماشینی در حال حاضر در میلیون ها اپلیکیشن به کار رفته و زوایای آشکار و پنهان زندگی...

22 شهریور 1399

ابررایانه مایکروسافت، یکی از پرسرعت ترین سیستم های جهان

مایکروسافت همچنین اعلام نمود که اقدام به فراوری مدل های ریزمعماری با منبع باز می نماید، بنابراین توسعه دهندگان به زودی می توانند از آن برای احتیاج های پردازش زبان خود استفاده نمایند.

2 مرداد 1399